شبکه تلویزیونی سی ان ان که رئیس جمهور آمریکا بارها آن را به عنوان «خبر جعلی» توصیف کرده مستندی را درباره دروغگویی های دونالد ترامپ درباره کرونا منتشر کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بررسی های شبکه تلویزیونی سی ان ان نشان می دهد رئیس جمهور آمریکا در دو هفته نخست ماه مارس 33 مورد ادعای دروغ درباره بحران کرونا مطرح کرد.

دونالد ترامپ ماه مارس را با انبوهی از ادعاهای دروغ درباره بیماری همه گیرِ جهانی کرونا شروع کرد. این ادعاهای دروغ در زمینه های مختلف بود.

مقیاس شیوع و گسترش ویروس کرونا، اظهارات اغراق آمیز درباره میزان دسترسی آمریکا به بسته های تشخیصی کرونا، مقصر دانستن مقامات قبل از خود درباره این بیماری و تاکید نادرست بر اینکه هیچ پیش بینی درستی درباره این بیماری در آمریکا وجود نداشت جزو ادعاهای دروغین دونالد ترامپ درباره ویروس کرونا محسوب می شوند.

دونالد ترامپ در فاصله دوم مارس تا هشتم مارس 50 ادعای دروغین مطرح کرد. وی در فاصله 9 مارس تا 15 مارس نیز 21 ادعای دروغ مطرح کرد که در کل تعداد ادعاهای دروغ وی را به عدد 71 رساند اما از این تعداد فقط 33 مورد به شیوع ویروس کرونا مربوط می شد.

ترامپ اکنون به طور متوسط هفته ای 57 دروغ می گوید. از هشتم ژوئیه 2019 که شبکه سی ان ان شروع به شمردن دروغ های ترامپ کرده، وی تا 15 مارس امسال 2062 دروغ گفته است.

به طور کلی مدیریت ترامپ و اعلام موضع او در خصوص کرونا افتضاح بود.

حرف های دروغ و غلط ترامپ به سال 2020 و بحران کرونا محدود نیست و او را باید رکوردار دروغگویی دانست.

ترامپ در سال 2019 مرتکب 8155 مورد دروغگویی شد اما در سال های 2017 و 2018 میلادی در مجموع 7688 اظهار غلط و گمراه کننده داشته است.

ترامپ در سال 2017 بطور متوسط 2.9 دروغ یا حرف غیرواقع در روز و در سال 2018 بطور متوسط، 8.9 حرف دروغ یا غیرواقع در روز به زبان راند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.