همه طلای عرضه شده در ایالات متحده آمریکا تقریبا فروخته شد و این یک اتفاق بی سابقه در این کشور است که پیش از شیوع بیماری کرونا در جهان اتفاق نیفتاده است.

 

به گزارش جماران، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت که همه طلای عرضه شده در ایالات متحده آمریکا تقریبا فروخته شد و این یک اتفاق بی سابقه در این کشور است که پیش از شیوع بیماری کرونا در جهان اتفاق نیفتاده است.

این روزنامه امروز نوشت که سرمایه گذاران و بانکداران آمریکایی با کمبود شدید شمش طلا و پول های سکه ای مواجه شدند.

شرکت Credit Suisse Group AG که از سال 1856 تا کنون شمش طلا تولید می کند از مشتری های خود خواست که از این شرکت نخواهند که برای شان شمش طلا تولید کند زیرا نمی تواند به تقاضاهای آنها جامه عمل بپوشاند.

در انگلیس نیز بانکداران تلاش می کنند که هواپیماهای باربری نظامی را برای تحویل شمش های طلای خود به بورس های نیویورک اجاره کنند.

همچنین بانکداران«وال استریت»، خیابان پول و تجارت، از کانادا درخواست کمک کرده و خواستار افزایش تولید طلا و ارسال آن به ایالات متحده آمریکا شدند.

در هفته گذشته بهای طلا با 9 درصد افزایش به 1.6هزار دلار برای هر اونس رسید و به بالاترین سطح خود در هفت سال رسید.

این در حالی است که پیش از این اعلام شد که کاهش بهای نفت بازارهای آمریکا به لرزه درآورد و خبرگزاری بلومبرگ نیز نوشت که تولید کنندگان «طلای سیاه » مجبور شدند که مبالغ بیشتری برای خالی کردن انبارها و مراکز ذخیره کردن نفت پرداخت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.