اسماعیل فرحناک روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، یک مرکز در بخش کشاورز، یک مرکز در سطح شهر و یک مرکز سرپایی دیگر نیز در داخل بیمارستان شهید راثی این شهرستان برای انجام آزمایش بیماری کرونا راه‌اندازی شده است. 

وی با بیان اینکه شرایط نمونه‌گیری مطابق پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز رعایت شده است، ادامه داد: افراد دارای علائم کرونا، بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن و کسانی که با فرد مبتلا در تماس بوده‌اند، می‌توانند به مراکز منتخب مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه جواب آزمایش‌ها ظرف ۲۴ ساعت اعلام می‌شود، اضافه کرد: در کنار راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی، راهبرد بیماریابی و شناسایی زودهنگام موارد مثبت بیماری و جداسازی آنان از افراد دیگر نیز مهم است زیرا این افراد هر روزی که از آلودگی آنها می‌گذرد می‌توانند بیماری را به چندین نفر دیگر منتقل کنند.

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اظهار داشت: افرادی که با علائم خفیف به این مراکز مراجعه کردند نمونه‌گیری و آزمایش آنها مثبت اعلام شده است و این نشان می‌دهد مراکز بیماریابی می‌تواند کمک شایانی به قطع زنجیره انتقال داشته و از شدیدتر شدن موارد بیماری و بستری در بیمارستان‌ها بکاهد.

تاکنون در کشور بیش از ۹۰ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا و حدود ۷۰ هزار نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.