بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا امروز سه شنبه 24 مارس 2020 (5 فروردین) تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 382 هزار و 972 نفر رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه امروز سه شنبه از جان باختن 7 فرد دیگر در چین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. با احتساب این افراد، تعداد جان باختگان کرونا در چین در مجموع به 3،277 نفر رسید.

کمیسیون ملی بهداشت چین از 78 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد که با احتساب آنها، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور در مجموع به 81 هزار و 171 نفر رسید.

ساکنان استان هوبی در چین - کانون شیوع کرونا - امروز خبر خوبی دریافت کردند و مقامات دولتی اعلام کردند محدودیت‌ ها و تعطیلی‌ های وضع شده طی چند ماه گذشته از روز چهارشنبه لغو می‌ شود.

بر اساس آخرین آمارهایی که پایگاه اطلاعاتی worldometers منتشر کرده، شمار قربانیان ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به بیش از 16 هزار نفر رسید.

بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا امروز سه شنبه 24 مارس 2020 (5 فروردین) تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 382 هزار و 972 نفر رسید. از این تعداد 16 هزار و 585 نفر جان باخته و 102 هزار و 524 نفر بهبود پیدا کرده اند.

براساس این گزارش، از میان 263 هزار و 863 نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 5 درصد آنها یعنی 12 هزار و 79 نفر وخیم گزارش شده است.

به بیش از یک پنجم جمعیت جهان دستور داده شده یا از آنان خواسته شده است که در خانه هایشان بمانند.

با اضافه شدن انگلیس به کشورهایی که مقررات و محدودیت‌ های سختگیرانه برای مهار بحران ناشی از انتشار کرونا وضع کرده‌ اند هم اکنون مهم‌ترین قدرت‌ های اروپا شهروندان خود را در قرنطینه عمومی قرار داده‌ اند. در کل جهان بیش از 1 میلیارد و 700 میلیون نفر اکنون در قرنطینه اند.

در اروپا تاکنون بیش از 185 هزار مورد ابتلا به کرونا به ثبت رسیده و بیش از 10 هزار نفر نیز در پی ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده‌ اند.

 

آمریکا؛ تعداد مبتلایان از 46 هزار نفر عبور کرد

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون ابتلای 46 هزار و 438 نفر به کرونا در آمریکا تایید شده است و این کشور بعد از چین و ایتالیا در جایگاه سوم بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در جهان قرار گرفته است.

586 نفر از مبتلایان به کرونا در آمریکا تاکنون جان باخته اند. نیویورک با 125 تلفات بیشترین قربانی را در بین 50 ایالت آمریکا ثبت کرده است.

دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد تعداد مبتلایان به کرونا در نیویورک سیتی به 10700۰ نفر رسیده است که این رقم در کره جنوبی تنها 8691 نفر است.

رئیس مرکز بهداشت عمومی آمریکا گفته است شیوع کرونا این هفته در آمریکا بدتر خواهد شد.

این در حالی ست که حدود 13500 تبعه این کشور در خارج خواستار کمک وزارت خارجه آمریکا به منظور بازگشت به کشور خود به علت شیوع کرونا شده اند.

در عین حال، داروی پیشنهادی ترامپ برای درمان کرونا به مرگ یک آمریکایی منتهی شد. سی ان ان از مرگ یک نفر در منطقه فونیکس در ایالت آریزونا به دلیل استفاده از داروی «فسفات کلرلین» در تلاش برای خوددرمانی در برابر کرونا خبر داد. نظام خدمات درمانی «بنر هلث» در آریزونا اعلام کرد کلرین دارویی است که ترامپ به عنوان درمان احتمالی برای بیماری کووید-19 پیشنهاد کرده بود، اما این دارویی است که عمدتا در آکواریوم برای پاکسازی استفاده می‌ شود.

 

برزیل؛ استادیوم ها، بیمارستان روباز می شوند/تعطیلی کارخانه هیوندای 

شرکت هیوندای موتور به عنوان بزرگترین تولید کننده خودروی کره جنوبی امروز سه شنبه از توقف فعالیت کارخانه خود در برزیل به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

ورزشگاه های برزیل برای کمک به بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا مجهز می شوند. ورزشگاه پاکائمبو در شهر سائوپائولو برزیل به عنوان بیمارستان صحرایی روباز برای درمان بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد. مسئولان محلی اعلام کردند انتظار می رود این ورزشگاه 45 هزار نفری ظرف 10 روز آینده برای بستری شدن بیماران آماده و 200 تخت بیمارستانی در آن مستقر شود.این استادیوم در نزدیکی بزرگترین بیمارستان برزیل با نام متروپلیس قرار دارد.

