در سرتاسر جهان بیش از 450 هزار مورد تأیید شده از ابتلا به کووید-19 وجود دارد. اروپا اکنون به کانون این اپیدمی تبدیل شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز پنجشنبه از جان باختن 6 فرد دیگر در چین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که پنج مورد آن مربوط به شهر ووهان –کانون شیوع کووید-19 در چین- بوده است. با احتساب این افراد، تعداد جان باختگان کرونا در چین در مجموع به 3،287 نفر رسید.

کمیسیون ملی بهداشت چین از 67 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد که با احتساب آنها، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور در مجموع به 81 هزار و 285 نفر رسید.

مقامات چین امروز پنجشنبه اعلام کردند موارد جدید ابتلای شهروندان این کشور به ویروس کرونای جدید به صفر رسیده است، اما طی 24 ساعت گذشته 67 مورد جدید وارداتی ابتلا (شهروندان خارجی که وارد این کشور شده اند) ثبت شده است.

بر اساس آخرین آمارهایی که پایگاه اطلاعاتی worldometers منتشر کرده، شمار قربانیان ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به بیش از 21 هزار نفر رسید.

بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا امروز پنجشنبه 26 مارس 2020 (7 فروردین) تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 471 هزار و 802 نفر رسید. از این تعداد 21 هزار و 297 نفر جان باخته و 114 هزار و 703 نفر بهبود پیدا کرده اند.

براساس این گزارش، از میان 335 هزار و 802 نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 14 هزار و 795 نفر وخیم گزارش شده است.

چین که ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد، نشستی را که برای امروز پنجشنبه به منظور تصویب چند قطعنامه برنامه ریزی شده بود، لغو کرد و در برابر تهدید کووید19 به رای مکتوب روی آورد.

نشست امروز تنها نشستی بود که با وجود لغو همه نشست ها از 12 مارس همچنان در برنامه رسمی باقی مانده بود. قرار بود در این نشست سه قطعنامه مرتبط با تمدید دستوراتی تصویب شود که به زودی در ارتباط با کره شمالی، سومالی و دارفور منقضی می شود.

آخرین اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان به شرح زیر است:

 

آمریکا؛ مبتلایان در آستانه 70 هزار نفر 

شمار فوتی ها در آمریکا با 5 مورد افزایش به 1032 نفر و شمار مبتلایان نیز به 68489 نفر رسید.

یک پزشک آمریکایی در نیویورک با اشاره به کمبود تجهیزات و تخت بیمارستانی و همچنین افزایش شمار بیماران مبتلا به ویروس کووید19 در این ایالت گفت اینجا جهنم شده است.

در ابتدا بیماران گروه سنی بالای 70 سال پذیرش می شدند اما از هفته گذشته بیماران بالای 50 سال به بیمارستان مراجعه می کنند.

نیویورک بیش از 6 درصد از کل بیماران مبتلا به کرونا در جهان را خود اختصاص داده است.

افزایش شیوع کرونا در نیویورک به ویژه نیویورک سیتی، مسئولان این شهر را به فکر ایجاد سردخانه ای موقتی برای آمادگی درصورت افزایش تلفات انداخته است.

سردخانه ای موقتی از جمله چادر و کامیون های حاوی فریزر در بیمارستان «بلوون» نیویورک به منظور آمادگی برای پذیرش اجساد بیشتر قربانیان کرونا ایجاد شده است.

در شهرهای دیگر هم اوضاع تعریف چندانی ندارد. بیش از 80 تن از کارکنان دو بیمارستان در بوستون به کرونا مبتلا شدند.

رئیس جمهور آمریکا هم در حال پس گرفتن وعده خود برای ازسرگیری فعالیت ها در این کشور تا عید پاک است و می گوید با توجه به ادامه شیوع کرونا امکان چنین چیزی در برخی مناطق وجود ندارد.

سنای آمریکا طرح بزرگ کمک اقتصادی را به علت شیوع کرونا را در این کشور به مبلغ دو تریلیون دلار تصویب کرده است. این طرح که از آن به عنوان بزرگ ترین کمک دولتی در تاریخ معاصر آمریکا یاد می‌ شود پس از تصویب در سنا با 96 رای موافق و بدون رای مخالف و پیش از اجرایی شدن با امضای ترامپ باید به تایید مجلس نمایندگان نیز برسد.

آمار و ارقام جدید نشان می دهد حدود 70 درصد از اتاق های هتل ها در آمریکا در هفته گذشته خالی بوده است. در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا، بسیاری از هتل های این کشور بطور کامل تعطیل شده اند.

 

اسپانیا؛ تمدید وضعیت فوق العاده

پارلمان اسپانیا شب گذشته قانونی را به تصویب رساند که وضعیت فوق العاده در این کشور را از 15 رو به 30 روز افزایش داد. در اسپانیا به منظور مقابله با شیوع کرونا وضعیت فوق العاده اعلام شده بود.

شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا از قربانیان چین که کانون اصلی شیوع این ویروس بود فراتر رفته است. به این ترتیب قرنطینه کنونی در این کشور که با تعطیلی مدارس، رستوران ها و اکثر مغازه ها همراه است تا 14 آوریل تمدید شد.

طبق آخرین آمار رسمی که روز چهارشنبه توسط وزارت بهداشت این کشور منتشر شد طی 24 ساعت 738 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این بیماری در اسپانیا به سه هزار و 434 نفر رسید.

دولت اسپانیا عصر چهارشنبه اطلاع داد که آزمایش بیماری کرونای «کارمن کالوو» معاون اول نخست وزیر کشور مثبت اعلام شده است.

 

هلند؛ لغو امتحانات متمرکز مدارس 

‎امتحانات نهایی و سراسری مقطع متوسطه هلند معمولا از 7 مه آغاز می شد اما امسال با توجه به شرایط موجود امتحانی برگزار نمی شود.

شهرداری های «آمستردام و تیلبورخ» اعلام کردند در آب فاضلاب این شهرها کرونا دیده شده، هرچند در حال حاضر آب آشامیدنی این شهرها قابل اطمینان است اما به علت اینکه آب آشامیدی هلند از آب باران تصفیه می شود نگرانی هایی در این زمینه وجود دارد.

با ابتلای 852 نفر دیگر در هلند به کرونا، تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشور به 6412 نفر رسید. همچنین تاکنون 356 نفر در هلند براثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

آلمان؛ افزایش تلفات کرونا به 198 نفر

آلمان امروز پنج شنبه اعلام کرد شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور به 36 هزار و 508 نفر و شمار تلفات به 198 نفر افزایش یافته است.

 

فرانسه؛ آغاز عملیات ارتش 

ماکرون در حالی که ماسک بر صورت داشت از بیمارستان نظامی شهر «مولوز» در شرق فرانسه بازدید کرد و از طرحی برای سرمایه گذاری گسترده در بیمارستان ها و ارتقا آنها و آغاز عملیاتی موسوم به «تاب آوری» برای حمایت از مردم خبر داد.

امانوئل ماکرون 10 روز پیش در خصوص مبارزه با کرونا گفت که «ما در حال جنگ هستیم» و تدابیر قرنطینه ای را اعلام کرد. او در بازدید بیمارستان نظامی صحرایی مولوز از همان عبارت استفاده کرد و از آغاز عملیات نظامی جدیدی برای مبارزه با کووید-19 خبر داد.

عملیات «تاب آوری» عملیات جدید نیروهای ارتش فرانسه است و با عملیات «سانتینل» که برای حفاظت کشور در برابر تروریسم است فرق دارد.

تعداد نظامیانی که برای عملیات تاب آوری بسیج می شوند اعلام نشده است. اما فرانسه اعلام کرد به علل بهداشتی نیروهای خود را از عراق خارج می کند. این خروج شامل حدود 200 نظامی فرانسوی است که در عملیات «شَمَل» برای مبارزه با داعش مشارکت دارند.

 

مالزی؛ پادشاه و همسرش در قرنطینه

پس از آنکه هفت نفر از کارکنان قصر پادشاهی مالزی به کرونا مبتلا شدند، پادشاه این کشور و همسر وی در قرنطینه قرار گرفتند.

 

روسیه؛ تعلیق همه پروازهای خروجی و ورودی 

دولت روسیه به مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری دستور داد تا همه پروازهای منظم و کرایه ای را به روسیه و از این کشور از تاریخ 27 مارس - 8 فروردین - به حال تعلیق درآورد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری هم همه پرسی در مورد تغییر قانون اساسی را که به او امکان ماندن در قدرت را می داد، به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر انداخته است. قرار بود این همه پرسی روز 22 آوریل برگزار شود.

 

سنگاپور؛ کاهش تولید ناخالص داخلی 

طبق آماری که امروز پنجشنبه منتشر شد تولید ناخالص داخلی سنگاپور که یکی از شاخص های کلیدی آسیاست در سه ماهه نخست سال جاری تحت تاثیر همه گیری کرونا در مقایسه با همین زمان در سال گذشته 2.2 درصد کاهش یافت. این بدترین عملکرد مالی از زمان بحران مالی سال 2008 است.

طبق آمار وزارت بازرگانی سنگاپور فعالیت اقتصادی در مقایسه با سه ماهه پیشین 10.6 درصد کاهش یافته است. وزارت بازرگانی پیش بینی خود در مورد فعالیت اقتصادی این کشور در سال جاری را بازنگری کرد و کاهش داد.

