رئیس مجلس سنای آمریکا که اکثریت اعضای آن را جمهوری‌ خواهان تشکیل می‌دهند امروز چهارشنبه از دستیابی توافق با دموکرات‌ها و کاخ سفید بر سر طرح کمک ۲ هزار میلیارد دلاری به اقتصاد ایالات متحده خبر داد.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، شیوع بیماری کووید ۱۹ ناشی از انتشار گسترده ویروس کرونا این روزها بیش از هر نقطه جهان اروپا را تحت تاثیر قرار داده است. پس از ایتالیا و اسپانیا که اخیرا بیشترین شمار قربانیان را به خود اختصاص داده‌اند فرانسه نیز برای نخستین بار از جان باختن بیش از ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری ظرف تنها یک دوره زمانی بیست و چهار ساعته خبر داد.

سازمان جهانی بهداشت نیز روز سه شنبه اعلام کرد که ۸۵ درصد موارد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا در آمریکا و کشورهای اروپایی به ثبت می رسد.

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در آمریکا روز سه شنبه به ۶۸۴ نفر رسید. ایالات متحده از نظر تعداد افراد مبتلا به بیماری «کووید ۱۹» پس از چین و ایتالیا در جایگاه سوم قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی تا صبح روز چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹/ ۲۵ مارس ۲۰۲۰ بیش از ۴۲۰ هزار نفر در سراسر جهان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده و نزدیک به ۱۹ هزار نفر به دلیل بیماری ناشی از ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال، آمریکا برای مقابله با پیامدهای شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد که رئیس مجلس سنای آمریکا که اکثریت اعضای آن را جمهوری‌ خواهان تشکیل می‌دهند روز چهارشنبه از دستیابی توافق با دموکرات‌ها و کاخ سفید بر سر طرح کمک ۲ هزار میلیارد دلاری به اقتصاد ایالات متحده خبر داد.

سناتور «میچ مکانل» خاطرنشان کرد توافق اولیه میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان بر سر این طرح که وی آن را «تاریخی» خواند، حاصل شده و قرار است روز چهارشنبه به تصویب نهایی برسد.

این طرح که کمک به نخستین اقتصاد جهان جهت مقابله با تبعات سنگین ناشی از همه گیری بیماری کووید ۱۹ را در دستور کار خود دارد پس از تصویب در سنا و پیش از امضای رئیس جمهور، قرار است در مجلس نمایندگان آمریکا نیزتصویب شود.

در تحولی دیگر، در پی جان باختن یک نوجوان آمریکایی در نزدیکی شهر «لس‌آنجلس» بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹، مقامات ایالت «کالیفرنا» از نوجوانان و جوانان ساکن در این ایالت خواستند که هشدار‌های بهداشتی و پیشگیرانه را بیش از پیش جدی بگیرند.

مسئولان بخش بهداشت و درمان در منطقه لس‌آنجلس به تازگی از ثبت سه مورد دیگر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خبر دادند که در میان آنها نام یک جوان زیر ۱۸ سال ساکن «لنکستر» واقع در چهل کیلومتری شمال کالیفرنیا به چشم می خورد.

این نخستین مرگ یک نوجوان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در خاک آمریکا محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که ضرر تعطیلی طولانی مدت فعالیت های اقتصادی در این کشور می تواند «بدتر» از شیوع ویروس جدید کرونا باشد.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین در گفتگو با شبکه فاکس نیوز ابراز امیدواری کرد که فعالیت های اقتصادی و اجتماعی در این کشور تا عید پاک از سر گرفته شود. سخنان دونالد ترامپ در حالی بیان می شود که بسیاری از مقامات مسئول در حوزه سلامت آمریکا خواستار وضع مقررات سخت گیرانه تر برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا شده اند.

کارشناسان حوزه سلامت در آمریکا هشدار می دهند که در صورت عدم رعایت فاصله اجتماعی در این کشور موارد ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» افزایش خواهد یافت. امری که به گفته آنها در نهایت می تواند باعث شود که سیستم درمانی آمریکا قادر به رسیدگی به بیماران جدید نباشد.

در مقابل دونالد ترامپ امیدوار است که دولت فدرال بتواند در آینده نزدیک به جای اجرای مقررات سخت گیرانه تر امکان از سرگیری فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را فراهم کند.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به نزدیکی عید پاک گفت: «آیا این فوق العاده نخواهد بود که تمام کلیساها [برای عید پاک] پر شود؟ شاهد کلیساهایی مملو از جمعیت در سراسر کشور خواهیم بود.»

اداره کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا دستورالعملی برای رعایت فاصله اجتماعی صادر کرده است اما اجرای آن الزامی نیست. با این حال بسیاری از فرمانداران ایالت های آمریکا مقرراتی برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا از جمله قرنطینه ساکنان را به اجرا گذاشته اند.

 

 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.