 

کوبا؛ گردشگران قرنطینه می شوند

«مانوئل ماررو» نخست وزیر کوبا اعلام کرد کوبا همه گردشگرانی را که هنوز در خاک این کشور حضور دارند قرنطینه می‌ کند و بخشی از مرز‌های خود را به مدت یک ماه می‌ بندد. 

کوبا تاکنون 40 مورد ابتلا به کووید-19 ثبت کرده است که یک مورد آن به مرگ منجر شد. این فرد یک گردشگر ایتالیایی 61 ساله بود.

 

مکزیک؛ افزایش شمار افراد مبتلا به 347 نفر 

مکزیک از ثبت 51 مورد جدید ابتلا به کرونا و افزایش شمار افراد مبتلا در این کشور به 347 نفر خبر داد.

 

فرانسه؛ بیکاری موقت 730 هزار کارمند 

«برونو لومر» وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه از بیکاری موقت 730 هزار کارمند در پی شیوع کرونا خبر داد.

 

انگلیس؛ مردم مواد غذایی ذخیره می کنند

با پافشاری دولت بر لزوم باقی ماندن مردم در منازل خود برای جلوگیری از شیوع کرونا، خیابان های لندن و دیگر شهرهای انگلیس به شکل غیر عادی آرام است؛ اما شرایط در سوپرمارکت ها متفاوت است و با ازدحام بی سابقه مردم برای خرید مواد غذایی و نگه داشتن آنها مواجه شده است. همین موضوع به کمبود کالاهای ضروری و افزایش قیمت آنها، به ویژه مواد ضد عفونی کننده منجر شد.

بوریس جانسون نخست‌ وزیر انگلیس در راستای مقابله با شیوع کرونای جدید، دستور به تعطیلی اکثر فروشگاه‌ ها، محدودیت‌ های رفت‌وآمدی و ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر داده است. جانسون از شهروندان کشورش خواست «در خانه بمانند» مگر مواردی که خروج از محل زندگی ضرورت دارد.

 

اسپانیا؛ مبتلایان در راهروهای بیمارستان ها به حال خودشان رها شده اند

روز گذشته 462 نفر دیگر در اسپانیا به علت ابتلا به کرونا جان شان را از دست دادند و به این ترتیب بیشترین تعداد قربانیان کرونا در یک روز ثبت شد. در همین حال تصاویری از مبتلایان به کرونا در راهرو‌های بیمارستان‌های اسپانیا منتشر شده است که بدون هیچ نوع امکاناتی به صف در راهرو‌ها بر روی زمین دراز کشیده اند و بیمارستان و کادر درمانی آنها قادر به پاسخگویی به این افراد مبتلا به ویروس کرونا نیستند.

در پی متوقف شدن عملیات تدفین قربانیان و پر شدن سردخانه‌های شهر مادرید اجساد آنان در سالن‌ های پاتیناژ (سالن‌ های اسکی روی یخ) نگهداری می‌ شود.

 

آلمان؛ افزایش موارد آلوده

شمار موارد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در آلمان به 29 هزار و 56 نفر و شمار تلفات به 123  نفر افزایش یافت.

 

اتریش؛ حدود هزار مبتلای جدید در یک روز

مقامات بهداشتی در  اتریش از ثبت 906 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت اخیر خبر دادند.

شمار مبتلایان به کرونا در اتریش به شکل نگران کننده ای در حال افزایش است تا جاییکه در 24 ساعت اخیر 906 مورد جدید شناسایی کردند که این بالاترین شمار مبتلایان در این کشور از آغاز شناسایی ویروس به شمار می آید.

 

ترکیه؛ افزایش شمار جان باختگان 

با مرگ 7 تن دیگر از مبتلایان در ترکیه شمار جان باختگان این بیماری در ترکیه به 37 تن رسید.وزیر بهداشت ترکیه آخرین آمار مبتلایان به این بیماری را در کشورش 1529 نفر اعلام کرد.

 

میانمار؛ ثبت اولین ابتلا 

اولین ابتلا به کرونا در میانمار ثبت شد.

 وزارت بهداشت این کشور که تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا را شناسایی نکرده بود، اواخر وقت دیشب با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به این ویروس مرگبار یک مرد 36 ساله بود که شب گذشته از آمریکا به کشور باز گشته است.

 

نیوزیلند؛ ترس و وحشت مردم پیش از اجرای قرنطینه کامل

در آستانه اجرای قرنطینه کامل در نیوزیلند به علت شیوع کرونا، وحشت و هرج و مرج در این کشور حاکم شده است و مردم به پایانه های کشتی ها و سوپرمارکت ها هجوم بردند.

 

ویتنام؛ همه رستوران های شهر «هو شی مینه» تعطیل شد

دولت ویتنام دستور تعطیلی همه رستوران های شهر هو شی مینه را به منظور مقابله با شیوع کرونا صادر کرد.

