بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا امروز جمعه تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به 550 هزار و 530 نفر رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز جمعه از جان باختن 5 فرد دیگر در چین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. با احتساب این افراد، تعداد جان باختگان کرونا در چین در مجموع به 3،292 نفر رسید.

کمیسیون ملی بهداشت چین از 55 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد که با احتساب آنها، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور در مجموع به 81 هزار و 340 نفر رسید.

بر اساس آخرین آمارهایی که پایگاه اطلاعاتی worldometers منتشر کرده، شمار قربانیان ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به بیش از 24 هزار نفر رسید.

بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا امروز جمعه 27 مارس 2020 (8 فروردین) تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به 550 هزار و 530 نفر رسید. از این تعداد 24 هزار و 903 نفر جان باخته و 128 هزار و 701 نفر بهبود پیدا کرده اند.

براساس این گزارش، از میان 396 هزار و 926 نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 21 هزار و 47 نفر وخیم گزارش شده است.

آخرین اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان به شرح زیر است:

 

آمریکا؛ کشور نخست در جدول

آمریکا به لحاظ شمار افراد آلوده به این ویروس از چین پیشی گرفته است.

با 84 هزار و 946 مورد آلوده که 1259 مورد آن به مرگ منجر شد، آمریکا حالا بیش از چین تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است. 

 

لغو رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین

آمریکا در اقدامی احتیاط آمیز علیه شیوع کرونا، رزمایش سالانه مشترک با فیلیپین را لغو کرد.

رزمایش مذکور دهه هاست که در فیلیپین برگزار شده و قرار بود امسال از 4 تا 15 مه (15 تا 26 اردیبهشت) هزاران نیروی دو کشور در آن حضور داشته باشند.

 

نشست گروه 20 از طریق ویدئو کنفرانس/ اردوغان خواستار مبارزه جهانی با کرونا براساس یک نقشه راه شد

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه بعد از شرکت در نشست فوق‌ العاده سران گروه 20 با محوریت مقابله با بحران کرونا که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، تاکید کرد که باید با «یک نقشه‌ راه و مسئولیت‌ پذیری»، همکاری‌ را در مقیاس جهانی برای شکست کرونا ثابت کنیم.

براساس آمار اعلام شده در ترکیه تاکنون بیش از 3600 تن به ویروس مبتلا شده و 75 تن هم فوت کرده اند.

رئیس جمهور ترکیه به صورت آنلاین و از کاخ «هوبر» استانبول در نشست ویدئویی فوق‌ العاده سران گروه 20 شرکت کرد.

 

کنفرانس ویدئویی وزرای خارجه گروه 7

وزرای خارجه گروه 7 امروز جمعه در کنفرانس ویدئویی درباره راهکارهای جمعی برای مقابله با کرونا تبادل نظر کردند.

شرکت کنندگان از کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا و انگلیس و همچنین اتحادیه اروپا در پایان این جلسه، با صدور بیانیه‌ ای درباره جلوگیری از تشدید بحران ناشی از کرونا و تقویت کشورهای آسیب پذیر توافق کردند.

ریاست این نشست را وزیر خارجه آمریکا برعهده داشت.

 

اروپا؛ تحت تاثیر شدید

به لحاظ تعداد مرگ و میر ایتالیا بالاترین آمار را دارد. از میان 80 هزار و 589 مورد آلوده در این کشور 8 هزار و 215 نفر جان خود را از دست داده اند.

فرانسه و اسپانیا هم به شدت تحت تاثیر این اپیدمی قرار گرفته اند. مقامات اسپانیایی از مرگ 4 هزار و 365 نفر از میان 64 هزار و 59 فرد آلوده خبر دادند. در فرانسه 29 هزار و 155 نفر به این ویروس آلوده شده اند که از این میان هزار و 696 نفر جان خود را از دست دادند. ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه بامداد روز جمعه گفت آمار 24 ساعت گذشته سنگین است. وی افزود موج اپیدمی فرانسه را فراخواهد گرفت. این موج به شدت گسترده است و همه نظام درمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به دنبال مثبت اعلام شدن نتیجه تست کرونای بیش از 300 پلیس در فرانسه، سندیکای پلیس، دولت را تهدید کرد که اگر ماسک و ژل ضدعفونی کننده برای نیرو‌های پلیس را تامین نکند، کنترل‌ های خیابانی نیرو‌های پلیس متوقف خواهد شد.

