این منبع سوری در ادامه تأکید کرد که هر شهروند سوری عضو گروه شبه نظامی جدید شود که آمریکا از آن حمایت می کند،خائن به ملت و میهن به شمار می رود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، روسیه، سوریه و ترکیه به اقدام جدید آمریکا در ایجاد یک ارتش وابسته به خود در شمال سوریه واکنش نشان دادند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این زمینه گفت:« اقدام آمریکا برای ایجاد «ارتش» در شمال سوریه می‌تواند تهدیدی علیه تمامیت ارضی این کشور باشد و باعث تجزیه سوریه شود.

لاوروف افزود که روسیه منتظر اعلام جزئیات بیشتری در این خصوص توسط آمریکا  است.

«ولادیمیر شامانوف» رئیس کمیته دفاعی در مجلس دومای روسیه نیز اعلام کرد مسکو به تصمیم آمریکا برای تشکیل یک گروه مسلح جدید در سوریه پاسخ مناسبی خواهد دارد.

خبرگزاری روسی ریانووستی  به نقل از شامانوف گزارش داد که تصمیم آمریکا برای ایجاد یک نیروی جدید در سوریه با منافع روسیه تعارض دارد و مسکو به این اقدام آمریکا پاسخ مناسبی خواهد داد.

شامانوف تاکید کرد تصمیمات آمریکا به شکل مستقیم با منافع روسیه در سوریه تضاد دارد و بر این اساس مسکو با همکاری همپیمانان خود تصمیمات لازم را برای تثبیت ثبات و امنیت در سوریه اتخاذ خواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه نیز به اقدام آمریکا در شمال سوریه واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

یک منبع  در وزارت خارجه سوریه گفت که دمشق اقدام ائتلاف بین المللی و آمریکا در ایجاد گروه شبه نظامی جدید  برای حمایت از مرزها در شمال سرق سوریه را محکوم می کند.

این منبع تأکید کرد که این مسئله تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نقض فاحش حقوق بین الملل است.

این منبع در ادامه افزود: بر عزم ملت و ارتش سوریه برای پایان دادن به هر شکل حضور آمریکا در اراضی سوریه تأکید می کنیم.

این منبع سوری در ادامه تأکید کرد که هر شهروند سوری عضو گروه شبه نظامی  جدید شود که آمریکا از آن حمایت می کند،خائن به ملت و میهن به شمار می رود.

معاون وزیر خارجه ترکیه نیز تشکیل نیروی جدید توسط آمریکا در شمال سوریه را بازی با آتش دانست.

«بکر بوزداغ» سخنگوی نخست وزیر ترکیه: «آمریکا به جای همکاری با ترکیه، به بهانه مبارزه با داعش، صدها کامیون سلاح در اختیار گروه تروریستی پ.ی.د/ ی.پ.گ قرار داده و اخیرا نیز در پی ایجاد ارتش تروریستی تحت پوشش به اصطلاح «نیروهای امنیت مرزی سوریه» است. این اقدامات بازی با آتش است».

در تحولی دیگر، در حالی که ارتش سوریه و همپیمانانش در محور مقاومت بخش بزرگی از ریف جنوب شرقی حلب را بازپس گرفتند، گروه های مسلح هوادار ترکیه با کردهای همپیمان آمریکا درگیر شدند.

ستاد تبلیغات جنگ اعلام کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش مساحت های آزاد شده در جنوب حلب را گسترش دادند و مناطق وسیعی را در این منطقه آزاد کردند. با پیشروی ارتش سوریه و همپیمانانش در جنوب حلب فاصله میان نیروهایی که از محور «خناصر» پیشروی کردند با نیروهای پیشروی کننده از شمال شرق شهر«سنجار» در جنوب استان «ادلب» به دو کلیومتر رسید.

در صورتی که نیروهای ارتش به هم برسند گروه های مسلح در منطقه ای از جنوب غرب خناصر تا محور«الشاکوسیه» در شمال شرق «حماه» به محاصره در می آیند.

در همین حال، «اتاق عملیات اهل الدیار» وابسته به گروه های مسلح در شهر«اعزاز» در ریف شمالی حلب اعلام کرد که پادگان«کفر جنه» و «معرسه الخطیب» وابسته به «یگان های حمایت مردمی» کرد در شهر«عفرین» را با خمپاره انداز و توپخانه سنگین هدف قرار دادند.

در مرزهای ترکیه نیز منطقه «ریحانلی» ترکیه به موازات منطقه عفرین شاهد رسیدن تجهیزات نظامی و نیروهای جدید ترک است.

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح جمهوری عربی سوریه با همکاری همپیمانانش در محور مقاومت عملیات خود علیه گروه تروریستی «جبهه النصره» و گروهک های تروریستی وابسته به آن در حومه جنوبی حلب را ادامه داده و روستاها و شهرک های واقع در شمال شرق جاده« خناصر-تل ضمان-کوه اربعین» را باز پس گرفتند.

خبرنگار سانا تأکید کرد که یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح با همکاری همپیمانان سوریه روستاها و مزارع «برج سبنه، سویحه، اسماعیلیه،  مربعه سلوم، جب غلیص، جب خفی، رسم عبده بیشه، بیشه، مربعه کبیره، ربیعه، باکات، زیدیه، صطبلات، رسم بساس، جب تینه، رسم کرکور، مدائن کبیر، مشیرفه أرجل، تلیل صیاح، زانه، رسم فتاح، سمیریه مغیرات شبلی، بصیله، حاجب، رسم شوکان، سویان، کفر حوت، طیبه برج غزاوی، جدیده، سرج فارع، حج منصور، خربه معیجر، قنیطرات، سرجه غربیه، تلیل صیاح، رجم عمیرات، مرحمیه ومشرفه هلالات » را آزاد کردند.

این خبرنگار افرود: یگان هایی از ارتش همچنین« کوه مدور، وادی صنوع، روستاهای نعمانیه، بویضه صغیره، مشرفه بویضتین، بویضه کبیره و واجد» در شمال شرق جاده تل ضمان-کوه اربعین در حومه جنوبی حلب، را بازپس گرفتند.

خبرنگار سانا تصریح کرد که واحدهای مهندسی پاک سازی روستاهای آزاد شده از مین ها و بسته های انفجاری کارگذاشته شده توسط تروریست ها را تکمیل کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.