الجولانی تلاش می کند که روحیه عناصرش پس از فروپاشی آنها به شکل پیوسته در جبهه های شمال سوریه را بالا ببرد.

 

به گزارش جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: شبکه«اباء» وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره فیلمی کوتاه از بیعت برای مرگ« پیشانی بند قرمزها» یکی از مجموعه های وابسته به گروه جبهه النصره که نیروهای نخبه انتحاری به شمار می روند را قبل از حمله به یکی از محور های درگیری ها در غرب استان«حلب» را منتشر کرد.

در این فیلم ده ها تن از عناصر تروریستی پیشانی بند قرمزها قبل از جمله آنها به مواضع ارتش سوریه در محور «جمعیه الزهراء» در غرب حلب دیده می شوند که با «ابو محمد الجولانی» امیر گروه تروریستی جبهه النصره بر سر مرگ بیعت می کنند. الجولانی در این فیلم برای نخستین بار پس آغاز حمله گسترده ارتش سوریه به جبهه های حلب و «ادلب» دیده می شود حمله ای که در جریان با پیشروی سریع ارتش سوریه، جبهه النصره ده ها شهر و روستا و پایگاه بزرگ را در شمال سوریه در منطقه از دست داد. 

الجولانی در این فیلم با پیشانی بند قرمز دیده می شود که اسم گروه روی آن نوشته شده است و در کنار وی نیز «عبدالرحیم عطوان» رئیس شورای شرعی گروه تروریستی جبهه النصره دیده می شود.

الجولانی تلاش می کند که روحیه عناصرش پس از فروپاشی آنها به شکل پیوسته در جبهه های شمال را بالا ببرد.

بر اساس اطلاعات رسیده از جبهه های شمال سوریه این عناصر که در فیلم ظاهر شدند در عمل حمله بزرگی را به مواضع ارتش سوریه در محورهای نبرد در شمال غرب شهر حلب انجام دادند اما نتایج حمله برای جبهه النصره و رهبرش کاملا ناامید کننده بود زیرا ارتش سوریه توانست حمله را دفع کند و 5 خودروی بمب گذاری شده که توسط انتحاری ها هدایت می شدند را منهدم کند؛ این خودروها تلاش می کردند به نقاط تمرکز ارتش سوریه پیرامون جمعیه الزهراء برسند. در پی شکست این حمله ارتش سوریه عناصر «پیشانی بند قرمزها» را پس از سنگر گرفتن شان در دو راهی منطقه «کفر حمره» در شمال غرب منطقه جمعیه الزهرا به محاصره خود در آورد.

ارتش سوریه روز شنبه نیز اعلام کرد که 17 تن از عناصر جبهه النصره را در جریان پیشروی اش در روستای«القلعجیه» در جنوب غرب حلب به اسارت گرفت.

از سوی دیگر برخی منابع نظامی به روزنامه رأی الیوم گفتند که گروه موسوم به «الجیش الوطنی» که شامل گروه هایی می شود که مستقیم وابسته به ترکیه هستند، به گروه تروریستی جبهه النصره در جبهه های درگیری در شرق شهر حلب پیوست. این یعنی تهدید « رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر مشارکت در درگیری ها علیه ارتش سوریه که به سمت شمال سوریه در حال پیشروی سریع است به مرحله عمل رسیده است.

ترکیه سه مرکز نظامی جدید در خطوط جبهه ایجاد کرد تا به گروه های مسلح سوری کمک کند و از پیشروی ارتش سوریه جلوگیری کند این در حالی است که ارتش سوریه یکی از مراکز نظامی ترکیه در منطقه «معر حطاط» در جنوب شهر استراتژیک«معره النعمان» که هفته پیش آن را آزاد کرد، به محاصره خود در آورد. ارتش ترکیه همچنان به ارسال نیروها و تجهیزات تقویتی به مرزهای خود با سوریه ادامه می دهد. 

از جهتی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که یک کاوران نظامی جدید ترکیه وارد اراضی سوریه شد.

این دیده بان تأکید کرد که کاورانی متشکل از 200 خودروی نظامی ترکیه از صبح امروز وارد اراضی سوریه شده است.

کاروان نظامی ترکیه به مناطقی در استان های ادلب و حلب رفته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد اینکه ترکیه جاده «حلب-لاذقیه»را منطقه نظامی اعلام کرده است نشانه تنش میان ترکیه و روسیه است.

از سوی دیگر، رسانه های سوریه اعلام کردند که یک جنگنده ارتش روسیه مناطقی را در شرق استان حلب و واقع در منطقه عملیاتی «سپر فرات» ارتش ترکیه را بمباران کرد.

مخالفان سوری اعلام کردند که این هواپیما شب گذشته از پایگاه هوایی «حمیمیم» در استان لاذقیه به پرواز در آمد و شرق حلب را بمباران کرد.

این هواپیمای روسی سه مرکز را داخل شهر«الباب» که در اشغال نیروهای ارتش ترکیه و گروه های مسلح هوادار آنکاراست را بمباران کرد.

این در حالی است که یک وبسایت سوری تأکید کرد که هواپیمای روسی اطراف شهر الباب را بمباران کرد.

این حمله هوایی در پی آن صورت می گیرد که گروه های مسلح هوادار ترکیه چندین نقطه تمرکز ارتش سوریه را در مناطق «تل رحال»، «خریشا» و «الشعاله» در محور الباب در شرق حلب را مورد حمله قرار دادند و فرودگاه نظامی «کویرس» در شرق حلب را نیز با موشک های «گراد» مورد حمله قرار دادند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.