ارتش سوریه و همپیمانانش امروز حمله گسترده ای را علیه مواضع گروه های مسلح آغاز کردند و در منطقه حرستا پیشروی کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، پدافند هوایی روسیه دو پهپاد گروه های مسلح در سوریه را بر فراز اراضی تحت کنترل دولت سوریه سرنگون کرد.

این دو پهپاد به مناطق مسکونی در «جبله» و«قرادحه» در نزدیکی فرودگاه نظامی نیروهای روسی در «لاذقیه» بمب شلیک کردند.

در پی آن نیز نیروی دفاع هوایی روسیه وابسته به پایگا نظامی حمیمیم هر دو پهپاد را سرنگون کرد.به نوشته یک وبسایت فعال در زمینه جنگ این دو پهپاد را گروه تروریستی جبهه النصره هدایت می کرد.

در تحولی دیگر، توافقنامه کاهش تنش در منطقه«الغوطه شرقی» دمشق پس از متحد شدن همه گروه های مسلح برای شکستن خط جبهه«حرستا»و پیشروی در آن جا پس از دو مرحله حمله که اولین مرحله ماه پیش آغاز شد، از هم پاشید. با این تحولات الغوطه شرقی بار دیگر به به لحاظ میدانی خبر ساز شد و این قابل پیش بینی بود زیرا استراتژی نظامی دولت سوریه بر اساس بستن این پرونده به طور کامل است زیرا گروه های مسلح مرتب دمشق را تهدید می کنند و به سمت مناطق مسکونی در پایتخت راکت شلیک می کنند.

در همین حال، ارتش سوریه نیز ضد حمله سنگینی را برای دفع حمله گروه های مسلح در الغوطه شرقی به محور اداره حمل و نقل در حرستا و بازپس گیری نقاط از دست رفته را آغاز کرد.

یک منبع نظامی گفت که ضد حمله ارتش سوریه  برای بازپس گیری مناطقی که گروه های مسلح به آنها نفوذ کردند آغاز شد و در این ضد حمله 40 عنصر  گروه های تروریستی جبهه النصره و احرار الشام و فیلق الرحمن کشته شدند. این تروریست ها در کمینی در اطراف ساختمان های پیرامون اداره حمل و نقل کشته شدند.

این منبع افزود که ساختمان ماموریت های ویژه بازپس گرفته شد و ارتش توانست نقاط اطراف شعبه امداد و شعبه امنیت جنایی را تقویت کند.

ارتش سوریه پیش از این نیروهای نخبه را برای آغاز حمله بزرگ به منظور شکستن محاصره نزدیک به 200 نظامی ارتش در ساختمان اداره حمل و نقل توسط گروه های مسلح را آماده کرده بود.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز اعلام کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش امروز حمله گسترده ای را علیه مواضع گروه های مسلح آغاز کردند و در منطقه حرستا پیشروی کردند. ارتش و همپیمانانش همچنین نقاط افراد مسلح در منطقه را به شدت زیر آتش توپخانه ای و موشکی و حملات هوایی دقیق و متمرکز گرفند.

نیروی هوایی سوریه نیز یکی از مقرهای فرماندهی گروه های مسلح در اطراف اداره حمل و نقل و نیز اتاق عملیات جبهه النصره در حرستا را منهدم کرد و بیشتر فرماندهان حمله به اداره حمل و نقل را کشت.

دیده بان حقوق بشر وابسته به مخالفان سوری نیز اعلام کرد که ارتش سوریه ضد حمله ای را در اطراف حرستا همزمان با بمباران و حمله توپخانه ای و موشکی انجام داد و تا کنون بیش از 47 فرد مسلح را در این ضد حمله کشته است.

در دمشق نیز خبرگزاری سانا اعلام کرد که یک منبع در مرکز فرماندهی پلیس گفت که در حمله خمپاره ای گروه های مسلح به منطقه «العماره» در دمشق یک زن جان باخت و 22 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در تحولی دیگر، ارتش سوریه و همپیمانانش عملیات نظامی خود را در ریف جنوب شرقی«ادلب» ادامه دادند و روستاهای«رسم العبید»،«الفحیل»،«المشیرفه»را پس از رویارویی سنگین با جبهه النصره و گروه های همپیمان آن آزاد کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز تصریح کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش 36 روستا را حداقل طی 11 روز از درگیری ها در استان ادلب آزاد کردند.

به گفته این سازمان نیروهای ارتش سوریه به 4 کیلومتری شهر«سنجار» واقع در بخش شرقی شهر ادلب رسیدند و این شهر بسیار مهم زیرا می توان آن را تبدیل به مرکز تمرکز کرد که از آن عملیات آینده به سمت شهر ادلب آغاز شود.

برخی مخالفان سوری همچنین گفتند که ارتش سوریه تا کنون 70 روستا و شهرک را در استان ادلب از گروه های مسلح بازپس گرفته است.

از طرفی پیشروی ارتش سوریه به سمت ادلب همچنان در مراحل اولیه است و محدود به مناطق روستایی است ولی استراتژی کندن تدریجی اراضی و پیشروی در مساحت های کوچک و به شکل پیوسته منجر به این می شود که جبهه النصره عناصر خود را داخل شهر ادلب ببرد و این نیز خود مقدمه ای برای تکرار الگوی «حلب» در تقریبا یک سال پیش است. همچنین یکی از هدف های ارتش سوریه امن کردن کامل جاده حلب- دمشق است و نیز تلاش می کند که به  فرودگاه نظامی«ابوالظهور» برسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.