یگان های ارتش پس از پیشروی خود روستای«معر شمارین» پایگاه مهم گروه تروریستی«اجناد القوقاز» را آزاد کردند و به دروازه های شهر «معره النعمان» دومین شهر بزرگ استان ادلب رسیدند

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، درگیری ها در جبهه های شمال سوریه و به طور مشخص در غرب و جنوب استان«حلب» و جنوب شرق  استان«ادلب» در پی فروپاشی آتش بس  مورد توافق دو طرف ترک و روس و افزایش شدت درگیری ها در پی حمله گروه تروریستی جبهه النصره و گروه های همپیمانش به مواضع ارتش سوریه جنوب ادلب، شدت گرفت. به گفته مرکز آشتی روسیه در «حمیمیم»سوریه در حمله جبهه النصره و گروه های همپیمانش به مواضع ارتش سوریه در ادلب 40 نظامی سوری کشته و 100 نظامی دیگر زخمی شدند.

حمله ناگهانی و نقض بزرگ آتش بس باعث شد ارتش سوریه بتواند حمله بزرگ جبهه النصره و گروه های همپیانش را هضم کند سپس به مواضع آنها حمله کرده و روستای«السمکه» و چندین روستای دیگر را در جنوب شرق ادلب آزاد کند. ارتش سوریه در حمله برعکس به گروه های مسلح همچنین موفق شد که شهرک های«کرسیان»،«ابوجریف» و «الدیر الشرقی» را در محور «ابو الضهور» آزاد کند.

ارتش سوریه پس از دفع حمله گروه های مسلح زمام امور را در دست گرفت و یگان هایش حمله ای را در دو جبهه به شکل همزمان پس از رسیدن نیروهای تقویتی بزرگ به شمال آغاز کردند اولین جبهه در جنوب شرق ادلب بود و یگان های ارتش پس از پیشروی خود روستای«معر شمارین» پایگاه مهم گروه تروریستی«اجناد القوقاز» را آزاد کردند و به دروازه های شهر «معره النعمان» دومین شهر بزرگ استان ادلب رسیدند و به نظر می رسد که هدف از این حمله آزادی شهر استراتژیک معره النعمان است که پایگاه مهم گروه های مسلح و به طور مشخص گروه تروریستی جبهه النصره است؛ در این بین ارتش سوریه تلاش می کند که بر جاده بین المللی میان شهر«سراقب» و شهر معره النعمان به لحاظ آتشباری سیطره پیدا کند.

جبهه دومی که ارتش سوریه آن را گشود در غرب و جنوب حلب است به طوری که هواپیماهای ارتش سوریه طی ساعت های گذشته خطوط دفاعی گروه های مسلح را در منطقه «المنصوره»،منطقه «الراشدین»، «کفر حمره» و «خان طومان» بمباران کردند تا مقدمه برای حمله زمینی مهیا شود. همچنین درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر گروه تروریستی جبهه النصره در محور «جمعیه الزهراء» در استان حلب به وقوع پیوسته است.

در تحولی دیگر، برخی منابع وابسته به گروه های مسلح سوری اعلام کردند که طرف ترکیه ای و گروه های مسلح شمال سوریه در آنکارا نشستی را به منظور رویارویی با سناریوهای احتمالی پیشروی ارتش سوریه در عمق منطقه حلب و ادلب که در اشغال گروه های مسلح سوری مورد حمایت ترکیه است، برگزار کردند.

از سوی دیگر، برخی منابع میدانی نیز به المیادین گفتند که یگان های ارتش سوریه درگیری های شدیدی را با عناصر گروه موسوم به «هیأت تحریر الشام» داشتند و تلفات سنگینی به افراد مسلح وابسته به آن وارد کردند.

این خبرنگار افزود که گروه های مسلح سوری به پیشروی ارتش سوریه و آزادی روستای الدیر الشرقی واقع در 4کیلومتری شهر معره النعمان اذعان کردند.

خبرنگار المیادین همچنین گفت که یگان های ارتش سوریه به نزدیکی یک مرکز نظارت ارتش ترکیه در منطقه «معر حطاط» رسیدند. پیش از این ارتش سوریه یک مرکز نظامی ترکیه در استان«حماه» و دو مرکز نظامی دیگر در استان ادلب را به محاصره خود در آورده بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.