 

پاکستان؛ آمار مبتلایان همچنان روند صعودی دارد

شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 878 نفر و قربانیان آن هم به 6 نفر رسیده است. 

دولت پاکستان برای جلوگیری از شیوع کرونا با اعلام محدودیت در رفت و آمد‌ها، خواستار ماندن مردم در خانه هایشان شد.

با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا در پاکستان، دولت این کشور در شهر‌های مختلف از ارتش برای کنترل این بیماری کمک خواست و به منظور مدیریت در مهار کرونا علاوه بر محدودیت سفر‌های بین شهری، تمام پرواز‌های بین المللی خود را به مدت دو هفته به تعویق انداخت.

گزارش‌ ها حاکی از مبتلا شدن برخی از مقامات دولتی از جمله وزیر آموزش و پرورش دولت محلی ایالت سند است.

 

روسیه و ونزوئلا؛ محموله کمک های روسی تحویل ونزوئلا داده شد

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد محموله کمک های بشردوستانه روسیه شامل کیت های آزمایش ویروس کرونا تحویل این کشور داده شده است.

 

کرونا به لائوس هم رسید

لائوس از ثبت دو مورد ابتلا به کرونا خبر داد.

 

ژاپن؛ افزایش شمار مبتلایان به 1141

وزارت بهداشت و مقامات ژاپن اعلام کردند شمار افراد آلوده به کرونا در این کشور به 1141 مورد رسیده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ژاپن، کرونا در این کشور تاکنون 52 قربانی گرفته است که شماری از آنها مسافران کشتی قرنطینه شده دایاموند پرنسس هستند.

 

استرالیا؛ افزایش شمار مبتلایان 

وزارت بهداشت استرالیا اعلام کرد 149 مورد جدید ابتلا به کرونا در ایالت «نیوساوت ولز» استرالیا ثبت شده است.

مقامات رسمی اعلام کردند 107 نفر از مبتلایان جدید به کشتی کروز رابی پرنسس مرتبط هستند.

 

هند؛ 100 مورد ابتلا در 24 ساعت گذشته/ 800 میلیون در قرنطینه

مرگ دهمین نفر در هند به اثر ابتلا به کرونا و افزایش آمار مبتلایان به 511 نفر در سرتاسر این کشور باعث شد تا دولت این کشور برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا حدود 807 میلیون نفر را در قرنطینه خانگی قرار دهد.

تعداد مبتلایان به کرونا در هند تا ظهر امروز به 511 نفر افزایش یافت. بر اساس آمار وزارت بهداشت هند، در 24 ساعت گذشته 100 نفر به تعداد مبتلایان به کرونا اضافه شده است.

از این تعداد 36 نفر از بیمارستان مرخص شدند و تاکنون 9 نفر جان خود را از دست داده اند.

در اکثر ایالت‌ های هند خیابان‌ ها مسدود شده و از ساعت 12 نیمه شب تمام پرواز‌های داخلی به مدت یک هفته لغو شده است.

 

تایوان؛ 20 مورد جدید آلودگی 

تایوان امروز سه شنبه از 20 مورد جدید آلودگی به کرونا و رسیدن شمار مبتلایان به 215 نفر خبر داد.

 

ارمنستان؛ اعمال اقدامات سختگیرانه تر

نخست وزیر ارمنستان گفت: روز گذشته 41 نفر به کرونا مبتلا شدند. وی ضمن نگرانی از افزایش مبتلایان به کرونا تصریح کرد: دولت ارمنستان اقدامات سختگیرانه تری را برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ خواهد کرد.

در ارمنستان چند روزی است وضع اضطراری اعلام و مراکز آموزشی، ورزشی، فرهنگی و تعداد بسیاری مراکز تجاری در این کشور تعطیل شده است.

 

تایلند؛ 106 مورد جدید آلودگی

تایلند از 106 مورد جدید آلودگی به کرونا در این کشور خبر داد که به این ترتیب شمار افراد آلوده به این ویروس به 827 نفر رسید.تایلند همچنین از 2 مورد جدید تلفات ناشی از آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و به این ترتیب شمار تلفات در این کشور به 4 نفر افزایش یافت.

 

فیلیپین؛ افزایش افراد مبتلا به 501 نفر

فیلیپین از ثبت 39 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش شمار افراد مبتلا به 501 نفر خبر داد.

 

کره جنوبی؛ افزایش شمار افراد مبتلا به بیش از 9000 نفر

 کره جنوبی از ثبت 74 مورد جدید ابتلا به کرونا و افزایش شمار افراد مبتلا در این کشور به 9037 نفر خبر داد.

