تا امروز چهارشنبه تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به 423 هزار و 724 نفر رسید. از این تعداد 18 هزار و 925 نفر جان باخته و 109 هزار و 172 نفر بهبود پیدا کرده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه امروز چهارشنبه از جان باختن 4 فرد دیگر در چین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. با احتساب این افراد، تعداد جان باختگان کرونا در چین در مجموع به 3،281 نفر رسید.

کمیسیون ملی بهداشت چین از 47 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد که با احتساب آنها، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور در مجموع به 81 هزار و 218 نفر رسید.

محدودیت‌ ها و تعطیلی‌ های وضع شده طی چند ماه گذشته از امروز چهارشنبه در استان هوبی در چین لغو شد.

بر اساس آخرین آمارهایی که پایگاه اطلاعاتی worldometers منتشر کرده، شمار قربانیان ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به بیش از 18 هزار نفر رسید.

بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا امروز چهارشنبه 25 مارس 2020 (6 فروردین) تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 423 هزار و 724 نفر رسید. از این تعداد 18 هزار و 925 نفر جان باخته و 109 هزار و 172 نفر بهبود پیدا کرده اند.

براساس این گزارش، از میان 295 هزار و 627 نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 5 درصد آنها یعنی 13 هزار و 113 نفر وخیم گزارش شده است.

کشور‌هایی که بیشترین مرگ و میر در 24 ساعت اخیر را داشته اند، شامل کشور‌های ایتالیا با 743 مرگ جدید، اسپانیا با 514 مورد مرگ و فرانسه با 240 مورد قربانی در صدر دیگر کشور‌های درگیر با این ویروس قرار دارند.

 

آمریکا؛ تعداد مبتلایان 15 برابر شده است

شمار جان باختگان مبتلا به کرونا در این کشور به 784 نفر و شمار مبتلایان به 54،916 نفر افزایش یافت.

تعداد مبتلایان در این کشور 15 برابر شده است.

این در حالیست که گزارش یک مورد فوتی کودک در کالیفرنیا بر اثر ابتلا به کرونا در صدر اخبار قرار گرفته است.

در عین حال رئیس اکثریت جمهوری خواهان در سنای آمریکا امروز چهارشنبه از حصول توافق جمهوری خواهان با دموکرات ها و کاخ سفید در خصوص طرح تاریخی دو هزار میلیارد دلاری به منظور احیای اقتصادی بزرگترین اقتصاد جهان که به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است‌، خبر داد.

شهردار نیواورلئان گفته است کرونا با سرعت بسیار زیادی د راین ایالت در حال گسترش است. چند هفته پیش که کرونا در شهر ما مشاهده شد، 13 مورد از این بیماری ثبت شد، اما حالا این رقم به 375 مورد رسیده است. 26 نفر در این منطقه هم جانشان را از دست داده اند.

ایالت لوئیزیانا هم از نظر سرعت موارد جدید ابتلا به کرونا، در رتبه یک جهانی قرار گرفت. فرماندار این ایالت از دولت فدرال آمریکا خواسته است در این منطقه وضع بحران زده فوق العاده اعلام کند. سرعت مشاهده موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 در این ایالت از همه جای جهان بیشتر است.

در نیویورک هم هر سه روز تعداد مبتلایان دو برابر می شود. در این ایالت 25،600 مبتلا شناسایی شده است. تاکنون 210 نفر نیز بر اثر ابتلا به کووید-19 جان باخته اند.

کاخ سفید از تمامی کسانی که در نیویورک حضور داشته اند خواسته است خود را به مدت 14 روز قرنطینه کنند.

در کالیفرنیا هم 51 نفر جانشان را بر اثر ابتلا به این اپیدمی از دست داده اند. 2200 مبتلا به ویروس نیز در کالیفرنیا شناسایی شده است. 

شیوه مدیریتی دولت دونالد ترامپ و ویروس کرونا به دو موضوعی تبدیل شده که میلیون ها آمریکایی را در نگرانی فرو برده است و به نظر می رسد در اوج شیوع ویروس کرونا نیز اولویت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا, توسعه اقتصادی است.

