ایالت واشنگتن با ۲۷۳ مورد ابتلا و ۲۴ مورد جان باخته در صدر ایالت‌های آلوده آمریکا به این ویروس قرار دارد. کالیفرنیا و نیویورک ایالت‌های دیگری هستند که شمار افراد مبتلا در آن‌ها بیش از ۱۰۰ نفر گزارش شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، مسئولان ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور از هزار نفر فراتر رفته و تعداد بیماران شناسایی شده از روز یکشنبه دو برابر شده است.

ایالت واشنگتن با ۲۷۳ مورد ابتلا و ۲۴ مورد جان باخته در صدر ایالت‌های آلوده آمریکا به این ویروس قرار دارد. کالیفرنیا و نیویورک ایالت‌های دیگری هستند که شمار افراد مبتلا در آن‌ها بیش از ۱۰۰ نفر گزارش شده است.

شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۰۰ کشور جهان را درگیر کرده است. این در حالی است که چین، کشوری که این ویروس از آنجا به سایر نقاط جهان شیوع پیدا کرد، همچنان شاهد کاهش مبتلایان و قربانیان است. با کاهش خطر شیوع کرونا، برخی مقررات سختگیرانه کنار گذاشته شده است.

کمیته ملی چین امروز چهارشنبه اعلام کرد که روز سه شنبه فقط 24 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده است. چین روز دوشنبه فقط 19 مورد ابتلا به ویروس ثبت کرده بود. بدین ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر چین تا کنون 80 هزار و 778 نفر  رسید.همچنین تعداد کسانی که جان خود را از دست دادند نیز 3هزار و 158 نفر رسید.

در این بین کره جنوبی شاهد افزایش مبتلایان به کرونا شد به طوری که 242 مورد جدید در این کشور ثبت شده است تا تعداد مبتلایان به این ویروس به 7هزار و 755 نفر برسد.

دولت ایتالیا نیز عصر سه‌شنبه اعلام کرد که با ثبت ۱۶۸ مورد مرگ جدید، شمار جان باختگان «کووید-۱۹» در این کشور با رشد ناگهانی ۳۶ درصدی از ۴۶۳ به ۶۳۱ افزایش یافته است.

طبق آخرین اخبار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز با رشدی ۱۰.۷ درصدی در روز سه‌شنبه از ۹۱۷۲ نفر به ۱۰۱۴۹ نفر افزایش یافته است.

از جهتی دیگر، اسپانیا اعلام کردند که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور از ۲ هزار نفر گذشت و به رقم ۲۰۶۷ نفر رسید. این رقم روز گذشته ۱۶۳۹ مورد بود.

نیمی از افراد مبتلا شده به کرونا در مادرید متمرکز هستند. از سوی دیگر شمار افراد جانباخته در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۴۷ نفر رسید.

بنابراین گزارش، آمار مربوط این بیماری در سراسر جهان از زمان پدیدار شدن آن در چین بدین شرح است:تعداد مبتلایان 121061 نفر ، تعداد جان باختگان به 4368 نفر و بهبود یافتگان نیز به 66216نفر رسیدند.

در مجموع تا کنون در ۱۱۷ کشور و منطقه در سراسر جهان افرادی آلوده به کرونا ویروس شناسایی شده‌اند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.