در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر«عفرین» در استان «حلب» در شمال غرب سوریه 8 تن کشته شدند و 11 تن دیگر زخمی شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر«عفرین» در استان «حلب» در شمال غرب سوریه 8 تن کشته شدند و 11 تن دیگر زخمی شدند.

برخی منابع محلی در شهر عفرین گفتند که حال یکی از زخمی ها نیز وخیم است.

این منابع تأکید کردند که انفجار در خیابان«راجو» در مرکز شهر عفرین که در اشغال ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری وابسته به آنکاراست به وقوع پیوست.

برخی از فعالان سوری گفتند که این انفجار یک گشتی ارتش ترکیه را هدف قرار داد.

در همین حال، دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری، مدعی شد که نیروهای ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادارش مواضع ارتش سوریه را در شرق ادلب گلوله باران کردند.

این دیده بان تأکید کرد که عناصری از نیروی زمینی ارتش ترکیه به سمت روستای«النیرب» در نزدیکی شهر «سراقب» در استان ادلب حرکت کردند. روستای النیرب و شهر سراقب را ارتش سوریه طی روزهای گذشته از دست تروریست ها آزاد کرده بود.

برخی منابع نیز گفتند که گروه های مسلح سوری و تروریست ها با پوشش توپخانه ای ترکیه حمله گسترده ای را علیه مواضع ارتش سوریه در شرق ادلب را آغاز کردند.

یک منبع در وزارت دفاع ترکیه نیز گفت که ارتش این کشور برای انجام یک عملیات نظامی در استان ادلب در شمال سوریه آماده می شود.

این منبع نظامی در وزارت دفاع ترکیه تأکید کرد که هنوز تصمیم قطعی درباره انجام عملیات نظامی در ادلب اتخاذ نشده است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز گفت: مذاکرات با طرف روس برای رسیدن به تفاهم درباره ادلب را از سرگرفتیم.

خبرنگار المیادین در سوریه نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه پرچم کشورشان را در جاده بین المللی حلب -دمشق از سمت چهاراه منتهی به گذرگاه مرزی«باب الهوی» به اهتزاز درآوردند.

این خبرنگار افزود که ارتش سوریه مواضع خود را در مناطقی در عمق محور غرب جاده بین المللی حلب-دمشق تقویت می کند.

خبرنگار المیادین تصریح کرد که پیشروی ارتش سوریه باعث فلج شدن تحرکات عناصر مسلح جبهه النصره در محور جنوب غرب شهر حلب شد.

خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک عربی روسیه نیز گفت که یگان های ارتش سوریه به پیشروی خود در شمال این کشور ادامه داده و شهرک های جدیدی را در غرب جاده بین المللی دمشق-حلب معروف به «ام 5» را آزاد کردند.

یگان های ارتش سوریه توانستند که شهرک های «خربه جزرایا» و «قناطر» را در سمت غربی بزرگراه ام5 در جنوب شرق حلب آزاد کنند.

شهرک های خربه جزرایا و قناطر دارای اهمیت استراتژیک هستند زیرا در جنوب شرقی و ده کیلومتری شهر«الارتاب» یکی از بزرگترین پایگاه های گروه تروریستی القاعده در منطقه واقع شده اند.

ارتش سوریه با آزادی این دو شهرک در آستانه قطع کردن یکی از مهمترین خطوط امدادرسانی میان مناطق تحت اشغال القاعده در استان های حلب و ادلب در شمال غرب سوریه قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.