منابع رسانه ای اروپایی از فضای پرتنش نشست گروه 7 و اختلافات عمیق اعضای این گروه بر سر عضویت روسیه خبر داده‌ اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین، از مشاجره رئیس جمهور آمریکا با سران گروه 7 برای بازگشت روسیه به این گروه خبر داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نشست سران جی 7 به بحث با سایر سران کشورهای جی 7 برای بازگشت روسیه به گروه پرداخت.

منابع دیپلماتیک اروپایی که خواسته‌ اند نامشان فاش نشود، در این ارتباط افزوده‌ اند که ترامپ در نشست روز یکشنبه اصرار بر دعوت از روسیه برای بازگشت این کشور به گروه 7 را با توجه به موقعیت و قدرت این کشور داشت، اما این موضع رئیس جمهور ترامپ با مخالفت دیگر کشورهای صنعتی روبرو شد.

همچنین اختلاف نظرها در ارتباط با اعمال تعرفه‌ های تجاری و همچنین جنگ تجاری آمریکا با دیگر کشورها از جمله چین از دیگر موضوعات مورد اختلاف در نشست اعضای گروه 7 بوده است که در نشست روز یکشنبه نیز ادامه یافت.

اشاره شده که سایر رهبران جی 7 از این ایده رئیس جمهور آمریکا که منجر به مشاجره شده بود، حمایت نکردند.

گاردین اضافه می کند که دونالد ترامپ با استدلال همکاران خود در خصوص این موضوع موافق نبود.

همچنین اشاره شده که «شینزو آبه» رئیس جمهور ژاپن در مورد این مسئله بی طرفی خود را اعلام کرده و تنها «جوزپه مونته» نخست وزیر ایتالیا با رئیس جمهور آمریکا موافق بوده است و سایر اعضای گروه 7 از جمله «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا به شدت مخالفت خود را با بازگشت روسیه به این گروه اعلام کردند.

به گفته منبع این خبر، دونالد ترامپ بر این عقیده بوده که برای گفت و گو در خصوص ایران، سوریه و کره شمالی، روسیه نیز باید حضور داشته باشد.

پیش از این دونالد ترامپ، با پیشنهاد «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برای دعوت از روسیه در نشست گروه 7 که در سال 2020 در آمریکا برگزار خواهد شد، موافقت کرده بود.

روسیه پس از وقایع کریمه و اوکراین در سال 2014، دیگر به جلسات گروه 7 دعوت نشده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.