دونالد ترامپ با تغییر لحن تند و تیزش علیه مهاجران، پس از یک روز منکر حرف هایی شد که توسط بسیاری از روزنامه نگاران و رسانه ها پوشش داده شده بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برخلاف آنکه پیشتر در سخنانی در روز پنجشنبه گفته بود به سمت مهاجرانی که به نیروهای ارتش آمریکا سنگ پرتاب کنند، شلیک خواهد شد، این بار گفت این افراد بازداشت خواهند شد.

رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف برای اتفاقی که برای مسئولان مرزی مکزیک افتاده، گفت: «آنها را با پرتاب سنگ به شدت زخمی کردند و برخی از سنگ ها هم به صورت آنها خورد.» اما او با تغییر لحن قبلی اش گفت: «آنها نباید به سمت سنگ پراکن ها شلیک کنند. من نگفتم باید به سمت آنها شلیک کنید. اما اگر این اتفاق برای ما می افتاد، قطعا آنها را به مدت طولانی ای بازداشت می کردیم.» این اظهارات با سخنان ترامپ در سخنرانی بعدازظهر پنجشنبه تفاوت چشمگیری داشت.

در اظهارات قبلی اش او گفته بود: «ما تسلیم نمی‌ شویم. آنها به سربازان ما سنگ پرتاب می‌ کنند تا درگیری ایجاد شود... به سربازان گفته‌ ام که سنگ را اسلحه تلقی کنند. وقتی به سمت ماموران ارتش و پلیس مکزیک سنگ می‌ اندازند، باید سنگ را به مثابه اسلحه گرفت.»

این اظهارات تند او علیه مهاجران به استنادی برای توجیه کشتار شیعیان در نیجریه توسط ارتش این کشور بدل شد و انتقادات تندی را از سوی رسانه ها در پی داشت. به نظر می رسد همین هجمه انتقادات او را واداشته تا منکر این صحبت ها شود.

ترامپ تا کنون بارها سخنانی را به زبان آورده یا توئیت هایی را در حساب شخصی اش نوشته ولی پس از انتقادهای گسترده آنها را پس گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.