به گزارش ایرنا ، حمید ملانوری شامگاه شنبه در حاشیه آیین سومین سالگرد موسسه مشاوره شغلی کاریابی مهارت در رفسنجان افزود: در مجموع ۱۱۶ حزب دارای پروانه فعالیت رسمی در کشور وجود دارد که بر اساس قانون جدید مصوب سال ۹۵ ابلاغی وزارت کشور، فعالیت خود را تطبیق می‌دهند.

وی اظهار داشت: در کنار فعالیتِ احزاب که به صورت تکی و با محوریت خود انجام می‌دهند ائتلاف‌هایی هم با گستره مرز جغرافیایی شکل میگیرد که تاکنون در کشور ۵ جبهه رسمی و قانونی شکل گرفته است.

انتظار روحیه مطالبه گری در مردم 

ملانوری بیان کرد: انتظار داریم که این احزاب در طول سال روحیه مطالبه گری مردم را افزایش دهند و  سطح آگاهی مردم را نسبت به انتخابات شان در سطح کشور  بالا ببرند.

وی با اشاره به اینکه آگاهسازی و بالابردن سطح دانش مردم در حوزه فعالیت های سیاسی در حقیقت دانش سیاسی است  تصریح کرد : رشد عقلانیت سیاسی در جامعه معمولاً توسط احزاب انجام می گیرد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: بیشترین فعالیت احزاب را در  ماه‌های منتهی به انتخابات شاهدیم و امسال هم سال انتخابات مجلس شورای اسلامی است از همین الان احزاب در قالب نشست ها، همایش ها و طرح ایده ها فعالیت هایی را انجام می دهند.

ملانوری بیان کرد: در حقیقت احزاب دنبال این هستند که  در مرحله اول بهترین ها را پیدا و ترغیب کنند تا انگیزه حضور در عرصه رقابت به عنوان کاندیدا بیشتر شود، همین که بتوانند گروه های مردمی را  آماده کنند تا حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات را داشته باشند بسیار حائز اهمیت است.

ملانوری بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ما با حضور و مشارکت حداکثری مردم شکل می‌گیرد و اثبات می شود و در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی نیز همینطور بوده و در همه انتخابات حضورگسترده مردم را شاهد بودیم.

میانگین حضور ۶۰ درصدی مردم در انتخابات 

ملانوری ادامه داد: به طور میانگین ۶۰ درصد مردم در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی در انتخابات شرکت داشتند و می طلبد مردم در انتخابات پیش رو موقعیت کشور را در نظر بگیرند و با هوشمندی و درایت و دقتی که دارند و با پیروی از مقام معظم رهبری و آنچه که جامعه ما نیاز دارد بهترین ها را انتخاب کنند و حماسه سیاسی خوبی رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان بر اساس قانون ورود می کند و در خارج از چارچوب پا را فراتر نمی گذراد و طبق بررسی هایی که انجام میدهد کاندیداها را تأیید و یا رد صلاحیت می کند.

۷۴۳۳/۵۰۵۴

۷۴۳۳ /۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.