شمار افراد آلوده در آلمان از مرز 40 هزار نفر گذشت. با این حال شمار مرگ و میر در این کشور محدود است. ویروس کرونا تا 253 کشته در این کشور برجای گذاشته است. این پایین بودن میزان مرگ و میر در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی با گستردگی غربالگری در این کشور قابل توجیه است. آلمان در آمار خود موارد خفیف را هم که در سایر کشور‌ها شناسایی نمی‌ شوند، به حساب آورده است.

 

روسیه؛ تایید ابتلای یکی از کارمندان دفتر ریاست جمهوری

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از مثبت اعلام شدن ازمایش کرونای یکی از کارمندان این نهاد خبر داد.

دیمیتری پسکوف اعلام کرد: با وجودی که آزمایش کرونای این کارمند مثبت اعلام شده، اما او قرنطینه شده و اقدامات بهداشتی لازم برای پاک سازی محیط صورت گرفته است. پسکوف افزود: ولادیمیر پوتین هیچگونه تماسی با این فرد نداشته است و همه چیز تحت کنترل قرار دارد. تدابیر لازم برای حفاظت از رئیس جمهوری روسیه تشدید و پاکسازی و آزمایش کارکنان به صورت مستمر ادامه دارد.

ولادیمیر پوتین دو روز پیش برای افزایش سطح اطمینان روس‌ ها از کنترل اوضاع در این کشور، علیرغم گسترش کرونا، به بیمارستانی در جنوب مسکو که محل نگهداری بیماران کرونایی است مراجعه کرد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت.

بسیاری از کارشناسان امنیتی در مسکو مدعی هستند که رئیس جمهور 67 ساله روسیه بر خلاف نظر تیم حفاظت خود راهی بیمارستان شده است تا از وجود امکانات برای مقابله با کرونا در مسکو اطمینان حاصل کند.

 

انگلیس؛ ابتلای نخست وزیر به کرونا/ قرنطینه وزرای بهداشت و دارایی انگلیس

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس به بیماری کووید -19 مبتلا شد.

دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد نتیجه آزمایش ابتلای بوریس جانسون به ویروس کرونا مثبت بوده است و او علائم خفیف ابتلا به بیماری را تجربه می‌ کند.

جانسون با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت به علت ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی قرار گرفته است.

پس از ابتلای نخست وزیر انگلیس به کرونا، احتمال ابتلای ملکه این کشور نیز مطرح شده است. کاخ باکینگهام در انگلیس اعلام کرد ملکه الیزابت در تاریخ 11 مارس با بوریس جانسون دیدار داشته است.

پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه انگلیسی‌ ها درحال تغییر دادن شیوه انتشار ارقام تلفات بیماران کرونایی خود به بهانه ضرورت رضایت خانواده قربانی هستند، دولت انگلیس به دستکاری در آمار تلفات بیماران کرونایی متهم شد.

رسانه‌ های انگلیس اعلام کردند وزیران بهداشت و دارایی این کشور هم به این علت که مدتی همراه بوریس جانسون نخست وزیر مبتلا به کرونا بودند، در قرنطینه قرار گرفتند.

 

انگلیس؛ شاخص بورس لندن کاهش یافت

شاخص کل سهام بورس لندن در معاملات امروز جمعه در حالی 3.11 درصد کاهش یافت که در سه روز کاری پیشین به طور پیاپی افزایش یافته بود.

شاخص سهام بورس ‌فوتسی 100 لندن (FTSE ‎‎‎100) که ‌‌در آن در هر ‌‌روز ‌کاری سهام 100 شرکت ‌مهم و ‌بزرگ ‌‌‌‌انگلیس، ارزشگذاری و ‌خرید ‌و ‌فروش ‌‌می‌ شود در معاملات امروز با 180 واحد معادل 3.11 درصد کاهش به 5635 واحد رسید.

 

اتریش؛ عدم پذیرش آوارگان

با شیوع کرونا در اتریش از امروز جمعه هیچ آواره‌ ای نمی‌ تواند در مرز‌های اتریش درخواست پناهندگی به این کشور ارایه دهد.

وزیر کشور اتریش امروز در نشست مطبوعاتی امروزش اعلام کرد: به دلیل بحران کرونا، از هم اکنون هیچ درخواست پناهندگی در مرز‌های اتریش پذیرفته نمی‌ شود.

همچنین وزارت کشور اتریش اعلام کرد: به علت بسته شدن مرز‌ها و ارتباطات هوایی با دیگر کشورها، پناهندگانی که درخواست پذیرش آنان در کشور رد شده است انتقالشان به کشور مبدا نیز متوقف شده است.

