شمار مبتلایان به کرونا دیروز از مرز 3 میلیون نفر عبور کرد و تعداد جان ‌باختگان به حدود 212 هزار تن رسیده است. حدود یک‌ سوم از مبتلایان جهان در آمریکا، بیش از یک‌ سوم در قاره اروپا و بقیه مبتلایان در کشورهای دیگر هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وب سایت رصدکننده آمار کرونا امروز سه شنبه 28 آوریل (9 اردیبهشت) گزارش داد در 24 ساعت گذشته، 1303 نفر از شهروندان این کشور بر اثر عوارض ناشی از کووید19 جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تاکنون یک میلیون و 10 هزار و 507 آمریکایی به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد تا این لحظه 56 هزار و 803 نفر جان خود را از دست داده اند.

در این مدت همچنین 138 هزار و 990 نفر نیز از بند بیماری کرونا نجات یافته اند.

طبق تازه ترین آمار منتشر شده سازمان جهانی بهداشت، تعداد کل موارد ثبت شده رسمی آلوده به کووید19 در جهان در حال حاضر 3،064،894 نفر اعلام شده است.

 

Untitled

 

تعداد قربانیان این بیماری همه گیر 211 هزار و 609 بیمار بوده است که تعداد بهبود یافتگان به 922،409 نفر رسید.

اخبار مرتبط با شیوع کرونا را در بخش زیر می خوانیم:​

6 نشانه جدید در فهرست علائم کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، علائم بالقوه جدیدی را که به کووید19 مرتبط است، به فهرست علائم این بیماری اضافه کرده است.

در حالی که تب، سرفه، و تنگی نفس جزو علائم اولیه بیماری کووید19 شناخته می شود، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، 6 علامت دیگر - یعنی لرز، تکان خوردن شدید بدن همراه با لرز، درد عضلات، سردرد، گلودرد، و از دست دادن دو حس بویایی و چشایی - را به آنها اضافه کرده است.

این علائم می توانند طی 2 تا 14 روز پس از آلوده شدن فرد به کرونا در وی ظاهر شوند.

 

 

وعده فرماندار کالیفرنیا به اجرای شدیدتر محدودیت ‌ها

فرماندار کالیفرنیای آمریکا بعد از تجمع افراد در سواحل این ایالت وعده داد محدودیت‌ های کرونایی را با قدرت بیشتری اجرا خواهد کرد.

دولت دونالد ترامپ گفته است ایالت‌ ها می‌ توانند بر اساس دستورالعملی که اعلام شده است درباره بازگشایی تصمیم بگیرند.

9 ایالت اعلام کرده‌ اند نخستین گام‌ های بازگشایی را از این هفته برمی‌ دارند؛ اما در این میان اقدام «شتابزده و تهاجمی» ایالت «جورجیا» انتقاداتی را برانگیخته است.

شماری از مشاغل در این ایالت از روز یکشنبه کار خود را از سر گرفتند و محیط‌ هایی مانند رستوران ‌ها نیز از روز دوشنبه اجازه باز شدن یافتند.

 

در ماه‌ های ژانویه و فوریه به ترامپ درباره خطرات کرونا بار‌ها هشدار داده شد

واشنگتن پست گزارش داد در جلسات و نشست‌ های اطلاعاتی در ماه‌ های ژانویه و فوریه به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص خطرات کرونا بار‌ها هشدار داده شد. این هشدار‌ها طی زمانی مطرح می‌شد که ترامپ عمدتا تهدید همه گیری کووید19 را کم اهمیت جلوه می ‌داد. 

وی تا 13 ماه مارس در خصوص همه گیری کرونا وضع اضطراری ملی در آمریکا اعلام نکرد.

 

زمزمه لغو قرنطینه در کانادا 

همزمان با کند شدن آهنگ رشد آمار جان ‌باختگان کرونا در کانادا، زمزمه‌ های برداشتن قرنطینه و از سرگیری فعالیت ‌های اقتصادی در «انتاریو» پرجمعیت‌ترین استان این کشور آغاز شده است.

آمار آژانس بهداشت عمومی کانادا نشان می ‌دهد که شمار جان ‌باختگان کووید19 در کانادا بیش از 5 درصد افزایش یافته و به 2707 نفر رسیده است. این هشتمین روز متوالی است که آمار جان ‌باختگان کرونا در کانادا زیر 10 درصد افزایش داشته است.

رقم مبتلایان به کرونا در کانادا نیز به مجموع 48500 نفر رسید. 

