منبع: لوموند

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله لوموند فرانسه با انتشار کاریکاتوری از بی توجهی رسانه ها و عکاسان به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و در عوض توجه بیش از حد به «گرتا تونبرگ» فعال جوان زیست محیطی که ترامپ او را منتقد سرسخت خود می داند، خبر داد.

 

475d19ca-l200118c

 

در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس، باز هم دو سیمای آشنا با مواضعی متضاد در قبال محیط زیست در برابر هم قرار گرفتند: دونالد ترامپ و گرتا تونبرگ.

بزرگترین همآورد دونالد ترامپ در پنجاهمین نشست داووس گرتا تونبرگ، دختر نوجوان 17 ساله سوئدی است که ناقوس هشدار را در سراسر جهان به صدا در آورده و برای دومین بار در نشست داووس حضور یافته است.

دونالد ترامپ نگرانی‌ های زیست‌ بومی را یکسره خرافه و فریب می‌ داند، در برابر او دختری باهوش و زیرک قرار دارد که می‌ کوشد حساسیت و آگاهی جامعه بشری را نسبت به تغییرات اقلیمی بیدار کند، که خرابکاری انسان‌ ها در آن نقش کمی ندارد.

ترامپ آشکارا گفته است که برایش بیش از هر چیز منافع فوری و مادی آمریکا اهمیت دارد و مدام تاکید می‌ کند که حکومت او برای مردم آمریکا «موفقیت و رفاه» آورده است. او باز هم بر آن است که به هر قیمتی آرای شهروندان آمریکایی را به دست آورد.

در برابر، گرتا تونبرگ، دختری که به عنوان وجدان زنده نسل جوان به مبارزه با سیاستمداران بی‌ مسئولیت رفته، تاکید می‌ کند که رفاه امروزین حاصل سیاستی جنون‌ آمیز است که آینده انسان را به شدت به خطر انداخته است.

ترامپ که از انتقادهای تونبرگ سخت خشمگین است در این اجلاس هم نتوانست به او توهین نکند. در سخنرانی امسال او در کنایه به گرتا تونبرگ گفت: «باید از منادیان ابدی بدبختی دوری جوییم و پیش‌ بینی آخرالزمانی آنها را نپذیریم.»

او در حاشیه این اجلاس نیز در مصاحبه با وال استریت ژورنال در مورد تونبرگ گفت: این دختر همیشه «بسیار عصبانی» است.

او پیشتر هم در در واکنش به انتخاب شدن تونبرگ به عنوان شخصیت سال مجله تایم هم در پیامی توییتری نوشته بود: «خیلی مسخره است. گرتا باید یاد بگیرد که چگونه خشم خود را مدیریت کند، سپس با یک دوست به دیدن یک فیلم خوب قدیمی برود. استراحت کن گرتا، استراحت.»

تونبرگ در مورد حرف زدن با ترامپ گفته است: به نظر من صحبت کردن با ترامپ و رهبرانی مثل او در مورد محیط زیست بی‌ فایده است چون آنها هیچ اهمیتی به محیط زیست و گرمایش جهانی و خطراتی که کره زمین را تهدید می‌ کند، نمی‌ دهند؛ ترامپ اصولا هشدارهای دانشمندان و محققان را در این مورد جدی نمی‌ گیرد.

 

منبع: لوموند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.