آمارهای رسمی دولت‌ ها در سراسر جهان نشان می‌ دهد که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان اکنون به بیش از 300 هزار نفر رسیده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه امروز یکشنبه از جان باختن 6 فرد دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. با احتساب این افراد، تعداد جان باختگان کرونا در چین در مجموع به 3،261 نفر رسید.

کمیسیون ملی بهداشت چین از 46 مورد جدید مبتلا به کرونا خبر داد که با احتساب آنها، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور در مجموع به 81هزار و 54 نفر رسید.

بر اساس آخرین آمارهایی که پایگاه اطلاعاتی worldometers منتشر کرده، شمار قربانیان ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به 13 هزار نفر رسید.

خبرگزاری فرانسه بعد از ظهر روز چهارشنبه از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 200 هزار نفر خبر داده بود، به‌ عبارت دیگر تنها 3 روز طول کشیده است تا 100 هزار نفر به آمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ‌19) در جهان افزوده شود.

بر اساس تازه‌ ترین آمار، تاکنون در کل دنیا تا امروز یکشنبه 22 مارس 2020 (3 فروردین)، 308،268 مورد ابتلا، 13،068 مورد مرگ و 95،828 مورد بهبودی گزارش شده است.

بیش از نیمی از 308 هزار فرد بیماری که ابتلای آنها به ویروس کرونا به تایید پزشکان رسیده است، در یکی از سه کشور چین (81 هزار نفر)، ایتالیا (بیش از 53 هزار نفر) و اسپانیا (بالغ بر 25 هزار نفر) زندگی می‌ کنند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین همچنان در حال کاهش است. تعداد مبتلایان به کرونا در چین سه روز پیاپی صفر بود و تنها تعداد اندکی از مسافرانی که از خارج وارد این کشور شدند مبتلا به کرونا شده بودند. در روز چهارم هم تنها یک نفر از داخل چین مبتلا به کرونا شد و 45 نفر این ویروس را از خارج وارد چین کردند.

در 24 ساعت اخیر باز هم هیچ مورد مبتلای به کرونا در استان هوبی مرکز انتشار ویروس ثبت نشده است.

مقامات بهداشتی در چین اعلام کردند که 504 نفر دیگر در این کشور موفق شدند که با شکست دادن کرونا از بیمارستان خارج شوند تا تعداد کسانی که این ویروس را شکست دادند به 72 هزار و 244 نفر برسد.

هنوز 5549 نفر مبتلای به ویروس کرونا در چین حضور دارند که تحت مراقبت و درمان هستند.

درحالی که چین توانسته است که به خوبی این ویروس را مهار کند، دیگر کشورهای جهان با بحرانی جدی مواجه شده اند و روز به روز تعداد مبتلایان و قربانیان به ویروس در سراسر جهان اضافه می شود و همین باعث شده است تا زنگ خطر جدی برای همه کشورها به صدا درآید.

آمریکا؛ افزایش شمار تلفات

تا کنون شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به 348 نفر رسیده است. شمار مبتلایان به این ویروس نیز 26،867 نفر اعلام شد. شمار تلفات در آمریکا روز گذشته 241 نفر بود.

پس از ایالت‌ های نیویورک، کالیفرنیا، کانتیکات و ایلینوی، فرماندار نیوجرسی از شهروندان این ایالت خواسته است که در خانه بمانند و بیرون نروند.

اکنون از هر 4 آمریکایی، از یک نفر از آنها خواسته شده است در خانه‌ بمانند و بیرون نروند.

در همین حال، در شهر نیویورک شمار مبتلایان به ویروس کرونا بیش از 6500 نفر اعلام شده است. این در حالی است که شمار مبتلایان در کل این ایالت 11 هزار نفر اعلام شده است. نیویورک هم اکنون به کانون بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا بدل شده است. در نیویورک هر ساعت یک نفر بر اثر کووید-19 جان خود را از دست می دهد و مقام ها به شدت نگران کمبود تخت های بیمارستانی و اتاق های آی سی یو در صورت افزایش تعداد مبتلایان اند.

