دامنه گسترش ویروس کرونا به سرعت در حال زیاد شدن است. چین امروز از گسترش کمربند بهداشتی برای سد کردن شیوع ویروس جدید خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد مقامات رسمی بهداشتی در چین گفته‌ اند که 15 نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالت «هوبئی» چین که برای اولین بار این ویروس هم در این منطقه دیده شد، جان خود را از دست داده‌ اند. بر این اساس تاکنون 41 نفر در چین بر اثر ابتلا به این ویروس مرموز مرده‌ اند و و آمار کسانی که با این ویروس بیمار و تحت مراقبت هستند 1287 نفر در چین بوده است.

در همین حال برخی رسانه ها از افزایش ممنوعیت سفر در شهرهای دیگر چین گزارش داده اند که حدود 56 میلیون نفر را در بر می‌ گیرد.

این روزها چین در حال جشن گرفتن سال نوی خود است که یکی از مهم ترین روزهای این کشور نیز می‌ باشد.

بسیاری از جشن‌ ها و مراسم‌ ها به دلیل شیوع این بیماری لغو شده و قرار است بیمارستان جدیدی در شهر ووهان ساخته شود.

در تلاش برای کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در چین، مقامات محلی شانگهای تمام سینماهای این کشور را تعصیل کردند.

این ویروس در حال حاضر به اروپا نیز رسیده است و ابتلای 3 نفر به آن در فرانسه تایید شده است. «آگنس بوزین» وزیر بهداشت فرانسه روز جمعه اعلام کرد تا کنون دست‌ کم سه مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تایید شده است. به گفته او، دو بیمار در شهر پاریس و نفر بعدی در شهر بوردو در غرب فرانسه تحت درمان هستند. او افزود احتمالا موارد دیگر ابتلا به این بیماری نیز در اروپا وجود دارد.

به غیر از چین مواردی دیگری از ابتلا به این بیماری در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم مشاهده شده است.

مقامات استرالیا از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.

رسانه‌ های چینی گفته‌ اند که قرار است یک بیمارستان هزار تخت خوابی تا شش روز دیگر آماده شود و در حال حاضر عملیات عمرانی آن به سرعت در حال انجام است.

یک رسانه محلی گفته است که این پروژه می‌ تواند موجب حل شدن کمبود تخت بیمارستانی شده و یک بیمارستان سریع و کم هزینه است.

داروخانه‌ ها در ووهان با کمبود دارو و مواد اولیه روبرو شده‌ اند و بیمارستان‌ های این شهر پر از مردم عصبی، نگران از بیماری است.

چین شنبه از گسترش کمربند بهداشتی برای سد کردن شیوع ویروس جدید ظاهر شده در ووهان خبر داد، تدبیری که نتیجه آن قطع ارتباط 56  میلیون نفر با دنیاست.

پنج شهر دیگر استان هوبئی در مرکز چین به 13 شهری که قبلا در قرنطینه قرار گرفتند، افزوده شدند.

بر اساس این تدبیر، حمل و نقل عمومی به مقصد این شهر‌ها متوقف می‌ شود و بزرگراه‌ های منتهی به آنها بسته می‌ شوند.

یک تلویزیون چینی اعلام کرد که یک پزشک در بیمارستان هوبئی نیز بر اثر این ویروس فوت کرده است.

عامل این بیماری که نسل ناشناخته ای از ویروس کرونا است، نخستین بار در شهر «ووهان» استان هوبئی چین مشاهده شد. در حال حاضر، دولت چین محدودیت های شدیدی را بر رفت و آمد و حضور در مراکز اجتماعی در چند شهر این استان به اجرا گذاشته تا از انتقال بیماری به نقاط دیگر جلوگیری به عمل آورد.

دانشگاه «چستر» انگلیس به همه دانشجویان چینی خود هشدار داد که ممکن است در زمان بازگشت به انگلیس پس از جشن‌ های سال نو چین، در قرنطینه نگه داشته شوند. این دانشگاه به دانشجویان چینی خود توصیه کرد که بهتر است در حال حاضر به چین سفر نکنند.

دانشگاه های انگلیس همچنین اعلام کردند که وضعیت گسترش احتمالی این ویروس را تحت نظر دارند و با دانشجویانی که از مناطق آلوده به این ویروس هستند در تماسند تا اقدامات لازم را برای پیشگیری از شیوع آن را به اجرا بگذارند.

اتباع چینی بیشترین تعداد دانشجویان خارجی را در موسسات آموزش عالی انگلیس تشکیل می‌ دهند.

«جاش هاولی» سناتور آمریکایی در نامه‌ ای خطاب به مقامات دولت ترامپ در واشنگتن از آنها خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای انجام سفر میان چین و آمریکا محدودیت هایی اعمال کنند.

علاوه بر «مایک پومپئو» وزیر خارجه امریکا برخی دیگر از وزرا از جمله وزیر بهداشت، وزیر حمل و نقل و وزیر امنیت داخلی نیز این نامه را دریافت کرده‌ اند.

سفارت ایران در چین نیز به شهروندان ایرانی مقیم چین خواسته است به هشدارها و دستورات بهداشتی و پزشکی مقامات آن کشور توجه کنند و از حضور در اماکن پرتردد اجتناب کنند. همچنین به ایرانیانی که در صدد سفر به چین هستند توصیه کرده است که قبل از پرواز به آن کشور، وضعیت بهداشتی شهر مقصد خود را بررسی کنند.

نخستین افراد آلوده به ویروس کرونا که دچار تب و سینه‌ پهلو می‌ شوند، در آخرین روزهای سال 2019 میلادی در شهر ووهان چین دیده شدند. بسیاری از مبتلایان در چین و سایر کشورهای جهان نیز در پی سفر به این شهر آلوده شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.