 

برزیل؛ افزایش 35 درصدی مبتلایان

بولسونارو رئیس جمهور برزیل گفت: قرنطینه این کشور ممکن است اقتصاد برزیل را نابود کند.

وزارت بهداشت برزیل 2201 مورد ابتلا به کرونا را تائید کرد.

همچنین 46 کشته را به علت ابتلا به ویروس کووید-19 در این کشور ثبت شده است.

درحالی که این آمار نسبت به 48 ساعت گذشته 35 درصد افزایش داشته است، کارشناسان حوزه بهداشت برزیل معتقدند در دو هفته آینده ممکن است این کشور با بحران جدی در زمینه کرونا روبرو شود.

 

پاناما؛ تمدید منع رفت و آمد

در پاناما با افزایش شمار مبتلایان به 443 نفر، منع رفت و آمد تمدید شد.

 

مکزیک؛ تعلیق صدور گذرنامه‌ ها

در مکزیک هم با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مکزیک به 405 نفر، وزارت خارجه این کشور صدور گذرنامه‌ ها را تا تاریخ 19 آوریل تعلیق کرد.

 

اروگوئه؛ ممنوعیت ورود اتباع خارجی

وزیر خارجه اروگوئه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: ورود اتباع خارجی از همه راه‌ های حمل و نقل و همه مرز‌ها ممنوع است.

تاکنون حدود 189 مورد تایید شده ابتلا به کووید-19 در اروگوئه بدون هیچ مورد منجر به فوت به ثبت رسیده است.

 

اسپانیا؛ قربانیان در آستانه 3000

اسپانیا به یکی از کانون‌ های بزرگ گسترش بیماری کووید-19 تبدیل شده است.

تاکنون حدود 42 هزار نفر در این کشور به کرونا آلوده شده اند. حدود 2700 نفر هم جانشان را از دست داده اند. دولت اسپانیا از ناتو برای مقابله با کرونا به صورت رسمی درخواست کمک کرده است. 

اوضاع در اسپانیا بسیار وخیم است. ارتش اسپانیا وارد عمل شده است. ارتش اسپانیا از نظر تجهیزات حفاظت شخصی مشکل دارد و به همین علت از ناتو درخواست کمک کرده است. اسپانیا به 1،5 میلیون ماسک و 500 دستگاه کمک تنفسی بیمارستانی نیاز فوری دارد. اسپانیا از نظر تجهیزات پزشکی در شرایط بسیار بدی قرار گرفته است.

 

فرانسه؛ اعلام حکومت نظامی در 30 شهر 

فرانسه پنجمین کشوری است که تعداد جان باختگان به دلیل ابتلا به کرونا در آنها از مرز 1000 نفر گذشت.

22،300 نفر تاکنون در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده اند. 10،176 نفر نیز بستری شده اند که حال 2،516 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

به دنبال کمبود شدید ماسک در فرانسه و ناتوانی دولت در تامین نیاز کادر درمانی، زنان داوطلب فرانسوی به تولید ماسک های دست ساز مبادرت کرده اند.

 

انگلیس؛ پلیس برای نظارت بر مقررات منع آمدوشد به صحنه آمد

یک روز پس از نافرمانی مردم انگلیس در اجرای مقررات دولت «بوریس جانسون» در خصوص منع آمد و شد، صدها افسر پلیس این کشور صبح امروز چهارشنبه برای نظارت بر اعمال مقررات جدید، در ایستگاه‌ های قطار سراسر انگلیس مستقر شدند.

500 تن از نیروهای پلیس در سراسر شبکه ریلی برای نظارت بر تردد افراد شاغل در مسئولیت‌ های کلیدی مامور شده‌ اند.

 

ایتالیا؛ جریمه سه هزار یورویی برای خروج غیرضروی از خانه

«جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد، افرادی که بدون دلیل موجه از منزل خود خارج شوند، از 400 تا 3000 یورو جریمه نقدی می‌ شوند.

کونته، تمدید قرنطینه در این کشور را تا پایان ماه ژوئیه(10 مرداد) رد کرد و افزود: پس از آن که سازمان بهداشت جهانی از کرونا به عنوان یک ویروس همه‌ گیر جهانی یاد کرد، تا 31 ژوئیه (10 مرداد) وضعیت فوق‌ العاده اعلام شد، اما این بدان معنا نیست که تدابیر محدود کننده در کشور تا آن زمان تمدید خواهد شد.

