همزمان با حرکت ارتش سوریه به سمت عین العرب نیروهای آمریکایی پایگاه نظامی خود در منطقه «خراب عشق» در حومه عین العرب را تخلیه کردند.

 

به گزارش جماران، خبرنگار المیادین در دمشق گفت: یگان هایی از ارتش سوریه به سمت شهر«عین العرب» (کوبانی) در شرق«حلب» به حرکت درآمدند.

بر اساس توافق کردهای سوریه با دولت سوریه نیروهای ارتش سوریه به زودی در این شهر مستقر می شوند.

همزمان با حرکت ارتش سوریه به سمت عین العرب نیروهای آمریکایی پایگاه نظامی خود در منطقه «خراب عشق» در حومه عین العرب را تخلیه کردند.

یک مسئول آمریکایی نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای آمریکایی در شمال سوریه دستوراتی مبنی بر ترک سوریه دریافت کردند.

این مسئول گفت که به همه نیروهای آمریکایی در شمال سوریه در سایه حمله ترکیه به کردها در منطقه دستور داده شده است منطقه را ترک کنند.

این مسئول آمریکایی تأکید کرد که نزدیک به هزار نیروی آمریکایی سوریه را ترک می کنند و فقط یک یگان کوچک 150 نفری در پایگاه نظامی آمریکا در منطقه «التنف» در جنوب سوریه باقی می مانند.

این اتفاق یک روز پس از آن می افتد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دستور تخلیه نیروهای آمریکایی را صادر کرد.

خبرنگار روسیا الیوم در واشنگتن نیز گفت که وزارت دفاع آمریکا به همه نظامیان خود در شمال سوریه دستور داده است که از ای منطقه خارج شوند.

نیروهای آمریکایی در حالی از سوریه خارج می شوند که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا به گیر افتادن نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا در سوریه اعتراف کرد.

به گزارش  فاکس نیوز، مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده امریکا اذعان کرد که نیروهای نظامی آمریکا بین ارتش سوریه که از سمت جنوب به سمت شمال برای پاسخ به حملات ترکیه در حرکت است و ارتش ترکیه که از سمت شمال سوریه به سمت جنوب در حال پیشروی است به دام افتاده و گیر کرده اند.

وی همچنین تصریح کرد که ارتش امریکا برای دفاع از کردهای سوریه وارد جنگ با آنکارا نشد، همچنین اعتراف کرد که ایالات متحده نیروهای کافی در منطقه را برای متوقف کردن حمله ترکیه ندارد.

پیش از این، رئیس پنتاگون گفته بود که ایالات متحده حدود هزار سرباز را از سوریه خارج خواهد کرد. رویترز با استناد به منابع گزارش داد، ممکن است نیروی نظامی اصلی این کشور در روزهای آینده جمهوری سوریه را ترک کند.

در تحولی دیگر، خبرنگار المیادین همچنین گفت که ارتش سوریه وارد روستای«السلطانیه» در جنوب شرقی شهر«منبج» در شمال شرق حلب شده است.

در همین حال، نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) با گروه های مسلح سوری مورد حمایت ترکیه موسوم به «سپر فرات» در روستای«الجات» در شرق شهر منبج با هم درگیر شدند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک مسئول روسی در کاخ کرملین گفت: عملیات نظامی ترکیه در اراضی سوریه هرگز با وحدت اراضی سوریه همخوانی ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.