 

فرانسه؛ پاریس نظامیان خود را از شمال عراق خارج می‌ کند

ستاد مشترک نیرو‌های مسلح فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور با توجه به بحران شیوع کرونا تصمیم گرفته است نیرو‌های خود در شمال عراق را از این کشور خارج کند.

طبق بیانیه ستاد مشترک نیرو‌های مسلح فرانسه، ائتلاف تصمیم گرفته است در آرایش نیرو‌های خود در عراق تغییراتی ایجاد کند و به طور موقت آموزش نیرو‌های امنیتی عراق را به حال تعلیق درآورد.

طبق این بیانیه، تخلیه و بازگشت نیرو‌های فرانسوی از شمال عراق 26 مارس آغاز شده است. در چارچوب این طرح نزدیک به 100 سرباز فرانسوی که در چارچوب «عملیات شمال» در عراق مستقر هستند، از این کشور خارج می‌ شوند.

 

بلژیک؛ شمار قربانیان به 289 نفر رسید

بلژیک اعلام کرد 49 نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. تاکنون 289 نفر در بلژیک بر اثر کرونا جان باخته اند.

 

اتریش؛ شمار مبتلایان از مرز 7000 نفر گذشت

شمار مبتلایان به کرونا در اتریش براساس آمار صبح امروز وزارت بهداشت اتریش به 7،029 نفر رسیده است.

در طول 24 ساعت گذشته حدود 1141 نفر در اتریش از مبتلایان جدید به این ویروس هستند. تاکنون 52 نفر براثر ابتلا به این ویروس در اتریش جان باختند.

وزیر بهداشت اتریش امروز در مصاحبه با رادیوی اتریش گفت: انتظار می‌ رود اوج مبتلایان به کرونا بین اواسط ماه‌ های آوریل تا مه باشد.

اتریش از دوهفته گذشته اقدامات متعدد و سختی از جمله بسته شدن همه مغازه‌ ها و فروشگاه‌ های کشور به استثنای مواد غذایی و داروخانه‌ ها را اجرا کرده اند.

همچنین محدودیت رفت و آمد در خیابان‌ ها در سراسر این کشور اعمال می‌ شود و اتریشی‌ ها با تجمع بیش از 5 نفر با مجازات مالی سنگینی روبرو خواهند شد.

 

جمهوری آذربایجان؛ تشدید ابتلا به ویروس 

رئیس هیات مدیره موسسه دولتی بیمه درمانی اجباری جمهوری آذربایجان گفت : به تازگی موارد بیشتر ابتلای به کرونا در داخل کشور مشاهده می شود که این روند مقابله با اپیدمی کرونا را شدت می بخشد.

وی افزود اکنون بیش از 3300 نفر در جمهوری آذربایجان در قرنطینه به سر می برند که اکثریت آنها افراد وارد شده از کشورهای خارجی هستند.

در حال حاضر در 25 منطقه  مختلف خانه های قرنطینه  فعال است.

21 بیمارستان از جمله 6 بیمارستان در باکو و 16 بیمارستان نیز در شهرهای دیگر جمهوری آذربایجان برای مقابله با کرونا اختصاص یافته است.

در حال حاضر تعداد مبتلایان  به کرونا در جمهوری آذربایجان 104 نفر است.

در جمهوری آذربایجان تا به حال 3 نفر از کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

استرالیا؛ استفاده از ارتش برای اجرای مقررات مقابله با کرونا 

دولت استرالیا قصد دارد تا برای اجرا کردن مقررات شدید مقابله با شیوع کرونا ارتش این کشور را برای نظارت در اجرای قرنطینه به کار گمارد و از اول بامداد فردا شنبه به بازداشت مسافران استرالیایی که به کشورشان بازمی گردند، مبادرت خواهد کرد.

نخست وزیر استرالیا   اعلام کرد که شهروندان استرالیایی که از سراسر جهان به کشورشان باز می گردند، تاکنون مسئول دو سوم از بیش از سه هزار مورد ابتلا به کرونا در استرالیا بوده که برای مقابله با این اپیدمی با آنها برخورد خواهد شد.

نیروهای ارتش استرالیا موسوم به «نیروی دفاعی استرالیا» برای کنترل افرادی که به تازگی به کشور بازگشته و اینکه آیا قرنطینه خانگی به مدت دو هفته را رعایت خواهند کرد به شهرها اعزام شده و این نخستین باری است که  سربازان ارتش استرالیا در خیابان های شهرهای این کشور دیده می شود.

