چین اعلام کرد که این کشور روز شنبه 35 مورد فوتی کرونا را ثبت کرده است که در مقایسه با روز قبل از آن یعنی جمعه که 47 مورد فوتی ثبت شده است شاهد کاهش بوده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت چین اعلام کرد که این کشور روز شنبه 35 مورد فوتی کرونا را ثبت کرده است که در مقایسه با روز قبل از آن یعنی جمعه که 47 مورد فوتی ثبت شده است شاهد کاهش بوده است.با جان باختن این 35 مورد جدید تعداد جان باختگان در چین به 2870 تن رسید.

مسئولان بهداشت چین همچنین اعلام کردند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روز شنبه در مقایسه با روز جمعه اندکی افزایش یافت. این مسئولان تأکید کردند که روز شنبه 573 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر کشور ثبت شد این در حالی بود که در روز جمعه 427 مورد ثبت شده بود. 

همچنین تعداد جان باختگان در روز شنبه در استان «هوبی» و به طور خاص شهر «ووهان» که مرکز شیوع کرونا است،34 تن بوده و تعداد مبتلایان نیز 570 تن اعلام شده است.

به گفته مسئولان بهداشت در چین بیش از نیمی از مبتلایان یعنی 41600 تن از 79824 تن بهبود پیدا کرده و از بیمارستان ها مرخص شدند.

در همین حال، یک مسئول در بخش بهداشت استرالیا اعلام کرد که اولین مورد فوتی در این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

این مسئول افزود که یک مرد 78 ساله که پس از ترک کشتی گردشگری«دایموند پرنسس» در ژاپن، در قرنطینه به سر می برد جان خود را از دست داد. این مرد از جمله 150 شهروند استرالیایی است که از این کشتی تخلیه شدند.

این مسئول استرالیایی تأکید کرد که همسر این مرد نیز به ویروس مبتلا شده است ولی حال وی از ثبات برخوردار است.

به گفته دولت استرالیا تعداد افرادی که به این ویروس مبتلا شدند به 25 تن رسید. 

از سوی دیگر، وزیر خارجه تایوان چین را متهم کرد که علیه این جزیره جنگ الکترونیکی راه انداخته است تا از اقدامات تایوان برای مبارزه با ویروس کرونا از طریق انتشار اخبار دروغ مانع تراشی کند.

تایوان روز شنبه اعلام کرد 5 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرد که چهار تن از آنها با یک فرد مبتلا در بیمارستان ارتباط داشتند و یک مورد نیز از سفری که شامل مصر و دبی می شود بازگشته است تا تعداد مبتلاها به 39 تن برسد.

تایوان همچنین تأکید کرد که یک مورد مبتلا به ویروس جان خود را از دست داده است و 9 تن نیز بهبود پیدا کرده و بیمارستان ها را ترک کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.