ارتش سوریه با عبور از بزرگراه «ام5» روستای«دانا المعره» واقع در شمال شهر مهم«معره النعمان» در جنوب استان ادلب را آزاد کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در مناطق مختلف استان های «حلب» و «ادلب» در شمال این کشور ادامه می دهد.

خبرنگار المیادین در این زمینه گفت: ارتش سوریه با عبور از بزرگراه «ام5» روستای«دانا المعره» واقع در شمال شهر مهم«معره النعمان» در جنوب استان ادلب را آزاد کرد. ارتش اکنون به این شهر که دومین شهر بزرگ استان ادلب و مهمترین پایگاه گروه های تروریستی به شمار می رود، رسیده است و هر لحظه امکان ورود به آن و آزادی اش وجود دارد.

این خبرنگار افزود: ارتش سوریه شهرک«بابیلا»در نزدیکی بزرگاره بین المللی «حلب-دمشق» در شمال معره النعمان را نیز آزاد کرد.

در همین حال، خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که ارتش سوریه شهرک«الغدقه»را آزاد کرد و از سمت شرق شهر معره النعمان به پیشروی خود ادامه می دهد.

در این گزارش آمده است که ارتش سوریه در اطراف منطقه «وادی الضیف» با تروریست ها به شدت درگیر شده است.

علاوه بر آن ارتش سوریه حمله تروریست ها به سمت روستای«سمکه» را دفع کرده و تلفات سنگینی به آنها وارد کرد.

این در حالی است که یگان های ارتش سوریه طی دو روز گذشته موفق به پاکسازی شهرک ها و روستاهای «معرشمارین، تقانه، تلمنس، معرشمشه، المسکه، التح و دیر شرقی» در جنوب استان ادلب شدند.

خبرگزاری سانا در گزارشی دیگر اعلام کرد که ارتش سوریه شهر«خان السبل» در جنوب شرق ادلب را آزاد کرد.

خبرنگار المیادین در حلب نیز گفت که ارتش سوریه در شمال و شمال شرق معره النعمان پیشروی جدیدی انجام داد.

این خبرنگار افزود که عناصر گروه تروریستی جبهه النصره در جبهه های شرق معره النعمان در پی پیشروی سریع ارتش از هم پاشیده اند.

ارتش سوریه همچنین روستاهای«معصران» و «الصوامع» را در جنوب ادلب آزاد کرد.

در تحولی دیگر سانا گزارش داد که  برخی اطلاعات وجود دارد مبنی بر اینکه گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه مقدمات یک حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان رادر غرب حلب آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، گروه های مسلح تلاش می کنند که برای جلوگیری از فروپاشی شان در برابر ارتش سوریه دست به حمله شیمیایی بزنند.

خبرگزاری اسپوتنیک عربی نیز گزارش داد که ارتش سوریه  پس از آزادی دو شهرک  در جنوب شهر معره النعمان به نزدیکی پادگان«الحامدیه»رسید.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.