 

کویت؛ افزایش شمار مبتلایان به 191 تن

وزارت بهداشت کویت اعلام کرد در پی ثبت دو مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، شمار مبتلایان در این کشور به 191تن رسید.

 

سوریه؛ هشدار یونیسف 

در پی قطع چند روزه خدمات آبرسانی در شهر راس العین سوریه که تحت کنترل گروه‌ های طرفدار ترکیه است، یونیسف درباره احتمال ابتلای هزاران تن به کرونا هشدار داد.

از چند روز پیش ایستگاه آبرسانی علوک خدمات خود را در راس العین شهر مرزی سوریه و ترکیه که تحت کنترل ترکیه و گروه‌ های تحت حمایت آن قرار دارد، قطع کرده است.

 

فلسطین اشغالی؛ افزایش شمار مبتلایان به 1656 تن

شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی به 1656تن افزایش یافت که حال 29 تن از آنها وخیم گزارش شده است.

این در حالیست که تصاویر ویدیویی جدیدی نشان می‌دهد نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی مبتلا به کرونا را کنار جاده رها کردند. سپس هلال احمر فلسطین برای انتقال و درمان وی در محل حاضر می‌ شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است ممکن است طی یک ماه شمار مبتلایان به کرونا به یک میلیون تن برسد و بیش از 10 هزار تن به سبب ابتلا به این ویروس جان دهند.

 

اربیل؛ ثبت 6 مورد جدید ابتلا 

عراق از ثبت 6 مورد جدید ابتلا به کرونا در اربیل خبر داد.

 

عراق؛ احداث 5 بیمارستان

دولت محلی استان الانبار در غرب عراق اعلام کرد در چارچوب طرح الانبار، پنج بیمارستان در بغداد و شماری از استان‌ های عراق احداث خواهد کرد. این موضوع پس از آن روی داد که الانبار استانِ عاری از کرونا اعلام شد. 

از سوی دیگر، استاندار بغداد از احداث بیمارستان جدید در شرق بغداد طی 20 روز برای اختصاص به افراد مبتلا به کرونا خبر داد.

 

عربستان؛ افزایش مبتلایان/ اعمال جریمه های سنگین

وزارت عربستان سعودی برای نقض قانون منع آمد و شد، جریمه 10 هزار ریالی و حبس 20 روزه تعیین کرد.

همچنین وزارت بهداشت سعودی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 562 تن پس از ثبت 51 مورد جدید خبر داد.

 

عمان؛ افزایش شمار مبتلایان به 84 تن

وزارت بهداشت عمان از ثبت 18 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد. به این ترتیب، شمار مبتلایان در این کشور به 84 تن افزایش یافت.

 

 آفریقای جنوبی؛ سه هفته قرنطینه 

رئیس جمهور آفریقای جنوبی به مدت سه هفته در این کشور قرنطینه اعلام کرد. آفریقای جنوبی یکی از آلوده‌ ترین کشور‌های آفریقای سیاه به ویروس کروناست.

 وی گفت هدف این اقدام جلوگیری از بروز فاجعه انسانی با ابعاد گسترده است.

 

الجزایر؛ کانون اصلی شیوع، قرنطینه سراسری می شود

رئیس جمهور الجزایر قرنطینه سراسری استان «البلیده» را که اصلی‌ ترین کانون کرونا در این کشور است را تایید کرد.

استان البلیده به مدت 10 روز قرنطینه کامل می شود. تردد به این منطقه و خروج از آن ممنوع است.

 

روسیه؛ نظارت بر قرنطینه شهروندان با دوربین‌ های مدار بسته در مسکو

مقامات شهری و امنیتی در مسکو از روش شناسایی چهره به عنوان ابزاری کلیدی جهت مقابله با شیوع کرونا استفاده می‌ کنند. این روش که در آن دوربین‌ های نظارتی در نقاط مختلف شهر نقشی اساسی را ایفا می‌کنند با انتقادهایی همراه شده است. گفته می‌شود که حدود 170 هزار دوربین مدار بسته نه تنها دالان‌ ها و ایستگاه‌ های مترو بلکه کلیه خیابان‌ های اصلی و اغلب مکان‌ های عمومی را تحت پوشش نظارتی قرار داده‌ اند.

به موجب قوانینی که از ماه فوریه در پایتخت روسیه به اجرا درآمد، هزاران تن از ساکنان مسکو، بویژه افرادی که در کشورهای آلوده به ویروس کرونا حضور داشته‌ اند هنگام بازگشت بایست به مدت 14 روز در قرنطینه کامل قرار گیرند.

******

تا به این لحظه در مجموع: 382،972 مورد کلی ابتلا، 4،190 مورد جدید ابتلا، 16،585 مورد فوتی، 102،524 مورد بهبودی، و 12،079 مورد وخیم در 196 کشور جهان تاکنون گزارش شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.