سیر صعودی تلفات کرونا در ایتالیا همچنان ادامه دارد، بطوری که وزارت بهداشت ایتالیا سه‌شنبه شب اعلام کرد، در 24 ساعت گذشته با فوت 743 نفر ناشی از کرونا، شمار جان باختگان به 6820 نفر رسید.

 

آلمان؛ افزایش مبتلایان

شمار آلوده شدگان به  کرونا در آلمان به 32 هزار و 991 نفر رسید.

تاکنون 159 نفر نیز بر اثر کرونا جان باخته اند و از ابتدای شیوع ویروس کرونا 3،290 نفر هم درمان شده اند.

 

ترکیه؛ 44 قربانی

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در ترکیه  به 1872 تن رسید. شمار قربانیان کرونا هم در ترکیه به 44 تن رسید.

 

هند؛ خانه‌ نشینی 1،3 میلیارد هندی

نخست وزیر هند  فرمان خانه‌ نشینی 1،3 میلیارد هندی را به مدت سه هفته صادر کرد.

وزارت بهداشت هند، بیشتر مبتلایان یعنی 101 نفر در ایالت «کرالا» گزارش شدند.

 

پاکستان؛ ادامه سیر صعودی

تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان همچنان سیر صعودی دارد و این موضوع سبب شد، بعد از ایالت‌ های سند، پنجاب و بلوچستان، پایتخت این کشور نیز فلج شود.

درحالی که شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان به مرز 1000 نفر نزدیک شده، دولت پاکستان قرنطینه جزئی اسلام آباد پایتخت این کشور را نیز در دستور کار قرار داده و نیرو‌های ارتش در مناطق مختلف این شهر به منظور اعمال قانون منع رفت و آمد مستقر شده اند.

قرنطینه جزئی پایتخت پاکستان در حالی آغاز شده که تعداد مبتلایان به کرونا در شهر اسلام آباد تنها طی سه روز گذشته از 4 نفر به 15 مورد افزایش پیدا کرده است.

 

افغانستان؛ 2 فوتی تاکنون

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد یک زن بر اثر آلودگی به کرونا در استان هرات در غرب این کشور جان سپرد که به این ترتیب شمار تلفات آلودگی به این ویروس در افغانستان به دو نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد آلودگی ۷۴ نفر به ویروس کرونا در این کشور تایید شده است.

 

تایوان؛ 19 مورد جدید

تایوان امروز چهارشنبه از 19 مورد جدید آلودگی به کرونا خبر داد و به این ترتیب شمار افراد آلوده به کرونا در این جزیره به 235 نفر افزایش یافت.

 

ژاپن؛ ممنوعیت ورود اتباع 18 کشور

ژاپن ورود اتباع 18 کشور را ممنوع اعلام کرد.

وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد: 71 نفر سه شنبه به کرونا مبتلا شدند. این آمار، بیشترین تعداد ابتلا به کرونا در یک روز در ژاپن است.

دولت ژاپن اعلام کرد: با احتساب 712 مورد آلودگی از کشتی تفریحی دیاموند پرنسس، جمع کل مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن به 1950 نفر و تعداد فوتی‌ ها به 53 نفر رسیده است.

 

کره جنوبی؛ ادامه روند صعودی

کره جنوبی از ثبت 100 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به 9،137 نفر خبر داد.

 

نیوزیلند؛ اعلام حالت اضطرار ملی

حالت اضطرار ملی در نیوزیلند برای مقابله با کرونا اعلام شد.

نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد که این کشور از فردا پنجشنبه به طور کامل قرنطینه می‌ شود. 

 

فیجی؛ 5 مبتلا

مقامات فیجی آلودگی یک زن جوان 31 ساله را به کرونا تایید کردند که به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به 5 نفر افزایش یافت.

 

عراق؛ 13 مورد نجف، 4 مورد کربلا

مقامات بهداشتی در نجف اشرف از ابتلای 13 مورد جدید و در کربلا 4 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر دادند.

سید عمار الحکیم همه فعالیت های حزبش را به سبب کرونا به حال تعلیق در آورد.

