این کشتی به هزار تختخواب، 12 اتاق عمل جراحی و 8 تخت برای بخش مراقبت های ویژه تجهیز شده و در عرشه آن هزار و 200 تن از افراد خدمات پزشکی و کارکنان بخش ارتباطات حضور دارند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، کشتی بیمارستانی«یو اس ان اس کامفورت» وابسته به نیروی دریایی آمریکا امروز به  نیویورک می رسد تا به منظور ارائه حمایت و کمک به مبارزه با ویروس کرونا در بندر «منهتن» لنگر بیندازد.

بنابرگزارش رسانه های آمریکایی، این کشتی به هزار تختخواب، 12 اتاق عمل جراحی و 8 تخت برای بخش مراقبت های ویژه تجهیز شده و در عرشه آن هزار و 200 تن از افراد خدمات پزشکی و کارکنان بخش ارتباطات حضور دارند.

 کشتی بیمارستانی یو اس ان اس کامفورت عصر روز شنبه ایالت «ویرجینیا» را به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در چارچوب حمایت و کمک به مبارزه با کرونا در شهر نیویورک که شاهد شیوع گسترده کرونا است، به مقصد نیویورک ترک کرد.

در همین حال، بر اساس اطلاعاتی که امروز دوشنبه دانشگاه جانز هاپکینز منتشر کرد، آمریکا 131 مورد مرگ جدید بر اثر ویروس کرونا را طی 24 ساعت ثبت کرد. به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به 142،178 نفر و شمار قربانیان تا به این لحظه به 2،484 نفر رسیده است.

در این میان، ابرشهر نیویورک روزهای دشواری را تجربه می‌ کند به طوری که تاکنون حدود هزار نفر در این ایالت بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌ اند.

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌ های عفونی آمریکا هشدار داد که کرونا ممکن است جان 100 تا 200 هزار نفر را در این کشور بگیرد. «آنتونی فاوچی» به سی‌ ان‌ ان گفته که قطعا آمریکا با «میلیون‌ ها مورد» ابتلا به کووید-19 یا کرونای جدید روبرو خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم گفته است اوج مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا احتمالا در دو هفته دیگر خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اعضای کمیته بحران در کشور اعلام کرد ممکن است ما نیز مانند اروپا شاهد مرگ هزاران نفر باشیم.

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید دونالد ترامپ نباید به رغم همه‌ گیری کرونا، برای بازگشایی مدارس و کسب‌ وکارها عجله کند. او تصریح کرد که «انکار» اولیه ترامپ در خصوص این بحران، «مرگبار» بوده است. پلوسی افزود: «به خاطر وقت تلف کردن رئیس‌ جمهور، مردم دارند می‌ میرند و ما باید بیش از پیش احتیاط کنیم».

«بیل گیتس» بازرگان و کارآفرین آمریکایی و موسس شرکت مایکروسافت می‌ گوید اگر قرنطینه در آمریکا نه ایالت به ایالت، بلکه به صورت کامل و در همه ایالت‌ ها برقرار شود، این کشور تا اواخر ماه آوریل از نقطه اوج شیوع کرونا گذر خواهد کرد.

بیل گیتس با انتقاد از سیاست مد نظر دولت فدرال آمریکا برای قرنطینه کردن تنها چند ایالت که کانون کرونا در این کشور هستند، گفت که این شیوه کمکی به مهار این بیماری همه‌ گیر نخواهد کرد.

گیتس با یادآوری سیاست چین در برقراری قرنطینه عمومی که به گفته او «ظرف 6 هفته» منجر به عبور از نقطه اوج بحران در این کشور شد افزود: «اگر شرایط قرنطینه عمومی مشابهی در آمریکا برای تمام ایالت‌ ها برقرار شود، ما نیز ظرف 6 تا 10 هفته از نقطه اوج شیوع کووید 19 گذر خواهیم کرد.»


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.