کره جنوبی اعلام کرد که اولین مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس «کرونا» در این کشور ثبت شده است و 22 مورد ابتلای جدید نیز در این کشور ثبت شده اند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی اعلام کرد که اولین مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس «کرونا» در این کشور ثبت شده است و 22 مورد ابتلای جدید نیز در این کشور ثبت شده اند.

با ثبت این 22 مورد جدید تعداد کسانی که در کره جنوبی به این ویروس مبتلا شده اند به 104 تن رسید.

مرکز مبارزه و پیشگیری از بیماری ها در کره جنوبی تأکید کرد که تحقیقات دقیق درباره مرگ فرد یاد شده در حال انجام است.

بیشتر موارد ابتلای جدید به کرونا در کره جنوبی در شهر«دایجو» ثبت شده است. در این شهر یک فرد مبتلا به ویروس در مراسم مذهبی در کلیسا شرکت کرد و به بیمارستان نیز سر زده و پس از آن مشخص شد که مبتلا به ویروس کروناست.

در پی ثبت نخستین فوتی مبتلا به ویروس در کره جنوبی دولت این کشور شهر دایجو در جنوب غرب را با جمعیتی بالغ بر 2.5 میلیون تن قرنطینه کرد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست شهردار شهر دایجو از مردم این شهر خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه های خود بمانند.

این در حالی است که وزارت بهداشت چین اعلام کرد شمار موارد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به پایین ترین حد خود از نزدیک به یک ماه پیش تاکنون رسیده است.

وزارت بهداشت چین اعلام کرد شمار موارد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به پائین ترین حد خود از نزدیک به یک ماه پیش تاکنون رسیده است.

پس از آنکه 114 تن دیگر از مبتلایان به ویروس کرونای جدید طی 24 ساعت گذشته در ایالت هوبی در مرکز چین جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند، امروز پنجشنبه 20 فوریه آمار قربانیان مبتلا به ویروس کرونای جدید در چین به 2125 تن افزایش یافت.

کمیته بهداشت و درمان در ایالت هوبی چین در به روز رسانی آمار قربانیان و مبتلایان به بیماری ویروس کرونای جدید اعلام کرد که اغلب موارد فوت شدگان مربوط به ایالت ووهان کانون انتشار کرونا است؛ جایی که این ویروس برای اولین بار در اواخر دسامبر 2019 در آن ظاهر شده است.

کمیته بهداشت هوبی چین اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته تنها 615 مورد جدید به ویروس کرونا مبتلا شدند و این در حالی است که در سایر مناطق این ایالت نیز تنها 13 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شد.

برخلاف روزهای گذشته امروز اما آمار ارائه شده از سوی مقامات بهداشتی چین در مقایسه با روزهای گذشته کاهش بسیار بزرگی در تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا را نشان می‌ دهد. این در حالی است که روز گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا 1693 تن گزارش شده بود.

از سوی دیگر کمیته بهداشت ایالت هوبی چین بدون ارائه هیچگونه توضیحی اقدام به کاهش آمار مبتلایان ثبت شده در روزهای گذشته کرد.

بر اساس آمار جدید ارائه شده از سوی مقامات چینی تعداد موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در تمامی مناطق چین بالغ بر 75576 است.

در همین حال، منابع خبری ژاپن گزارش دادند دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا از سرنشینان کشتی کروز ژاپن جان خود را از دست دادند.

دو تن از مسافران کشتی تفریحی «شاهزاده الماس» متعلق به ژاپن که 454 نفر از آنان به بیماری جدید کرونا مبتلا شده بودند، جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند. پیشتر آمریکا بیش از 300 تن از مسافران این کشتی را که آمریکایی بودند و 14 نفر از آنان مبتلا به ویروس کرونا شده بودند، به آمریکا منتقل کرده و در پایگاه‌ های ارتش این کشور قرنطینه کرده بود.

تست کرونا از سرنشینان کشتی نشان داد که 454 نفر به ویروس مبتلا بودند. این بزرگترین گروه مبتلا به ویروس کرونا در خارج از چین به شمار می‌ رود. علاوه بر آمریکایی‌ ها، بیش از 70 انگلیسی نیز سوار کشتی بودند. دفتر نخست‌ وزیری انگلیس روز دوشنبه گفت در حال بررسی احتمال اعزام پرواز به ژاپن است.

محققان دانشگاه آستین در ایالت تگزاس آمریکا گامی اساسی را در ساخت واکسن ویروس کرونا برداشتند.

این دانشمندان تصویری سه بعدی از بخشی از ویروس کرونا را ساختند. این بخش پروتئین این ویروس را تشکیل می دهد. با شناسایی شکل پروتئین این ویروس گامی اساسی در جهت ساخت واکسن آن برداشته شد.

محققان و شرکت های دارویی در تلاشند تا واکسن ها و روش های درمانی را برای مبارزه با ویروس کرونا که در ماه دسامبر در چین شیوع پیدا کرد و به شمار دیگری از کشورها گسترش یافته است، تولید کنند.

هیچ درمان اثبات شده ای برای بیماری ناشی از این ویروس وجود ندارد و متخصصان می گویند تهیه واکسن ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. امید این است که قرنطینه های بیماران در چین و کشورهای دیگر جلوی شیوع این ویروس را بگیرد تا دانشمندان بتوانند ابزاری برای مبارزه با آن تهیه کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.