«اندرو کومو» فرماندار نیویورک روز شنبه بار دیگر در خصوص کمبود تجهیزات پزشکی لازم برای مقابله با ویروس کرونا هشدار داد و گفت هم اینک مکان‌ هایی برای تبدیل به بیمارستان های موقت در شهر نیویورک در نظر گرفته شده است.

اندرو کومو همچنین گفته است تاکنون دو میلیون ماسک برای ارسال مناطقی که با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه هستند، در اختیار داریم. یک میلیون ماسک به شهر نیویورک و نیم میلیون ماسک دیگر هم به «لانگ آیلند» ارسال می‌ شود.

در همین حال، تلاش های گسترده‌ ای برای تولید دستگاه‌ های کمک تنفسی در آمریکا آغاز شده است. پیش از این در خصوص کمبود این دستگاه‌ ها برای بیماران مبتلا به کرونا ابراز نگرانی شده بود.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا روی کسب و کار خانوادگی رییس جمهور آمریکا هم اثر گذاشته و هتل‌ های ترامپ ده‌ ها نفر از نیروهای خودشان را اخراج کرده‌ اند. ترامپ در یک کنفرانس خبری شامگاه شنبه احتمال دریافت کمک‌ های دولتی برای کسب و کار خانوادگی خودش را رد نکرد.

 

نامه ترامپ به رهبر کره شمالی

خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد امروز یکشنبه تایید کرد که رئیس جمهور آمریکا برای همکاری در مقابله با کرونا به «کیم جونگ اون» نامه نوشته است.

کره شمالی با استقبال از این اقدام ترامپ، آن را نشانه «روابط شخصی و بسیار محکم» میان دو رهبر با وجود اصطکاک‌ های اخیر خواند. 

ترامپ در نامه‌ ای به کیم گفته است تحت تاثیر تلاش‌ های رهبر کره شمالی برای دفاع از مردم خود در برابر کرونا قرار گرفته است. 

یک مقام ارشد کاخ سفید نیز با تایید ارسال نامه به رهبر پیونگ یانگ گفت: ترامپ به دنبال ادامه ارتباطات با رهبر کره شمالی است. 

به رغم آنکه تاکنون هیچ گزارشی از میزان ابتلا و مرگ شهروندان کره شمالی ناشی از ویروس کووید-19 منتشر نشده است، دولت این کشور روز شنبه تردد در معابر به ویژه با وسائل نقلیه عمومی بدون ماسک را ممنوع کرد.

دولت کره شمالی قوانین سختگیرانه‌ ای را برای شهروندان خود هنگام تردد در اماکن عمومی، به ویژه هنگام سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی وضع کرد تا از این طریق از شیوع تازه و یا گسترش شیوع بیماری مهلک در کشور جلو گیری کند.

 

مکزیک؛ تدابیر برای کاهش مهاجران

به گفته مقامات بهداشت مکزیک، 251 نفر درمکزیک به کرونا مبتلا هستند. مکزیک تدابیری برای کاهش مهاجران در مرز آمریکا در نظر می گیرد.

 

کلمبیا؛ اولین مرگ

وزارت بهداشت کلمبیا از اولین مورد مرگ در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

 

السالوادور؛ 30 روز مقررات منع رفت و آمد

رئیس جمهوری السالوادور برای مقابله با شیوع کرونا به مدت 30 روز مقررات منع رفت و آمد اعلام کرد.

 

بولیوی؛ تعویق انتخابات ریاست جمهوری

دولت موقت بولیوی بامداد یکشنبه از تعویق انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از اقدامات مهار شیوع کرونا در این کشور خبر داد.  

انتخابات ریاست جمهوری در این کشور قرار بود در 3 مه (14 اردیبهشت) برگزار شود.

به دنبال شیوع کرونا در آمریکای لاتین، دولت موقت بولیوی در سراسر کشور 14 روز قرنطینه اجباری برقرار کرد.  