مسئولان محلی انتاریو، پرجمعیت ‌ترین استان کانادا قرار است تصمیم خود برای لغو تدریجی محدودیت ‌های وضع شده بر فعالیت ‌های عادی اقتصادی در این منطقه را اعلام کنند.

 

نگرانی ‌ها از تبدیل‌ شدن برزیل به کانون تازه شیوع کرونا

برزیل، کشوری که رئیس‌ جمهور آن موکدا کرونای جدید را کم ‌اهمیت توصیف کرده، با بیشترین رشد در شمار موارد ابتلا به کووید19 در مرکز و جنوب قاره آمریکا روبرو شده‌است.

در برزیل 67،446 نفر مبتلا شده و نزدیک به 4603 تن نیز جان خود را از دست داده‌ اند. با این حساب آمار رسمی برزیل در حال نزدیک ‌شدن به آمار رسمی چین و روسیه است.

همچنین در شبانه روز گذشته «مانائوس» با ثبت 140 کشته بیشترین میزان تلفات نسبت به روز‌های گذشته را داشته و بیش از 4 هزار نفر نیز در این استان به کرونا مبتلا شده اند.

مسئولان قبرستان بزرگ شهر مانائوس به دلیل نبود فضای کافی مجبور به دفن اجساد کرونایی به صورت دسته ‌های پنج نفری شده اند.

بیش از 300 بیمار کرونایی در ریودوژانیرو در انتظار خالی شدن تخت بیمارستان

ظرفیت همه بیمارستان های دولتی ریودوژانیرو برزیل تکمیل شده و قادر نیستند به بیماران کرونایی که نیاز به تخت مراقبت های ویژه دارند خدمات ارائه دهد.

درحال حاضر 326 نفر از این بیماران در ریودوژانیرو در صف انتظار تخت های مراقبت ویژه هستند.

اجساد جان باختگان در برزیل در کانتینرها نگهداری می شوند

با تکمیل شدن ظرفیت سردخانه‌ های بیمارستان‌‌ های ریودوژانیرو برزیل، جان باختگان کرونا در کانتینر های یخچال دار نگهداری می شوند.

بعضی خانواده ها از سرنوشت اجساد بی خبر هستند و بیمارستان هم اطلاعات درستی ارائه نمی دهد.

 

اروپا به سمت خروج محتاطانه از قرنطینه

اروپایی‌ ها طرح ‌های خروج از قرنطینه را ارائه می‌ کنند.

برخی کسب و کار‌ها در سوئیس در روز دوشنبه دوباره باز شد. سوئیسی ها به نوبه خود با بازگشایی برخی کسب و کارها از روز دوشنبه توانستند نزد آرایشگر خود بروند.

با رعایت کامل تدابیر بهداشتی، ابتدا آرایشگرها، فیزیوتراپی ها، پزشکان، سالن های ماساژ، گل فروش ها، باغدارها و مهدکودک ها هستند که فعالیت خود را از روز دوشنبه در سوئیس از سر گرفتند.

در نروژ هم روز دوشنبه برخی مشاغل، از جمله آرایشگاه‌ ها، باز شد و دانش ‌آموزان در مدارس حاضر شدند.

در اسپانیا جایی که قرنطینه تا 9 مه تمدید شده است، دولت امروز سه شنبه طرح خود را برای تعدیل تدابیر محدودکننده که قرار است از نیمه ماه مه به اجرا گذاشته شود، اعلام خواهد کرد.

 

11 مه آغاز فعالیت‌ ها در فرانسه

دولت فرانسه از ابتدای گسترش همه گیری کرونا با شورای علمی مشورت می‌ کند. اعضای این شورا توصیه ‌های خود درباره خروج از قرنطینه را اعلام کردند. اعضای شورا بر استفاده از ماسک در بخش حمل و نقل تاکید کردند و خواستار خودداری از جابجایی ‌های بین المللی برای چندین ماه شدند. دورکاری یکی از توصیه‌های شورای علمی بود. شورا خواستار ادامه تعطیلی مدارس شده است. این در حالی است که دولت قصد دارد فعالیت ‌های کشور را از 11 مه (22 اردیبهشت) آغاز کند.

فرانسه 3 ماه بر اعتبار ویزاهای خارجی ‌ها در این کشور افزود 

فرانسه تصمیم گرفته است اعتبار کلیه ویزاهای اقامتی در این کشور با تاریخ انقضا بین 16 مارس تا 15 مه را به مدت سه ماه دیگر تمدید کند.

