رهبر حزب مخالف دولت انگلیس از نتایج انتخابات ابراز ناراحتی کرد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه الجزیره گزارش داد نتایج انتخابات انگلیس اعلام شد و حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس توانست بار دیگر در مسند امور قرار بگیرد. «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در مقابل دوربین خبرنگاران حاضر شد و از سیاست‌ های حزب متبوعش دفاع کرد.

جرمی کوربین گفت: بی تردید، ما از نتایج به دست آمده در انتخابات ناراحت هستیم. برای همکارانی که در این انتخابات، کرسی‌ های پارلمانی خود را از دست دادند بسیار ناراحت هستیم. ما برای بسیاری از مردمی در این کشور ناراحت هستیم که حالا باید با دولتی مواجه باشند که به سیاست‌ های ریاضت اقتصادی ادامه خواهد داد. فکر می‌ کنم بسیاری از فقیرترین گروه‌ های جامعه، از راهبرد اقتصادی که نخست وزیر (جانسون) در پیش می‌ گیرد بسیار آسیب خواهند دید. با همه این اوصاف، بنده به منشور حزبی خودمان که بیان کرده ایم و همه سیاست‌ هایی که داشته ایم افتخار می‌ کنم. حمایت‌ های گسترده‌ ای از این سیاست‌ ها در زمینه‌ هایی از قبیل انقلاب صنعتی سبز، سرمایه گذاری برای آینده، و اعتبار جهانی وجود داشته است. به هرحال، نتایج انتخابات اخیر مشخص شده است.

حزب کارگر با 203 کرسی پارلمانی شکست خورد و کوربین رهبر این حزب گفت نتیجه انتخابات برایش غم‌ انگیز بوده و او قصد ندارد در انتخابات بعدی به عنوان رهبر حزب شرکت کند اما تا انتخاب رهبر بعدی در سمتش می‌ ماند.

نتیجه انتخابات مجلس عوام در انگلیس که با پیروزی حزب محافظه کار به ریاست بوریس جانسون همراه شد، احتمال برگزاری همه پرسی در اسکاتلند برای جدایی از انگلیس را افزایش داده است.

«نیکولا استورجن» رئیس حزب ملی اسکاتلند که حزب او توانست تعداد کرسی‌ های خود را با 20 کرسی افزایش به 55 کرسی برساند، گفت: اسکاتلند پیام روشنی دارد، ما دولت بوریس جانسون را نمی‌ خواهیم و نمی‌ خواهیم از اتحادیه اروپا خارج شویم.

وی افزود: نتایج انتخابات در بقیه انگلیس تیره و تار است، اما نشان می‌ دهد اسکاتلند باید حق انتخاب داشته باشد.

نیکولا استورجن وزیر اول و رهبر حزب ملی اسکاتلند اعلام کرد با توجه به اینکه ملی گرایان در انتخابات عمومی به پیروزی قاطعی دست یافتند، باید به آنها امکان داده شود همه پرسی جدیدی درباره حق تعیین سرنوشت برگزار کنند.

نتایج یک نظرسنجی که برای شبکه های بی بی سی، آی تی وی و اسکای نیوز انجام گرفت، نشان می دهد حزب ملی اسکاتلند 55 کرسی از 59 کرسی اسکاتلند را به دست آورده است.

استورجن به اسکای نیوز گفت: اکنون این وظیفه وجود دارد که به مردم اسکاتلند امکان داده شود تا آینده خود را انتخاب کنند.

وی افزود بوریس جانسون شاید ماموریت یافته باشد انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کند اما به طور قطع ماموریت خارج کردن اسکاتلند از اتحادیه اروپا را ندارد. اسکاتلند باید حق این را داشته باشند که درباره آینده خود تصمیم گیری کند.

حزب لیبرال دموکرات انگلیس هم در این انتخابات با نتیجه‌ ای مایوس کننده مواجه شد. رهبر این حزب در انتخابات در کرسی خود شکست خورد. «نایجل دادز» از رهبران حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی هم از شکست خوردگان این انتخابات بود.

این انتخابات همچنین شاهد تغییرات عظیمی در بازیگران عرصه سیاسی بوده است.

اما واضح و مشخص نیست که چه چیزی در انتظار جانسون است؛ حتی با داشتن اکثریتی که انگلیس برای سال‌ ها به خود ندیده است.

تفاوت‌ های گسترده‌ ای میان شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک، میان انگلیس و اسکاتلند و میان نسل‌ ها وجود دارند.

انگیس کمتر از دو ماه فرصت دارد تا درباره برگزیت تصمیم بگیرد و جانسون می‌ خواهد در کمتر از یک سال این طرح را عملیاتی کند، اگر چه برخی از مقامات اروپا گفته‌ اند یک سال برای خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا زمانی «ناکافی» است و حداقل سه تا چهار سال زمان برای این کار نیاز است.

نخست وزیر چک، پیروزی جانسون را «خبر بدی برای اتحادیه اروپا» خوانده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.