بولیوی در اوایل این هفته برای مهار کرونا مرزهای خود را بست و همه پروازهای بین المللی را لغو کرد.  

بولیوی تاکنون 19  مورد از بیماری کرونا را تایید کرده است.  

 

ایتالیا؛ رکورد بیشترین قربانی در یک روز شکست

با مرگ 793 بیمار مبتلا به کرونا در ایتالیا طی 24 ساعت گذشته، این کشور یک بار دیگر رکورد بیشترین قربانیان ویروس کرونا در یک کشور طی یک روز را شکست.

آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 4825 نفر رسیده است.

آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را نیز 53578 نفر اعلام کرده است که این رقم در مقایسه با آمار روز گذشته بیش از 6500 نفر افزایش نشان می‌ دهد.

ایتالیا بیشترین آمار قربانیان کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور روز پنجشنبه از لحاظ آمار قربانیان، از چین نیز پیش افتاد.

بر اساس آخرین آمار‌های رسمی، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا اکنون حدود 50 درصد بالاتر از تعداد قربانیان این ویروس در چین است.

رئیس جمهور روسیه در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر ایتالیا، برای کمک به این کشور برای مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کرده است.

باشگاه میلان هم اعلام کرد «پائولو مالدینی‌» مدیر فنی تیم و پسرش «دنیل» (بازیکن تیم جوانان میلان) تست کرونایشان مثبت بوده است. در این بیانیه آمده است حال ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا و پسرش خوب است. هر دو تقریبا نزدیک به دو هفته در قرنطینه به سر می‌ بردند و تماسی با کسی نداشتند. آنها تا زمان بهبودی کامل باز هم در قرنطینه خواهند بود.

 

جنگ فرانسه و انگلیس

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه تهدید کرد که اگر «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نتواند اقدامات سختگیرانه‌ تری برای مهار شیوع ویروس کرونا انجام دهد، مرز فرانسه با انگلیس بسته خواهد شد. 

جانسون روز جمعه چند روز پس از آنکه سایر کشورهای اروپایی شهروندان خود را مجبور به قرنطینه خانگی کردند دستور داد رستوران‌ ها، سالن‌ های تئاتر، سینماها و سالن‌ های بدنسازی تعطیل شوند تا سرعت شیوع ویروس کاهش یابد. 

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد شمار فوت شدگان ناشی از کرونا در این کشور به 562 تن رسیده است.  

در حال حاضر ابتلای 14459 مورد به ویروس کرونا در فرانسه تایید شده است.  522 نفر از این بیماران تحت مراقبت‌ های ویژه قرار دارند. نیمی از آنها زیر 60 سال سن دارند.  

به نوشته گاردین، تخمین زده می‌ شود که تعداد واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه حدود 30 تا 90 هزار نفر باشند.  

 

اسپانیا؛ ادامه روند صعودی

براساس آخرین اخبار وزارت بهداشت و سلامت اسپانیا تاکنون 1326 نفر به علت شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌ اند.  

شمار مبتلایان به این بیماری در اسپانیا از 19980 نفر در روز جمعه به 24926 نفر افزایش یافته است.  

 

اسلواکی؛ تشکیل دولت جدید با ترس

رئیس‌ جمهور اسلواکی یک دولت ائتلافی راست‌ میانه به ریاست «ایگور ماتوویچ» رهبر حزب مردم عادی را پس از انتخابات ماه فوریه که احزاب ضد فساد را به قدرت رساند، منصوب کرد.

«ایگور ماتوویچ» و تیمش در مراسمی که حاضران برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس ماسک به صورت داشتند، سوگند یاد کردند. اسلواکی 137 مورد ابتلا به این ویروس گزارش داده اما مورد فوتی نداشته است.

