وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که 13 نظامی در حال خدمت نظامی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند و نزدیک به 7هزار و 500 نظامی هم قرنطینه شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، دولت چین طی 24 ساعت گذشته فقط 71 مورد فوتی در اثر ویروس مرگبار«کرونا»ی جدید ثبت کرد و این پایین آمار فوتی در یک روز طی بیش از دو هفته به شمار می رود. با مرگ این 71 تن تعداد کسانی که در اثر ابتلا به این ویورس جان خود را از دست دادند به 2هزار و 663 تن رسید.

آمار جدید نشان می‌ دهد که تعداد قربانیان در روز دوشنبه در مقایسه با روز یکشنبه (150 نفر) به نصف کاهش یافته اما99 نفر به تعداد مبتلایان اضافه شده است.

با توجه به این آمار، شمار مبتلایان به کرونا در چین به 77 هزار و 658 مورد و تعداد قربانیان به 2663 نفر رسیده است.

در همین حال، روزنامه «مردم» چین گزارش داد که تا روز یکشنبه 323 مورد ابتلا به کرونا در بیمارستان زنان «ووهان» مرکز استان هوبی شناسایی شده‌ اند. همچنین 43 نفر نیز در زندان «شایانگ هانجین» به کرونا مبتلا شده‌ اند. گزارشی در مورد تلفات کرونا در این اماکن منتشر نشده است.

در عین حال مدارس هنگ کنگ تا بعد از عید پاک تعطیل شدند.

«ژانگ هانهوی» سفیر چین در روسیه نیز گفت: محققان در چین واکسنی برای کرونا تولید کرده اند که در آزمایش‌ های اولیه موثر عمل کرده است، اما برای قطعیت موضوع و تولید انبوه آزمایش‌ های بیشتری لازم است.

در همین حال، مقامات بهداشتی کره جنوبی از شناسایی 60 مورد جدید آلوده به ویروس کرونا خبر داده و اعلام کردند شمار افراد آلوده به این ویروس در این کشور به 893 نفر رسیده است.

 مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ ها در آمریکا به مردم این کشور توصیه کرد به علت شیوع کرونا، از هرگونه سفر غیرضروری به کره جنوبی خودداری کنند.

وزارت بهداشت کره جنوبی نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 22 مورد از کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شدند بهبود پیدا کردند و آزمایش ها روی 13هزار و 273 تن در حال انجام است و 16 مورد ابتلای جدید در شهر«دایجو» و 33 مورد ابتلای جدیدی در استان«جیونگ سانگ پوک دو» و دیگر مناطق کشور ثبت شده است.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد که 13 نظامی در حال خدمت نظامی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند و نزدیک به 7هزار و 500 نظامی هم قرنطینه شدند.

وزارت دفاع کره جنوبی تأکید کرد که 10 مورد ابتلا به ویروس در ارتش، یک مورد در نیروی دریایی، یک مورد در نیروی هوایی و یک مورد در تفنگداران دریایی ثبت شده است.

از سوی دیگر، فرماندهی نیروهای نظامی آمریکایی متمرکز در کره جنوبی اعلام کرد که یکی از اعضای خانواده یک نظامی وابسته به نیروهای آمریکایی در کره جنوبی که در شهر دایجو در جنوب شرق کره جنوبی زندگی می کند مبتلا به ویروس کرونا شده است.

این نخستین بار است که ابتلای یک فرد مرتبط با نظامیان آمریکایی متمرکز در کره جنوبی به ویروس کرونا اعلام می شود.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی تأکید کرد که فرد مبتلا زنی 61 ساله است و روزهای 12 و 15 فوریه از پادگان «کمپ وکر» وابسته به نیروهای آمریکایی در شهر دایجو دیدن کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.