وزارت دفاع جمهوری چک هم اعلام کرد که به دلیل نگرانی های امنیتی و انتشار کرونا، 30 نیروی نظامی خود را از عراق خارج کرده است. این سربازان با یک فروند هواپیمای نظامی A-319  عراق را ترک کردند و در فرودگاه نظامی پراگ فرود آمدند.

 

سرزمین های اشغالی؛ 2030 مبتلا

پنجمین مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی ثبت شد و شمار افراد مبتلا به این ویروس نیز به 2030 نفر رسید.

 

قزاقستان؛ 79 مبتلا

شمار افراد آلوده به کرونا در قزاقستان به 79 نفر افزایش یافت

رئیس جمهور قزاقستان 15 مارس گذشته با امضای حکمی در این کشور حالت فوق العاده اعلام کرده بود.

 

قرقیزستان؛ قرنطینه شهرها و دورکاری کارمندان

قرقیزستان  امروز چهارشنبه در پی دوبرابر شدن شمار مبتلایان به کرونا ضمن اعلام وضعیت اضطراری در سه شهر اصلی این کشور از جمله بیشکک پایتخت، این شهرها را قرنطینه کرد و مقررات منع آمدوشد اجرا کرد.

دولت قرقیزستان اعلام کرد که علاوه  بر شهرهای بیشکک، اوش و جلال آباد همچنین تدابیر محلی حالت اضطراری در سه منطقه استانی این کشور اعلام شده است. از مردم این شهرها و مناطق خواسته شده که فقط برای مقاصد ضروری از خانه های خود خارج شوند.

 

آفریقا

به دنبال گسترش کرونا در آفریقا و تصمیم آفریقای جنوبی به قرنطینه کشور، سنگال، ساحل عاج، سیرآلئون و جمهوری دمکراتیک کنگو هم وضعیت اضطراری اعلام کردند.

آفریقا تا پیش از این تقریبا از اپیدمی در امان بود: 2 هزار و 137 مورد ابتلا، 62 قربانی.

اما ضعف سیستم بهداشت و درمان کشورهای آفریقایی نگران کننده است.

نخست وزیر اتیوپی از گروه 20 خواستار حمایت اقتصادی از آفریقا، کاهش بدهی کشورهای آفریقایی و ارائه طرح کمک مالی فوری 150 میلیارد دلاری شد.

بانک توسعه اقتصادی عربی در آفریقا که زیر نظر اتحادیه عرب - با مرکزیت خارطوم - فعالیت می کند، از اختصاص بسته ای 100 میلیون دلاری برای کمک به آفریقای سیاه با هدف مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

موارد آلودگی به کرونا در آفریقا جنوبی به 700 نفر رسید.

در تونس هم چهارمین مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا ثبت شد.

تعداد مبتلایان به کرونا در ساحل عاج به 73 مورد افزایش یافت.

رئیس جمهور کنگو شب سه شنبه در نطقی تلویزیونی ضمن اعلام وضع فوق العاده در کشور، از قرنطینه «کینشازا» پایتخت برای مقابله با ویروس کووید19 خبر داد.

تاکنون45 مورد ابتلا به کووید19 با سه فوتی در کنگو گزارش شده است.

در لیبی هم اولین مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.

 

******

تا به این لحظه در مجموع: 423،724 مورد کلی ابتلا، 1،172 مورد جدید ابتلا، 18،925 مورد فوتی، 109،172 مورد بهبودی، و 13،113 مورد وخیم در 194 کشور جهان تاکنون گزارش شده است.

به طور کلی در 24 ساعت گذشته در کشورهای اتریش، افغانستان، اوکراین، تایلند، سوئیس، لیتوانی، مالزی، صربستان، استرالیا، گرجستان، تایوان، عمان، نیجریه، مونته نگرو، ماداگاسکار، نپال، بنگلادش، مکزیک، پاکستان، ازبکستان، آفریقای جنوبی، ارمنستان، بلغارستان، مجارستان، قزاقستان، هند، کامبوج، فیجی، السالوادور، آمریکا، هندوراس، پاراگوئه، جامائیکا، ونزوئلا، بولیوی، کره جنوبی و چین شمار مبتلایان و جانباختگان افزایش داشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.