بر اساس آخرین آمار منتشر شده در روز یکشنبه، اپیدمی ویروس جدید کرونا با 812 کشته از بیماری سارس در سال‌ های 2002 و 2003 مرگبارتر قلمداد می‌ شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آلمان گزارش داد هر روز بر شمار قربانیان ناشی از بیماری تنفسی کرونا افزوده می‌ شود. خبرگزاری‌ های بین‌ المللی به نقل از منابع رسمی چین اعلام کرده‌ اند که شمار قربانیان این بیماری 89 نفر افزایش یافته است.

به این ترتیب، تعداد کسانی که در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست‌داده‌ اند از شمار تلفات بیماری سارس در سال 2002 و 2003 بیشتر شده است.

در مجموع بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی منابع رسمی چین، تاکنون 812 نفر در این کشور در اثر بیماری کرونا جان خود را از دست‌ داده‌ اند. این در حالی است که شمار قربانیان سارس ظرف شش ماه از شیوع آن 774 نفر بوده است.

گزارش‌ های منتشر شده از سوی خبرگزاری‌ ها همچنین حکایت از آن دارد که تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در چین به 37200 نفر رسیده است؛ رقمی که هر روز چند هزار نفر نسبت به روز پیش افزایش می‌ یابد.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده تاکنون ویروس کرونا در 27 کشور شیوع یافته است و 330 نفر خارج از چین به این ویروس مبتلا هستند.

یک خبر امیدوار کننده

از شتاب ابتلا به ویروس کرونا بر اساس مقایسه موارد ثبت شده ابتلا به این بیماری کاسته شده است. گرچه شمار قربانیان بیماری کرونا از شمار تلفات بر جای مانده از بیماری تنفسی سارس بیشتر است، اما تناسب موارد ابتلا و شمار قربانیان این دو بیماری تفاوت می‌ کند.

بیماری سارس منجر به ابتلای 8096 نفر شده بود که از آن بین 774 نفر جان خود را از دست دادند. این در حالی است که رقم مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نسبت به شمار موارد ابتلا به این بیماری بسیار کمتر است.

گفته می‌ شود تلاش و همیاری بین‌ المللی در مورد بیماری کرونا مانع از افزایش بیشتر شمار قربانیان این بیماری شده است. بسیاری از کشورهای جهان اقدام به خارج کردن شهروندان خود از ووهان و چین نموده‌ اند. شهروندان خارجی پس از ترک خاک چین تحت مراقبت‌ های پزشکی قرار می‌ گیرند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت علیه نظریه‌ های توطئه

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که «ترول‌ های اینترنتی و نظریه‌ های توطئه» واکنش آنها به ویروس جدید کرونا را تضعیف می کند.

دکتر «تدروس گبرایسوس» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت به خبرنگاران گفت که پراکندن اطلاعات گمراه کننده کار ماموران قهرمان ما را حتی سخت تر می کند.

او گفت که اطلاعات گمراه‌ کننده پیرامون نوع تازه این ویروس، 2019-nCoV، باعث سردرگمی مردم می شود و وحشت می افکند. او افزود: ما در سازمان جهانی بهداشت با ویروس مبارزه نمی کنیم، با ترول‌ های اینترنتی و نظریه‌ های توطئه که واکنش ما را تضعیف می کند مبارزه می کنیم. همانطور که روزنامه گاردین امروز تیتر زد اطلاعات گمراه کننده درباره ویروس کرونا ممکن است مسری‌ترین جنبه این ویروس باشد.

ترول های اینترنتی به کسانی گفته می شود که با ایجاد اختلاف و دعوا و پراکندن اطلاعات نادرست باعث انحراف توجه از یک موضوع مهم می شوند.

انتقال شهروندان اروپایی

یک هواپیمای مسافربری انگلیسی حامل 200 شهروند انگلیس و شهروندان کشورهای دیگر غروب روز شنبه ووهان را ترک کرد و در فرودگاه نظامی انگلیس در نزدیکی آکسفورد فرود آمد. این هواپیما از جمله 20 شهروند آلمانی را نیز از ووهان خارج کرده است.