 

افغانستان؛ کابل در قرنطینه

والی کابل اعلام کرد که تمام اداره‌ و وزارتخانه‌ های دولتی در کابل و ولسوالی‌ های آن از فردا شنبه 28 مارس به‌مدت سه هفته برای مقابله با کرونا تعطیل می‌ شوند. وی با این حال تاکید کرد که وزارت بهداشت و نهادهای امنیتی شهر به فعالیت خود ادامه می‌ دهند.

وی همچنین تاکید کرد که هرگونه سفر از کابل به ولایت‌ های دیگر و از سایر جاها به کابل نیز ممنوع است.

وی تصریح کرد طبق این طرح که از سوی دولت ارائه شده است تمام مردم کابل باید در خانه بمانند و تنها می‌ توانند برای دریافت خدمات درمانی، خرید مواد غذایی و خدمات امنیتی بیرون بروند.

 

کره جنوبی؛ شمار مبتلایان همچنان در سراشیبی

شیب مبتلایان فعال در کره جنوبی با پیشی گرفتن تعداد بهبودیافتگان از کرونا نسبت به موارد ابتلای جدید، همچنان در حال سقوط است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ های کره جنوبی امروز جمعه اعلام کرد که 91 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید19 ظرف 24 ساعت گذشته در این کشور گزارش شده و شمار کل مبتلایان به 9332 نفر رسیده است.

این نهاد بهداشتی کره جنوبی همچنین اعلام کرد که با فوت 8 نفر از مبتلایان، مجموع فوتی‌ های ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور به 139 نفر رسید.

براساس این گزارش، همچنین در روز گذشته 384 نفر از مبتلایان به کرونا در کره جنوبی بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌ اند.

شمار روزانه بهبودیافتگان از کرونا در کره جنوبی از روز 12 مارس (22 اسفند) تاکنون همواره بیشتر از مواد ابتلای روزانه بوده و این امر باعث شده که شیب موارد فعال ابتلا در این کشور از همان روز کاهش شود.

اکنون 4804 نفر در کره جنوبی همچنان بیمار هستند و این در حالی است که این رقم در 11 مارس (21 اسفند) 7362 نفر بود.

 

کره شمالی؛ انتشار آمار برای اولین بار

خبرگزاری رسمی کره شمالی برای اولین بار آمار مرتبط با کرونا را در سراسر این کشور اعلام کرد.

کره شمالی بامداد امروز جمعه اعلام کرد که در مجموع 2280 نفر از شهروندان این کشور و دو شهروند خارجی همچنین در قرنطینه هستند و افرادی که پس از طی مدت لازم علائم کرونا ندارند، از قرنطینه مرخص شده‌ا ند.

رسانه رسمی کره شمالی پیشتر گفته بود که از 380 شهروند خارجی که تحت قرنطینه قرار گرفته‌ بودند، همگی به جز سه نفر پس از آنکه علائم کرونا بروز ندادند، مرخص شدند و اکنون با ترخیص یک نفر دیگر، تنها دو شهروند خارجی در این کشور در قرنطینه به سر می‌ برند.

کره شمالی پیشتر آمار مرتبط با کرونا را در مناطق مختلف این کشور اعلام کرده بود، اما این برای اولین بار است که آمار سراسری را منتشر می‌ کند.

این کشور تاکنون هیچ مورد ابتلای قطعی به کرونا را اعمال نکرده اما گفته است که هزاران نفر را تحت نظارت پزشکی قرار داده است.

با این وجود، برخی رسانه‌ های منطقه‌ از جمله رسانه‌ های کره جنوبی و ژاپن مدعی شده‌ اند که تاکنون بیش از 200 سرباز کره شمالی براثر ابتلا به کرونا جان باخته‌ اند.

 

عراق؛ شمار قربانیان به 40 نفر رسید

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد با فوت 4 نفر دیگر در این کشور به سبب ابتلا به کرونا، شمار قربانیان به 40 نفر رسید. تاکنون 458 نفر در عراق به کرونا مبتلا شده اند.

 

عربستان؛ افزایش شمار مبتلایان

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی، امروز در بیانیه‌ ای از ثبت 92 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

10 مورد از این 92 نفر مبتلای جدید، مسافرانی هستند که خارج از کشور بوده و هم اکنون در قرنطینه هستند.

به گفته وزارت بهداشت عربستان، تعداد مبتلایان در این کشور به 1104 مورد رسیده است.

طبق گفته برخی منابع خبری، عربستان سعودی از ابتدا تلاش کرد تا شیوع کرونا در این کشور را از جهانیان پنهان سازد. هم اکنون نیز بسیاری از کارشناسان در آمار منتشر شده از سوی نهادهای رسمی سعودی پیرامون شیوع کرونا تردید دارند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.