گروه های مسلح از ترس محاصره شدن شان توسط ارتش سوریه از این شهر فرار کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، ارتش سوریه پس از درگیری شدیدی با گروه های تروریستی وارد شهر استراتژیک«سراقب» در جنوب استان«ادلب» شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه وارد شهر سراقب شدند و شروع به تفتیش محله های این شهر کردند. 

این دیده بان تأکید کرد که گروه های مسلح از ترس محاصره شدن شان توسط ارتش سوریه از این شهر فرار کردند.

ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در منطقه سراقب روستای«الدویر» در شمال شهر سراقب را پس از درگیری با گروه های مسلح آزاد کرد.

خبرنگار المیادین نیز در این زمینه گفت که ارتش سوریه اکنون از سه طرف شهر سراقب را در محاصره خود دارد و عناصر تروریستی از این شهر عقب نشینی کردند.

این خبرنگار افزود که ارتش سوریه جاده سراقب به «حلب» را در جنوب شرق ادلب نیز قطع کرد.

خبرنگار المیادین در گزارشی تأکید کرد که ارتش سوریه منطقه «مغاره علیا» و «مجیزر» را در شمال غرب سراقب آزاد کرد. 

شهر سراقب در 15 کیلومتری شهر ادلب مرکز استان ادلب قرار دارد و بازپس گیری آن توسط ارتش ضربه بزرگ دیگری به گروه های مسلح و تروریستی به شمار می رود.

در تحولی دیگر، پدافند هوایی ارتش سوریه بامداد امروز پنجشنبه، به حمله رژیم صهیونیستی به حومه غربی دمشق واکنش نشان داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که این حمله از سمت «جولان» اشغالی صورت گرفته است.

سانا همچنین گزارش داد که پدافند هوایی سوریه موفق شده است شماری از موشک‌های متجاوز را رهگیری و سرنگون کند.

پیش از این منابع محلی سوری از شنیده شدن انفجارهای متوالی در مناطق مختلف دمشق خبر داده‌اند.

پدافند هوایی ارتش سوریه دوم دی ماه گذشته نیز حملات هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق را دفع کرده بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۲۹ آبان ماه گذشته نیز با چندین موشک جنوب دمشق را هدف قرار دادند که پدافند هوایی ارتش سوریه موشک‌ها را رهگیری و چند فروند از آن را منهدم کرد.

رژیم صهیونیستی ۲۰ آبان ماه گذشته نیز به منطقه «داریا» در حومه دمشق حمله کرد که با سد محکم سیستم دفاعی ارتش سوریه رو به رو شد.

از سوی دیگر، یک منبع نظامی به تلویزیون المیادین خبر داد که ایست بازرسی متعلق به ارتش سوریه در شهرک «تل شامیران» واقع در حومه جنوب غربی شهر «تل تمر» یک کاروان آمریکایی، که تلاش می‌کرد به سمت مناطق تحت استقرار ارتش سوریه در جنوب جاده بین‌اللمی «حلب- الحسکه» بزرگراه «ام 4» حرکت کند را متوقف کرد و مانع از عبورش شد.

این منبع تصریح کرد، عناصر و افسران آمریکایی تلاش می‌کردند از پاسگاه ارتش در حومه تل تمر عبور کنند ولی افراد این پاسگاه مانع از عبور آنها به منطقه‌ای شدند که یگان‌های ارتش در آن مستقر هستند.

پیش از این، نقاط و ایست‌های بازرسی ارتش سوریه در حومه تل تمر و در امتداد جاده بین‌المللی، مانع از عبور گشت‌های آمریکایی از مناطقی شدند که یگان‌های ارتش به موجب توافق «سوچی» میان آنکارا و مسکو، در آنجا مستقر شده‌اند.

در سایه تلاش‌های نیروهای آمریکایی برای تثبیت نفوذشان در تل تمر، این شهرک شاهد تنش میان آمریکا و روسیه است به رغم این‌که ارتش سوریه در آنجا مستقر و مراکز نظارت روسیه در آن ایجاد شده است.

در همین حال، «جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه نگرانی عمیق واشنگتن را از تداوم پیشروی‌های ارتش سوریه در ادلب، که با پشتیبانی روسیه انجام می‌شود، ابراز و خاطرنشان کرد که روسیه تلاش می‌کند حضور آمریکا در این منطقه را به چالش بکشد.

جفری به خبرنگاران گفت: «می‌بینیم نه تنها روس‌ها بلکه ایرانی‌ها و حزب‌الله نیز فعالانه در حمایت از حمله سوریه مشارکت می‌‌کنند.»

وی تأکید کرد: «یکی از نگرانی‌های واشنگتن این است که آیا این حمله بر سیطره بر جاده‌های استراتژیک ام 4 و ام 5 محدود خواهد شد یا اینکه فراتر از آن را نیز شامل خواهد شد تا کنترل شهر ادلب را در دست بگیرند... . ما نمی‌دانیم این حمله فقط با هدف رسیدن به جاده‌ ام 4 و ام 5 انجام می‌شود و یا اینکه فراتر از آن نیز ادامه خواهد یافت.»

در همین راستا، شورای امنیت سازمان ملل متحد قصد دارد در جلسه‌ای که امروز- پنجشنبه- برگزار خواهد شد به بحث درباره اوضاع استان ادلب سوریه بپردازد.آمریکا، فرانسه و انگلیس خواستار برگزاری این نشست شده‌اند.

ادلب، آخرین منطقه بزرگ در سوریه به شمار می رود که همچنان تحت کنترل تروریست‌ها، به  ویژه گروه‌های مرتبط با شبکه القاعده است. این تروریست‌ها عموما از سوی ترکیه حمایت می‌شوند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.