دلیل این تمدید ویزا شیوع کرونا و افزایش آمار مبتلایان و محدودیت های ناشی از قرنطینه است.

این اقدام شامل تمام ویزاهای اقامتی می شود. ویزاهای یکساله و و ده ساله و یا حتی اجازه اقامت ‌های موقتی کمتر از یکسال.

همزمان دولت فرانسه تصمیم گرفت صدور ویزاهای اقامتی و گردشگری را در سراسر سفارتخانه ‌های این کشور در جهان موقتا متوقف کند.

به نظر می رسد دست کم تا پایان ماه اوت مرزهای کشورهای اروپایی به روی مسافران غیراروپایی بسته بمانند.

 

بیکاری گسترده در فرانسه

بحران کرونا و به دنبال آن بحران اقتصادی بی سابقه پس از جنگ دوم جهانی به بیکاری گسترده در این کشور منجر شده است.

شمار متقاضیان کار 1.7 درصد یعنی حدود 250 هزار نفر در ماه مارس افزایش یافته است. هم اکنون 10 میلیون و 200 هزار نفر حقوق بیکاری دریافت می‌کنند. 84 درصد حقوق این افراد از سوی دولت پرداخت می ‌شود. اما اقشار محروم ‌تر از دریافت این حقوق محروم هستند.

وزارت کار فرانسه در بیانیه‌ ای اعلام کرد قصد دارد به منظور تطبیق سریع قوانین بیمه بیکاری در مواجهه با وضع استثنایی که به علت شیوع کرونا ایجاد شده است، با شرکای اجتماعی هم ‌فکری کند.

نبود قبر در فرانسه برای دفن اموات

با توجه به افزایش شمار جان باختگان در فرانسه، مسلمانان با نبود قبر در گورستان ‌های متعلق به مسلمانان در این کشور مواجه می ‌شوند.

با آغاز ماه رمضان و به سبب شیوع کرونا، مسلمانان در فرانسه نمی ‌توانند امواتشان را به کشور‌های اصلی خود بازگردانند. آن هم در حالی که مناطق اختصاص داده شده به گروه‌ های دینی در قبرستان‌ های فرانسه پر شده است و برخی از شهرداری ‌ها در حالت فوق العاده قرار گرفته اند.

 

انگلیس به هر خانواده کادر درمانیِ قربانی کرونا 60 هزار پوند می پردازد 

انگلیس 60 هزار پوند  به هر کدام از خانواده‌ های کارکنان سرویس سلامت همگانی این کشور که قربانی بیماری کووید 19 شده ‌اند،‌ می ‌پردازد.

وزیر بهداشت انگلیس با اعلام این مطلب همچنین از اجرای طرحی موسوم به «بیمه عمر» برای کارکنان سرویس سلامت همگانی خبر داد که کلیه پرسنل درمانی فعال در صف مقدم مبارزه با بیماری ‌ها از جمله کادر پزشکی را شامل می ‌شود.

تاکنون 82 کارمند سرویس سلامت همگانی و 16 فرد فعال در بخش خدمات بیمارستانی و درمانی انگلیس به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌ اند.

در این کشور تاکنون بیش از 20 هزار نفر به دلیل ابتلا به کووید19 جان باخته ‌‌اند.

 

ادامه دور کاری در آلمان

وزارت کار آلمان در نظر دارد دور کاری را در دوران پسا کرونا قانونی کند.

 لایحه جدید دورکاری تا پاییز آماده ارائه می ‌شود تا در صورت نهایی شدن، هرکس که می ‌خواهد و محل کارش نیز چنین اجازه‌ ای را به او می‌ دهد حتی وقتی که کرونا تمام می ‌شود، بتواند در خانه کار کند.

در دوران شیوع کرونا دورکاری در مشاغل آلمان از 12 به 25 درصد افزایش یافته است.

در آلمان 158758 نفر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد 114500 نفر بهبود یافتند و 6126 نفر جان باختند .

 

نخست وزیر ایتالیا: اگر ایتالیا را دوست دارید از یکدیگر فاصله بگیرید/ رومانی به ایتالیا ماسک اهدا کرد

 

نخست وزیر ایتالیا در تشریح شروع مرحله دوم طرح مقابله با کرونا در این کشور با تاکید بر حفظ فاصله گذاری های اجتماعی گفت اگر ایتالیا را دوست دارید، پس از هم فاصله بگیرید!