 

ترکیه؛ خانه نشینی افراد 65  ساله و بالاتر

وزیر بهداشت ترکیه از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 947 نفر خبر داد و تعداد فوتی ها را هم 21 نفر اعلام کرد. ب

وزیر بهداشت ترکیه در پیامی که در توییتر خود منتشر کرد، نوشت: از 2953 نفر جدید تست کرونا گرفته شد که نتیجه 277 مورد مثبت اعلام شد تا تعداد مبتلایان به 947 نفر افزایش پیدا کند. 12 نفر هم جان خود را از دست دادند. تا الان 21 نفر بر اثر کرونا در ترکیه جان خود را از دست داده اند که همه آنها سن و سال بالایی داشتند.

وزارت کشور ترکیه خروج افراد 65  ساله و بالاتر و افراد دارای بیماری‌ های مزمن را از خانه ممنوع اعلام کرد.

 

هند؛ مقررات منع آمد و شد 14 ساعته ​

هند به منظور جلوگیری از گسترش کرونا مقررات منع آمد و شد 14 ساعته شروع کرد.

 

کره جنوبی

با اعلام 98 مورد جدید از ابتلا به کرونا در کره جنوبی، مجموع مبتلایان این کشور به 8897 رسید.

 

فیلیپین

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت فیلیپین، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 380 نفر رسیده است. همچنین تاکنون 25 نفر بر اثر این ویروس جان باخته اند.

 

سنگاپور

دولت سنگاپور ورود همه کسانی که قصد سفرهای کوتاه مدت را به این کشور دارند ممنوع اعلام کرد.

 

تایلند

مقامات بهداشتی تایلند از 188 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر دادند. این آمار تعداد کل مبتلایان به بیماری کووید-19 در تایلند را به نزدیک به 600 تن رساند.

 

عربستان سعودی

وزارت بهداشت عربستان از ثبت 48 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد و اعلام کرد مجموع شمار مبتلایان در این کشور به حدود 400 نفر رسیده است.

 

سوریه؛ توقف همه پروازها

وزیر حمل و نقل سوریه اعلام کرد از امروز یکشنبه همه پروازها از مبدا و به مقصد این کشور متوقف خواهد شد.

همچنین به منظور مقابله با شیوع کرونا، برگزاری نماز جمعه و جماعت در مسجد جامع اموی دمشق پایتخت سوریه برای نخستین‌ بار در چند قرن اخیر، تعطیل شد.

 

امارات؛ ارائه خدمات غیرحضوری

وزارت انرژی امارات عربی متحده در توییتی اعلام کرد به منظور حفظ سلامت مشتریانش در برابر کرونا، از روز یکشنبه تمامی خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه می دهد.

 

کویت؛ منع آمد و شد

کابینه دولت کویت تصمیم گرفته است منع آمد و شد در مناطق مختلف این کشور اعمال کند.

بر اساس این گزارش قرار شده است برای ممانعت از گسترش کرونا از ساعت 17 تا 4 صبح منع آمد و شد اعلام شود.

همچنین تعطیلی اماکن مختلف در کویت به مدت دو هفته دیگر تمدید شده است.

 

کرونا به نوار غزه نیز رسید​

وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین به 55 نفر رسیده است.

این درحالی است که گفته می‌ شود کرونا به نوار غزه نیز رسیده و دو نفر در این باریکه به این ویروس مبتلا شده‌ اند.

 

اوگاندا؛ اولین مورد

وزیر بهداشت اوگاندا اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور تایید کرد.

 

نیجریه؛ مسمومیت با کلروکین

پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا داروی ضد مالاریا را به عنوان داروی مناسب برای درمان بیماری کرونا معرفی کرد، دو مورد مسمومیت با کلروکین در نیجریه گزارش شد.

در پی افزایش درخواست برای این دارو در لاگوس، شهری با 20 میلیون نفر جمعیت، مقامات درمانی به مردم نیجریه درباره مصرف خودسرانه دارو هشدار می‌ دهند.

تا روز شنبه 22 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور پرجمعیت آفریقایی گزارش شد.

************

تا به این لحظه در مجموع: 308،258 مورد کلی ابتلا، 3،268 مورد جدید ابتلا، 13،068 مورد فوتی، 95،828 مورد بهبودی، و 9،943 مورد وخیم در 188 کشور جهان تاکنون گزارش شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.