به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل دفتر امام جمعه قرچک برگزار شد اظهار داشت: امروز جامعه به بستر امنیت روانی نیاز دارد که این مهم در حوزه سیاسی به ویژه با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی نمود بیشتری پیدا می‌کند و لازم است تا همه افراد با گرایش های مختلف، احترام به یکدیگر را در اولویت خود قرار دهند.
وی گفت: می‌توان با درک صحیح از شرایط جامعه، درعین رقابت، فعالیت های سیاسی را توسعه داد که این مهم با پرهیز افراد از تخریب یکدیگر میسر می‌شود.
وی تأکید کرد: رعایت اخلاق در جامعه باید از مسئولان آغاز شود تا مردم نیز با تأسی از آنان، رعایت اخلاق را در اولویت خود قرار دهند.
خطیبی با اشاره به توسعه فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی گفت: فضای مجازی نباید به محلی برای باج خواهی افراد و گروه ها تبدیل شود، اگر افراد در هر حرف و اظهار نظر، به وجدان بیدار خود رجوع کنند، فضای مجازی به محلی برای بی اخلاقی تبدیل نمی‌شود.
وی گفت : امروز شاهدیم که در فضاهای مجازی مطالبی منتشر می‌شود که نه تنها جنبه اطلاع رسانی ندارد، که با هدف هتاکی و تخریب افراد ارائه می‌شود، اگر برای فضای مجازی تولید محتوا صورت گیرد، شاهد این بی اخلاقی ها نخواهیم بود.
فرماندار قرچک افزود: ایران به عنوان کشوری متمدن، باید الگوی اخلاق اسلامی باشد لذا تمامی گروه ها و دستگاههای فرهنگی موظفند تا در حوزه فرهنگ و اخلاق سرمایه گذاری کرده و از بروز بی اخلاقی پیشگیری کنند.
وی گفت: در کشور دینی، نباید اصول اولیه انقلاب که همان جاری شدن صفات نیکو است، با بی توجهی کنار گذاشته شود، جامعه ای که به اقتدار سیاسی و نظامی رسیده، به راحتی می تواند مسائل اخلاقی را فرهنگ سازی کرده و بی اخلاقی ها را کنترل کند.
خطیبی گفت: متأسفانه در آستانه انتخابات، بداخلاقی هایی در حوزه سیاسی جامعه رخ می‌دهد که غیر قابل تصور است، افراد برای حفظ موقعیت و قدرت خود و بیرون کردن رقیب، به تهمت و بداخلاقی روی می آورند که این امر، امنیت روانی را خدشه دار می‌کند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.