شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به 1013 تن رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد تلفات ویروس کرونا در جهان از مرز یک هزار نفر عبور کرد.

وزارت بهداشت چین اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 103 مبتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان جان خود را از دست دادند. به این ترتیب شمار کسانی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند به 1013 تن رسید. همچنین 42500 نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده اند.

مقامات هوبی در روز دوشنبه 2097 مورد جدید را تایید کردند که شمار کلی مبتلایان را در این منطقه، به 31728 مورد می رساند.

بیش از 25 هزار بیمار در هوبی بستری شده اند که حال 1298 تن از آنها وخیم گزارش شده است. بیش از دو هزار بیمار هم مداوا و مرخص شده اند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد شیوع ویروس کرونای جدید خارج از چین ممکن است با انتقال بیماری از طریق افرادی که هرگز به این کشور سفر نکرده اند، افزایش یابد.

«تدروس آدانوم گبریسوس» با استفاده از نام علمی موقت ویروس، در صفحه توئیتر خود نوشت: «موارد نگران کننده‌ ای از شیوع ویروس 2019 nCoV توسط افرادی وجود دارد که سابقه سفر به چین را ندارند.»

مدیرکل اتیوپیایی سازمان جهانی بهداشت افزود: «تشخیص تعداد کمی از موارد ممکن است نشان دهنده انتقال گسترده‌ تر در سایر کشور‌ها باشد. به طور خلاصه، ممکن است که ما فقط قله کوه یخ را ببینیم.»

وی در ادامه گفت: «هر چند که شیوع این ویروس خارج از چین نسبتا محدود به نظر می‌ رسد، اما ممکن است روند آن تسریع شود. مهار این ویروس هدف ماست، اما همه کشور‌ها باید از فرصت ایجاد شده با راهبرد مهار استفاده کنند تا برای ورود احتمالی ویروس آماده شوند.»

در خارج از چین، بیش از 350  بیمار در حدود 30 کشور و منطقه شناسایی شده اند و دو مورد مرگ ناشی از این ویروس، یکی در فیلیپین و یکی در هنگ کنگ، وجود داشته است. آمریکا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، پاکستان، فرانسه و کانادا کشورهایی هستند که موارد ابتلا در آنها گزارش شده‌ است.

بسیاری از کشور‌ها ورود مسافران از چین را ممنوع و شرکت‌ های بزرگ هواپیمایی نیز پروازهایشان با مبدا و مقصد این کشور را لغو کرده اند. شرکت هواپیمایی «ایرچاینا» نیز برخی پروازهایش را به آمریکا لغو کرده است.

هیئتی از کارشناسان بین المللی سازمان جهانی بهداشت شامگاه یکشنبه به منظور کمک برای هماهنگی پاسخ به بحران سلامتی ایجاد شده، عازم چین شد. بیماری ذات الریه ناشی از ویروس کرونای جدید برای نخستین بار ماه دسامبر در شهر ووهان در استان هوبی در مرکز چین دیده شد.

گفته می‌ شود منشا این ویروس در فروشگاه غذای دریایی شهر ووهان چین در اواخر سال گذشته میلادی شناسایی شد و به شهرهای بزرگ چین مانند پکن و شانگهای گسترش یافته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.