دولت رومانی به منظور کمک به ایتالیا در مقابله با کرونا، یک هواپیمای حامل تعداد 90 هزار ماسک تنفسی از نوع FFP 2 به این کشور ارسال کرد.

به گزارش شبکه تصویری " نووه کولونه" ایتالیا، "جورج گابریئل بولگان"، سفیر رومانی در ایتالیا درباره ارسال این محموله بهداشتی گفت چنانچه مشاهده می کنید رومانی در قالب طرح "حمایت های مردمی" کمیسیون اروپا موسوم به رسکیو (RescEu)، با ارسال تعداد 90 هزار ماسک به استان لومباردی ایتالیا به این کشور کمک کرده است.

بر اساس آخرین امار سازمان بهداشت جهانی در کشور ایتالیا 199414 نفر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد 66624 نفر بهبود یافتند و 26977 نفر جان باختند.

 

بازداشت 400 نفر در ترکیه به اتهام انتشار مطالب بی اساس در مورد کرونا

در ترکیه در حالی که شمار قربانیان، بر اساس آمار رسمی، به بیش از 2800 نفر رسیده است، دولت این کشور اعلام کرد طی هفته‌ های اخیر 402 نفر به اتهام انتشار مطالب «بی ‌پایه و تحریک ‌آمیز» درباره کرونا بازداشت شده ‌اند.

 

روسیه رکورد زد

در روسیه اعلام شد شمار مبتلایان به کرونا به بیش از 87 هزار تن رسیده است. به این ترتیب روسیه نیز جزو کشورهایی است که تعداد مبتلایانش بیش از مبتلایان چین، خاستگاه و کانون اولیه شیوع کرونا می‌ شود.

 

قبرس

اعلام پیش بینی طرحی چهار مرحله ای برای کاهش تدابیر قرنطینه در ارتباط با همه گیری ویروس کرونا.

 

چین

 ثبت 6 مورد جدید ابتلا در 24 ساعت گذشته بدون هیچ مورد فوت و کاهش تدابیر قرنطینه ای در اکثر شهرهای این کشور.  

 

ارمنستان

از امروز فعالیت مراکز ثبت اسناد معاملات ملکی فعالیت خود را از سر گرفتند.

وزیر آموزش و علوم ارمنستان اعلام کرد سال آینده تحصیلی به منظور جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان، تعطیلات هفتگی به جای دو روز یک روز خواهد بود‌.

 

حکمران ایالت سِند پاکستان کرونا گرفت

آزمایش کرونای «عمران اسماعیل» حکمران ایالت سِند در جنوب پاکستان جایی که دومین استان این کشور از نظر ثبت بیشترین افراد مبتلا به کووید19 محسوب می ‌شود، مثبت اعلام شد. 

قرار است از اعضای خانواده حکمران و همچنین مسئولانی که طی 48 ساعت گذشته با وی دیدار داشته ‌اند، آزمایش کرونا گرفته شود.

پس از وزیر آموزش و پرورش دولت ایالت سِند، این دومین مقام پاکستانی در شهر کراچی به شمار می ‌رود که طی یک ماه اخیر ابتلا به کرونا در آنان مثبت اعلام شد.

تاکنون 14079 پاکستانی به کرونا مبتلا شده و 3233 بیمار کرونایی تاکنون بهبود یافته ‌اند. 301 بیمار کرونایی نیز در شهرهای مختلف پاکستان جان خود را از دست داده ‌اند. 

 

کرونا مناسک رمضان در کویت را تغییر داد

مراسم و مناسک ماه رمضان هر ساله در کویت در مساجد این کشور برگزار می ‌شد اما امسال خبری از این رویدادها در این کشور نیست.

«اسلام بدوی» شهروند کویتی می‌گوید که امسال بر خلاف هر سال نمی ‌تواند قبل از افطار خرما و آب در خیابان‌ ها توزیع کند. توزیع غذا و آب امسال به دلیل ساعات منع آمد و شد دشوار است. 

کویت تاکنون 3288 مورد قطعی ابتلا به کرونا داشته که از این میان،‌ 22 تن جان خود را از دست داده ‌اند.

 

تمدید حالت فوق العاده​ در مصر

رئیس جمهور مصر حالت فوق العاده در تمام مناطق این کشور را از ساعت یک بامداد روز سه شنبه 28 ماه آوریل به مدت سه ماه تمدید کرد.

 

سنگال

در ارتباط با بحران کرونا توزیع مواد غذایی در میان جمعیت نیازمند آغاز می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.