ارتش سوریه یگان های دفاع هوایی و موشکی ضد هواپیمایی جدیدی در خطوط جبهه های درگیری در استان های «حلب» و «ادلب» مستقر کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش سوریه یگان های جدیدی از دفاع هوایی و موشکی را در شمال سوریه مستقر کرده است.

یک فرمانده نظامی از نیروهای همپیمان ارتش سوریه تأکید کرد که ارتش سوریه یگان های دفاع هوایی و موشکی ضد هواپیمایی جدیدی در خطوط جبهه های درگیری در استان های «حلب» و «ادلب» مستقر کرده است.

این منبع افزود که این یگان های دفاع هوایی جدید «همه حریم هوایی شمال سوریه را پوشش می دهند»

استقرار سامانه موشکی و دفاع هوایی جدید سوریه در شمال این کشور چند روز پس از سرنگونی یک جنگنده روسی از نوع سوخو25 در استان ادلب و کشته شدن خلبانش در درگیری با تروریست ها صورت می گیرد.

ستاد تبلیغات جنگ در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش 16 روستا را در مثلث «حلب،حماه وادلب» که در آن تروریست ها به طور کامل محاصره  شده اند، آزاد کردند.

این ستاد تأکید کرد که این روستاها پس از درگیری با عناصر گروه تروریستی داعش در این منطقه محاصره شده آزاد شدند.

ستاد تبلیغات جنگ در سوریه نیز اعلام کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش حمله گروه های تروریستی حزب الترکستانی و جبهه النصره را به منطقه «تل السلطان» در جنوب استان ادلب را دفع کردند.

این ستاد تأکید کرد که این دو گروه تروریستی دو بار به این منطقه حمله کردند اما هر دو بار ناکام ماندند.

 خبرنگار المیادین در سوریه نیز گزارش داد که یک کاروان نظامی ارتش سوریه از طریق گذرگاه «اطمه» در ریف شمالی ادلب وارد سوریه شد ولی مکانی که به سمت آن می رود مشخص نیست.

ساعاتی پس از ورود این کاروان به اراضی سوریه، ارتش ترکیه اعلام کرد که در حمله به نیروهای ارتش این کشور طی ایجاد یک مرکز نظارت و کنترل در استان ادلب یک نظامی کشته شد و 5 نظامی دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که روز گذشته نیز خبرنگار المیادین  گزارش داد که یک کاروان نظامی ارتش ترکیه متشکل از شمار زیادی تانک، زره پوش و کامیون از منطقه «کفرلوسین» وارد سوریه شد و به سمت منطقه «تله العیس» در شمال سوریه رفته است.

برخی منابع نزدیک به گروه های مسلح نیز گفتند که این کاروان  در زمان تلاش برای نزدیک شدن به تله العیس در معرض گلوله باران توپخانه ای ارتش سوریه و همپیمانانش قرار گرفت اما این خبر هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است.

از سوی دیگر روزنامه دیلی صباح ترکیه نوشت که این کاروان ارتش ترکیه قصد دارد ششمین مرکز نظارت و کنترل را به موجب توافقنامه بین المللی برای تشکیل مناطق کاهش تنش در سوریه، ایجاد کند.

این در حالی است که هفته پیش توپخانه ارتش سوریه و همپیمانانش یک کاوران نظامی ترکیه که تلاش کرد وارد «حلب» جنوبی در نزدیکی تله العیس شود را گلوله باران کرد و این کاروان مجبور به عقب نشینی از منطقه شد.

 

نشست آتی آستانه

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که وزیر خارجه قزاقستان از برگزاری نشست آتی صلح سوریه در آستانه اواخر ماه جاری میلادی خبر داد.

«خیرت عبدالرحمانف» وزیر خارجه قزاقستان امروز -سه‌شنبه- در جمع خبرنگاران اعلام کرد، نشست بین المللی درباره حل اوضاع سوریه قرار است اواخر ماه فوریه در شهر آستانه برگزار شود.

سوریه- نشست آستانه

 عبدالرحمانف تصریح کرد: طبق اطلاعات به دست آمده از کشورهای تضمین کننده آتش‌‌بس  طرفین در حال آماده شدن برای دور جدیدی از گفت‌وگوها در آستانه در تطابق با توافقات حاصل شده هستند.

وی افزود: احتمال برگزاری این نشست در تاریخ 20 فوریه وجود دارد اما اطلاعات مربوطه باید در نهایت توسط کشورهای تضمین کننده، تأیید شود.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.