ارتش سوریه به یک کیلومتری شهر مهم و استراتژیک«معره النعمان» دومین شهر بزرگ ادلب رسید.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، ارتش سوریه به پیشروی سریع خود در استان«ادلب» و به طور خاص در جنوب شرق آن ادامه داد و به یک کیلومتری شهر مهم و استراتژیک«معره النعمان» دومین شهر بزرگ ادلب رسید.

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در استان ادلب، شهرک «معرشمشه» را از تروریست‌ها بازپس گرفت و به لحاظ آتشباری بر جاده منتهی به «خان السبل» در جاده بین المللی سیطره پیدا کرد.

یگان های ارتش سوریه در جریان پیشروی خود به شکل گسترده مواضع گروه تروریستی جبهه النصره را به ویژه در شهرک«تقانه»یکی از بزرگترین مناطق انتشار افراد مسلح تروریستی همپیمان با جبهه النصره در جنوب ادلب را هدف خود قرار دادند.

ارتش سوریه  در ادامه پیشروی‌های خود در استان ادلب،‌ پس از درگیری شدید با گروه‌های تروریستی شهرک معرشمشه را آزاد کرد.

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که صفوف گروه‌های تروریستی در طول خط امتداد یافته از «جمعیة الزهراء» تا «الراشدین» در غرب حلب از هم فرو پاشیده است.

این خبرگزاری همچنین از هدف قرار گرفتن مواضع گروه‌های تروریستی در «کفر حمرة»، «المنصورة»، «الراشدین»، «البحوث»، «خان العسل» و «محیط کفرناها« در غرب حلب خبر داد.

خبرنگار المیادین نیز گفت که ارتش سوریه شماری از ساختمان ها را در منطقه الراشدین در حلب پس از درگیری شدید با عناصر جبهه النصره آزاد کرد. ارتش سوریه همچنین منطقه «غابات الاسد» و «جمعیه الصحافیین» در جنوب غرب شهر را بازپس گرفت.

روز شنبه نیز ارتش سوریه شهرک «تلمنس» واقع در شرق «معره النعمان» در ادلب را از عناصر تروریستی بازپس و آن را به کنترل خود در آورد.

ارتش سوریه همچنین روز جمعه موفق شد شش شهرک شرق ادلب را از تروریست‌های «جبهه النصره» و «اجناد القوقاز» (سربازان قفقاز) بازپس بگیرد و بر آنها تسلط یابد.

در تحولی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک مقام نظامی این کشور هم گفت: ارتش سوریه مصمم است که به نقض مکرر و تجاوزات گروه تروریستی جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آن علیه غیرنظامیان در مناطق امن و مواضع ارتش در حلب و ادلب کاملا پایان دهد.

به گفته این منبع، گروه جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی که در صف آن هستند به کرات در منطقه کاهش تنش در استان ادلب و غرب حلب با نقض آتش‌بس به حملات روزمره خود علیه مناطق مسکونی و مواضع نیروهای مسلح ادامه می‌دهند. آنها با راکت‌های مختلف و خودروهای بمب گذاری شده مناطق امن را هدف می‌گیرند و موجب شهادت غیرنظامیان و ایجاد ترس و وحشت در بین آنها می‌شوند و نمی‌شود اجازه داد که این وضعیت ادامه پیدا کند.

این مقام نظامی سوریه تصریح کرد: «جان غیرنظامیان بی‌گناه امانتی است که ارتش سوریه به حفظ آن مفتخر است و مصمم است که به این تخلفات مکرر تروریست‌ها از آتش بس پایان دهد و زندگی طبیعی را به این مناطق بازگرداند».

این منبع افزود: «اقدامات ارتش فقط به پاسخ به مواضع گروه‌های تروریستی که از آنجا حملات صورت می‌گیرد محدود نخواهد بود بلکه عملیات میدانی گسترده‌ای خواهد بود که تا قبل از ریشه کنی مابقی تروریسم با همه عناوین و اشکال آن متوقف نمی‌شود».

خبرگزاری سانا در گزارشی تأکید کرد که صفوف گروه‌های تروریستی در طول خط امتداد یافته از «جمعیة الزهراء» تا «مناطق الراشدین» در غرب حلب از هم فرو پاشیده است.

این خبرگزاری از هدف قرار گرفتن مخفیگاه‌ها و استحکامات گروه‌های تروریستی در «کفر حمرة»، «المنصورة»، «الراشدین»، «البحوث»، «خان العسل» و اطراف کفرناها در غرب حلب خبر داد و گفت که عملیات گسترده حلب هم در پاسخ به نقض آتش بس توسط تروریست‌ها و حملات آنها به مناطق امن و مملو از غیرنظامیان انجام شده است.

استان ادلب سوریه به همراه مناطق اطراف آن بر اساس توافق آستانه چهارم بین ایران، روسیه و ترکیه جزو مناطق کاهش تنش به شمار می‌رود. مطابق این توافق، مقابله با گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهة النصره (شاخه سوری القاعده) در هر نقطه‌ای از سوریه امری ضروری است حتی در مناطق کاهش تنش.

این استان از تابستان ۲۰۱۵ به دست گروه تروریستی جبهه النصره افتاد و ارتش سوریه حق دارد مطابق مفاد توافق آستانه چهارم علیه این گروه تروریستی  عملیات کند. جبهه النصره با حمایت ترکیه برای اینکه مشمول این بند از توافق نشود، بارها اسم خود را تغییر داده و هم‌اکنون تحت عنوان هیئة تحریر الشام در این استان سوری حضور دارد.

شمال غرب سوریه پس از آن متشنج شد که گروه‌های تروریستی مستقر در این منطقه به رهبری گروه «هیأت تحریر الشام» حملات گسترده را به مواضع ارتش سوریه آغاز کردند که با مقاومت نیروهای سوری خنثی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.