چین اعلام کرد که روز چهارشنبه شاهد ثبت فقط 15 مورد ابتلا به کرونا بود و 80 درصد از بیماران نیز بهبود پیدا کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، کمیته ملی بهداشت چین اعلام کرد که روز چهارشنبه شاهد ثبت فقط 15 مورد ابتلا به کرونا بود و 80 درصد از بیماران نیز بهبود پیدا کردند.

این کمیته تأکید کرد که طی 24 ساعت اخیر تعداد موارد مبتلا به کرونا 24 مورد در روز سه شنبه به 15 مورد در روز چهارشنبه رسید. بدین ترتیب تعداد مبتلایان قطعی در این کشور تا کنون 80793 نفر است که از این تعداد 62793 نفر یعنی نزدیک 80 درصد بهبود پیدا کرده و بیمارستان ها را ترک کردند.

همچنین تعداد جان باختگان ویروس کرونا در چین تا اواخر روز چهارشنبه با افزایش 11 مورد از روز سه شنبه به 3169 نفر رسید.

استان«هوبی» کانون شیوع ویروس کرونا در چین و جهان شاهد 10 مورد فوتی بوده است که از این تعداد هفت مورد در شهر «ووهان» مرکز این استان است.

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه بیماری «کووید 19» که به دنبال ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا پدید می آید را برای اولین بار یک بیماری «همه گیر» اعلام کرد.

این سازمان همچنین از «عدم واکنش» به شیوع «هشدار دهنده» ویروس جدید کرونا انتقاد کرد.

از سوی دیگر، بیش از 22 هزار نفر تاکنون در قاره اروپا به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد 930 نفر جان خود را از دست داده اند.

در همین حال، تعداد کسانی که در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند از مرز 1300 مورد فراتر رفت.

دانشگاه«جونز هاپکینز» تأکید کرد که تعداد کسانی که در آمریکا به ویروس کرونا شدند به 1329 نفر افزایش یافت و کسانی که در اثر این ویروس جان خود را از دست دادند نیز به 38 نفر رسید.

ایالت واشنگتن بیشتر موارد ابتلا و فوتی را به خود اختصاص داده است به طوری که 366 مورد ابتلا و 29 فوتی در این ایالت ثبت شده است.

ترامپ که شیوع کرونا در کشورش را چندان جدی نگرفته است اعلام کرد که دولتش پذیرش همه پروازها از مقصد اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس به آمریکا را به حالت تعلیق در می آورد. 

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در یک نطق تلویزیونی زنده، اعلام کرد که ورود مسافران از اروپا به آمریکا به مدت یک ماه ممنوع می‌شود. مسافران انگلیسی مشمول محدودیت‌های اعلام شده از سوی رئیس جمهوری آمریکا، نمی‌شوند.

این ممنوعیت قرار است از نیمه شب جمعه 13 مارس (23 اسفند) اعمال شود.

طبق این دستور، شهروندان آمریکایی و افرادی که دارای کارت سبز اقامت آمریکا هستند اجازه ورود خواهند داشت اما پیش از ورود به دقت آزمایش می‌شوند و پس از ورود نیز یا برای مدتی قرنطینه می‌شوند و یا محدودیت جابجایی برای آن‌ها به مدت 14 روز در نظر گرفته می‌شود.

محدودیت‌های اعلام شده از سوی دونالد ترامپ شامل تبادل کالا نمی‌شود. ترامپ برای تاکید بیشتر این موضوع را توئیت کرد و نوشت: «لطفا یادتان باشد، برای همه کشورها و مشاغل بسیار مهم است که بدانند تجارت به هیچ وجه تحت تاثیر محدودیت 30 روزه سفر از اروپا قرار نمی‌گیرد. این محدودیت برای افراد است و نه کالاها.»

لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا (ان بی ای) نیز اعلام کرد پس از اینکه آزمایش کرونای یکی از بازیکنان تیم «یوتا جاز» مثبت اعلام شد، بازی‌های این فصل لیگ به‌حالت تعلیق در می‌آید. لغو بازی‌ها پس از دیدار یوتا جاز با «اوکلاهاما سیتی تاندر» اعلام شد و بازیکن آلوده به کرونا در این بازی حضور نداشت.

در تحولی دیگر،«تام هنکس»  هنرپیشه هالیوود اعلام کرد که او و همسرش «ریتا ویلسون» به کرونا مبتلا شده‌اند. این بازیگر مشهور جهان در مطلبی در اینستاگرام گفت که هر دو در استرالیا هستند. وی با انتشار عکسی از دستکش‌های پلاستیکی در سطل توضیح داد که هر دو در روزهای اخیر احساس خستگی می‌کردند انگار سرما خورده‌اند. وی گفت همسرش کمی تب و لرز هم داشت.

تام هنکس در ادامه گفت که آزمایش کرونا دادند و که نتیجه آن مثبت درآمد. این بازیگر سینمای جهان همچنین گفته است که توصیه‌های پزشکی را انجام می‌دهند و خود را تا زمانی که نیاز است قرنطینه می‌کنند.

هنکس برای بازی در فیلمی درباره «الویس پریسلی» خواننده و هنرپیشه آمریکایی در استرالیا به سر می‌برد.

بنابراین گزارش، آمار مربوط این بیماری در سراسر جهان از زمان پدیدار شدن آن در چین بدین شرح است:تعداد مبتلایان 126258 نفر ، تعداد جان باختگان به 4638 نفر و بهبود یافتگان نیز به 68266نفر رسیدند.

در مجموع تا کنون در 117 کشور و منطقه در سراسر جهان افرادی آلوده به کرونا ویروس شناسایی شده‌اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.