در همین رابطه، وزارت خارجه آلمان با انتشار یک پست توییتری رسما از انگلیس برای انتقال شهروندان خود از ووهان تشکر کرده است.

قرار است این شهروندان پس از آن به برلین منتقل شده و تحت مراقبت‌ های پزشکی قرار گیرند. پیش از آن نیز حدود 100 نفر از شهروندان آلمانی از ووهان به آلمان منتقل شده بودند.

در خارج از مرزهای چین، 300 مورد از ابتلا به بیماری کرونا ثبت شده است. 14 نفر از مبتلایان به این بیماری آلمانی هستند. تاکنون دو نفر نیز در خارج از مرزهای چین، یکی در فیلیپین و دیگری در هنگ‌ کنگ در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست‌ داده‌ اند.

ابتلا به ویروس در آلپ

آزمایش پنج تبعه انگلیسی و از جمله یک کودک 9 ساله که برای اسکی به منطقه آلپ فرانسه در نزدیکی «مون بلان» رفته بودند، نشان می دهد که آنها به کروناویروس مبتلا شده‌ اند.

این افراد در ارتباط نزدیکی با یک انگلیسی بوده‌ اند که ظاهرا در سنگاپور به کروناویروس مبتلا شده و برای اسکی به آلپ فرانسه آمده بود. آزمایش او هنگامی که می خواست به انگلیس بازگردد مثبت تشخیص داده شد. در پی این ماجرا تعداد افراد مبتلا به کرونا ویروس در فرانسه به 11 نفر افزایش یافته است.

مقامات فرانسوی می گویند که کودک 9 ساله‌ ای که به کروناویروس مبتلا شده است به مدرسه ای در منطقه نزدیک به «مون بلان» می رود و برای همین هر دو مدرسه محلی این منطقه تعطیل شده‌ اند و تمامی دانش آموزان تحت نظر قرار گرفته‌ اند.

پایان اعتصاب کارکنان یک بیمارستان در هنگ‌ کنگ

اعتصاب کارکنان یک بیمارستان در هنگ‌ کنگ که خواستار بستن مرزها با چین به دلیل نگرانی از شیوع کروناویروس شده بودند، پس از رای‌ گیری پایان یافت و معترضان به سر کارهای خود بازگشتند.

آنها پیش از این با شعار «دولت بی مصرف، ما برای نجات هنگ‌ کنگ اعتصاب می کنیم» اعتصاب خود را آغاز کرده بودند.

اعتصاب کنندگان در اوایل روز شنبه لابی دفتر مرکزی بیمارستان را اشغال کردند و خواستار گفت و گو با مدیریت بیمارستان شده بودند با این حال نیروهای امنیتی مانع آنها شدند.

مقامات بیمارستان حاضر به رویارویی با معترضان نشدند و در عوض بیانیه‌ ای درباره این موضوع صادر کردند.

مدیریت بیمارستان گفته است که با اتحادیه ها در ارتباط است و به «گفت و گوی سازنده» با اتحادیه برای حل مسائل مورد اختلاف امیدوار است.

جایزه 130 هزار یورویی هنرپیشه مشهور برای سازنده داروی کرونا

«جکی جان» هنرپیشه چینی قول داد که یک میلیون یوآن به کسی که داروی کروناویروس را بسازد هدیه دهد.

این هنرپیشه گفت: «علم و فناوری کلید مبارزه با ویروس کرونا است و من معتقدم که بسیاری از مردم با این نظر من موافقند و امیدوارم که هرچه سریعتر این داروی آن ساخته شود.»

وی تاکید نمود، آماده است به هرکسی که این دارو را بسازد ، فرقی نمی کند یک فرد باشد یا یک سازمان هدیه خواهد داد. این هنرپیشه ابراز امیدواری نمود که اهداف او تفسیر نادرستی نداشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.