سنگاپور یکی از نخستین کشورهایی است که زمانی که تبادلات تجاری فلج می شود تحت تاثیر قرار می گیرد.

 

هند؛ افزایش 50 درصدی جان باختگان

تا دیروز ویروس کرونا 9 نفر از مردم هند را به کام مرگ کشانده بود اما امروز این تعداد به 13 نفر افزایش یافت.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت هند از آغاز شیوع این ویروس تاکنون تعداد مبتلایان کرونا 649 نفر شده است.

در بین آنها 47 خارجی حضور دارند. 43 نفر نیز از بیمارستان مرخص شدند.

دولت هند روز چهارشنبه 277 هندی را از ایران خارج کرد که تست کرونای همه آنها منفی اعلام شده است.

 

ترکیه؛ پاسخ مثبت مردم استانبول به درخواست دولت برای ماندن در خانه

شبکه تلویزیونی الجزیره با پخش تصاویری هوایی از شهر استانبول ترکیه و با اشاره به خلوت بودن خیابان های این شهر اعلام کرد شهروندان در شهر استانبول به درخواست دولت برای خارج نشدن از خانه هایشان برای آنکه جلوی شیوع کرونا گرفته شود پاسخ دادند.

وزیر بهداشت ترکیه درباره آخرین آمار شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد: تاکنون 2433 نفر به این بیماری مبتلا شده و 59 نفر نیز جان خود را از دست دادهاند. وی در صفحه توییترش نوشت: طی 24 ساعت گذشته مشخص شد که 561 نفر به این بیماری مبتلا شده اند و همینطور 15 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

تایلند؛ 111 مورد آلودگی جدید 

تایلند از 111 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا خبر داد و به این ترتیب شمار افراد آلوده به این ویروس در تایلند به 1045 نفر افزایش یافت.

 

کره جنوبی؛ وضعیت پایدار

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی با اعلام آمار جدید از تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس جدید کرونا، از تداوم روند پایدار شدن این ویروس خبر داد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی در 24 ساعت گذشته 104 مورد جدید از ابتلا به این ویروس را در این کشور ثبت کرده است.

بر این اساس، طی 24 گذشته 5 مورد فوتی نیز بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به 9241 نفر و تعداد کل فوتی‌ ها نیز به 131 نفر افزایش یافت.

در مقابل اما تاکنون 4144 مبتلا به کرونا در کره جنوبی بهبود یافته و با به‌ دست آوردن سلامتی خود، از بیمارستان مرخص شدند.

دولت سئول قصد دارد محدودیت‌ ها و کنترل‌ های مرزی برای مسافران خارجی، مخصوصا اتباع آمریکایی را از روز جمعه سخت‌ تر کند.

 

 

سوریه؛ موفقیت در مقابله با ویروس 

با وجود جنگ 9 ساله در سوریه و نیز ویران شدن زیرساخت‌ ها و بخش‌ های مهم دولتی از جمله بخش بهداشتی و ویران شدن بیمارستان‌ ها و کمبود شدید پزشک و تجهیزات پزشکی، اما سوریه امروز وارد نبرد مقابله با بیماری جهانی کرونا شده است.

 

عراق، بازداشت 1970 نفر در بغداد به علت نقض مقررات کرونا

مقام های امنیتی بغداد در تازه ترین آمار در باره نقض کنندگان مقررات امنیتی پیشگیری از شیوع کرونا در پایتخت عراق اعلام کردند: از 17 مارس (27 اسفندماه ۹۸) تا دیروز (چهارشنبه) 1970 نفر در این زمینه بازداشت و 572 دستگاه خودرو توقیف شده است.

این فرماندهی افزود: در این مدت 18 هزار نفر نیز مجبور به پرداخت جریمه نقدی به سبب نقض مقررات منع تردد شده اند.

 

مکزیک؛ تعلیق فعالیت‌ های دولت

دولت مکزیک از امروز پنج شنبه همه فعالیت‌ های غیرضروری را به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق در می‌آورد.

معاون وزیر بهداشت مکزیک به خبرنگاران گفت که دولت فدرال این کشور از امروز پنجشنبه همه فعالیت های غیرضروری را متوقف می کند. تا روز چهارشنبه شمار مبتلایان به کرونا در مکزیک 475 نفر بوده و در مجموع 6 نفر در این کشور به دلیل ابتلا به این بیماری همه گیر جان باخته اند.

رئیس دولت مکزیک اعلام کرد که گردهمایی بیش از 100 نفر و بیشتر ممنوع است.

 

******

تا به این لحظه در مجموع: 471،802 مورد کلی ابتلا، 834 مورد جدید ابتلا، 21،297 مورد فوتی، 114،703 مورد بهبودی، و 14،795 مورد وخیم در 196 کشور جهان تاکنون گزارش شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.