در درگیری میان گروه های مسلح در غرب استان «حلب» تا کنون حداقل 30 تن کشته شدند.

به گزارش جماران به نقل از المیادین در درگیری میان گروه های مسلح در شمال سوریه ده ها تن کشته شدند.

خبرنگار المیادین در سوریه گفت که در درگیری میان گروه های مسلح در غرب استان «حلب» تا کنون حداقل 30 تن کشته شدند. 

این خبرنگار افزود که گروه هیأت تحریر الشام یا همان جبهه النصره پس از درگیری با گروه «نورالدین الزنکی» در غرب استان حلب 10 روستا را به کنترل خود در آورد.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری نیز گزارش داد که بیشتر کشته شده ها از افراد مسلح دو طرف درگیری بودند.در این درگیری ها همچنین بیش از 35 نفر زخمی شدند.

این در حالی است که برخی منابع روز گذشته اعلام کردند که گروه  هیأت تحریر الشام  یا همان گروه تروریستی  جبهه النصره  صبح روز گذشته- سه شنبه- پس از درگیری شدید با گروه های مسلح سوری دیگر،  بخش عمده ای از شهر«داره عزه» و تعدادی از روستای ریف غربی«حلب» را به کنترل خود درآورد.

یکی از فرماندهان گروه مسلح«جبهه الوطنیه للتحریر»به خبرگزاری آلمان گفت: «افراد مسلح هیأت تحریر الشام  پس از درگیری با افراد مسلح گروه نور الدین الزنکی وابسته به جبهه الوطنیه  به شهر دار عزه حمله کردند و شهرک های«تقاد»،«بسراطون»،«الراشدین» و روستاهای«السعیدیه»،«عاجل»، و ایست های بازرسی«الهباطه» و «بلنتا» در ریف غربی حلب را به کنترل خود در آوردند، امری که منجر به وقوع زخمی هایی در میان غیرنظامیان شد.»

این فرمانده در گروه جبهه الوطنیه للتحریر تأکید کرد که درگیری اکنون میان افراد مسلح الزنکی و هیأت تحریر الشام در مناطق شرقی شهر در جریان است و افراد مسلح الزنکی شماری از مواضع را در شهر بار دیگر به کنترل خود گرفتند و شماری از عناصر جبهه النصره را به اسارت گرفتند.

به گفته برخی منابع جبهه النصره با تانک و توپخانه سنگین شهر را گلوله باران کردند. همچنین راه های منتهی به شهر دار عزه به دلیل درگیری های خونین شدید در شهر و حومه آن بسته شدند.

درگیری میان جبهه النصره و گروه نورالدین الزنکی در پی کشته شدن پنج عنصر گروه جبهه النصره در شمال «ادلب» توسط گروه الزنکی آغاز شد.

 این درگیری همچنان ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.