افراد مسلح در استان های حلب و ادلب انتقال خانواده های خود به شهر«عفرین» در شمال حلب که در اشغال ترکیه و گروه های مسلح سوری مورد حمایت ترکیه است را آغاز کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در شمال این کشور و به طور خاص در استان های «ادلب» و «حلب» ادامه می دهد.

خبرنگار المیادین در سوریه گفت که ارتش سوریه در ادامه پیشروی گسترده خود در شمال این کشور روستای«طلیحه» که بر فرودگاه نظامی«تفتناز» در شرق ادلب اشراف دارد را آزاد کرد.

این خبرنگار افزود که افراد مسلح در استان های حلب و ادلب انتقال خانواده های خود به شهر«عفرین» در شمال حلب که در اشغال ترکیه و گروه های مسلح سوری مورد حمایت ترکیه است را آغاز کردند.

نیروهای ارتش سوریه با پیشروی در جنوب استان حلب و آزادی مناطق مختلف به نیروهای ارتش که در شرق استان ادلب پیشروی کرده بودند رسیدند و اکنون به نزدیکی فرودگاه تفتناز رسیدند.

ارتش سوریه روز گذشته نیز موفق شد شهرک«العیس» را در جنوب غرب حلب آزاد کند و ششمین نقطه دیده بانی ارتش ترکیه را در شمال سوریه به محاصره خود در بیاورد.

از سوی دیگر، آزادی منطقه« تل العیس» به معنای آن است که ارتش سوریه بر روستاهای جنوب حلب و شمال ادلب سیطره پیدا کرد.

خبرنگار المیادین گفت که افراد مسلح در منطقه ای که ارتش در تل العیس و پیرامون آن آزاد کرد هیچ گونه حضوری ندارند.

در تحولی دیگر، ارتش سوریه روستای« الکلاریه» در غرب شهر«حلب» را پس از درگیری شدید با عناصر گروه تروریستی جبهه النصره آزاد کرد.

ارتش سوریه همچنین وارد شهرک «الیرقوم» شد و به تأمیت امنیت شرق بزرگراه بین المللی «حلب- دمشق» از سمت تل العیس نزدیک شد.

ارتش سوریه طی 48 ساعت گذشته 110 کیلومتر مربع را در استان های حلب و ادلب آزاد کرد.

در همین حال، ارتش ترکیه امروز یکشنبه نیروهای تقویتی اضافی به نقاط دیده بانی که داخل استان ادلب در شمال غرب سوریه ایجاد کرده است، اعزام کرد.

از سوی دیگر، یک کاروان نظامی ارتش ترکیه تحت تدابیر شدید امنیتی از شهر«ریحانلی» ترکیه به سمت نقاط دیده بانی داخل استان ادلب رفت این کاروان شامل تانک، زره پوش و مهمات می شود.

ارتش ترکیه طی هفته گذشته حضور نظامی خود را در ادلب و پس از کشته شدن 8 نظامی اش در منطقه توسط ارتش سوریه تقویت کرده است.اگر چه این اقدامش مانع از پیشروی ارتش سوریه برای آزادی مناطق مختلف در شمال این کشور نشده است.

از جهتی دیگر، ارتش سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مسلح پیشرو از شرق استان ادلب به نیروهای پیشرو از جنوب حلب رسیدند و 600 کیلومتر مربع را  آزاد کردند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مسلح سوریه موفقیت های میدانی منحصر به فردی به دست آوردند و نیروهایی که از شرق ادلب پیشروی کردند به نیروهایی که از جنوب حلب پیشروی کردند به هم رسیدند و مساحت جغرافیایی بیش از 600 کیلومتر مربع را آزاد کرده و ده ها شهرک و روستا و تپه های مشرف بر آنها را بازپس گرفتند.

5e3fe845423604537a539e05

در این بیانیه آمده است که « یگان هایی از نیروهای مسلح در استان های ادلب و حلب پیشروی میدانی خود را برای از بین بردن گروه های تروریستی که تجاوز به غیرنظامیان بی گناه را افزایش داده و از آنها به عنوان سپر اسنانی استفاده کرده اند،ادامه داد.»

در این بیانیه همچنین آمده است که روستاها و شهرک ها و نیز تپه های مشرف بر آنها تا کنون آزاد شده اند عبارتند از:«خان السبل، کفربطیخ، جوباس، النیرب، تل مردیخ، کفرعمیم، أفس، سراقب، تل التباریز، محاریم، جامعة إیبلا، رسم العیس، الشیخ أحمد، زمار، حویر العیس، تل باجر، رسم الصهریج، تل طوقان، جزرایا، خان طومان، خلصة، القراصی، زیتان، الشیخ إدریس، الریان، لوف، العیس».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.