سارا سندرز به‌ زودی از سمت خود به عنوان سخنگوی رئیس جمهور آمریکا کنار می‌ رود. رابطه سندرز با رسانه‌ ها همواره تنش‌ آمیز بود. با وجود این کنار رفتن او از این سمت غافلگیرکننده بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین نوشت: «سارا هاکبی سندرز» سخنگوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به شکل غافلگیرکننده‌ا ی از مقام خود کنار می‌ رود. ترامپ در توییترش نوشت: «پس از سه سال و نیم سارا سندرزِ فوق‌ العاده ما، کاخ سفید را در پایان ماه ترک می‌ کند.»

او متناسب ترین سخنگو برای رئیس جمهور کاملا متقلب و فریبکار آمریکا محسوب می شد.

ترامپ با اشاره به اینکه سندرز 36 ساله به زادگاهش در «آرکانزاس» می‌ رود، ابراز امیدواری کرد که او بتواند خود را کاندیدای فرمانداری این ایالت آمریکا کند. رئیس جمهور آمریکا اما درباره تصمیم خود برای جانشینی سندرز سخنی نگفته است.

سارا هاکبی سندرز دختر «مایک هاکبی» جمهوری‌ خواه است که خود بین سال‌ های 1996 تا 2007 میلادی فرماندار آرکانزاس بود. او یکی از معتمدین نزدیک و از حامیان وفادار رئیس جمهور کنونی آمریکا و از فعالان در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری به نفع ترامپ بود.

سندرز سپس معاون «شان اسپایسر» سخنگوی وقت رئیس جمهور شد و در تابستان 2017 پس از کناره‌ گیری او در مقام او نشست.

سارا سندرز به عنوان سخنگوی کاخ سفید، به دلیل نوع رابطه و رفتار تندش با رسانه‌ های پایتخت آمریکا همواره چهره‌ های مناقشه‌ برانگیز بود.

در زمان سخنگویی او خبررسانی روزانه به رسانه‌ ها لغو شد. سندرز ترجیح می‌ داد که سیاست‌ های رئیس جمهور آمریکا را در مصاحبه با فرستنده تلویزیونی محبوب ترامپ یعنی فاکس نیوز توضیح دهد. سندرز در 94 روز گذشته در کاخ سفید به صورت رسمی نشست خبری برگزار نکرده است. این در حالی است که دونالد ترامپ تقریبا هر روز با خبرنگاران صحبت کرده است.

سندرز همچنین به این متهم شده بود که به خبرنگاران دروغ می‌ گوید؛ امری که سخنگوی کاخ سفید همواره آن را تکذیب کرده است.

در گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نیز از ادعاهای فاقد مدرک سارا سندرز در مورد اعضای اف‌ بی‌ آی سخن گفته شده بود. در این گزارش عنوان شده بود که سندرز پذیرفته است که سخنانش درباره حمایت تعداد زیادی از اعضای پلیس فدرال آمریکا از تصمیم ترامپ برای اخراج «جیمز کامی» رئیس اف‌ بی‌ ای، اشتباه سهوی بوده و واقعیت نداشته است.

با این وصف و با وجود خوشنامی اندک سندرز در محافل رسانه‌ ای، خبر کنار رفتن او از سمت سخنگویی کاخ سفید غافلگیرکننده بود و پیشتر نشانه‌ ای از چنین اتفاقی دیده نمی‌ شد.

ترامپ در جریان مراسمی در کاخ سفید به یکباره روند عادی مراسم را قطع کرد و به ستایش از سندرز به عنوان «یک مبارز» پرداخت. رئیس جمهور آمریکا گفت که سارا سندرز «یک دوست، یک زن، یک شخص بی‌ نظیر و فوق‌ العاده» است. سندرز هم در مقابل گفت که به هر لحظه" فعالیتش در کاخ سفید عشق می‌ ورزیده است. او همچنین تاکید کرد که حامی وفادار ترامپ و سیاست‌ های او باقی خواهد ماند.

از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ تاکنون در سمت‌ های مهم دولتی و نیز در حوزه رسانه‌ ای و ارتباطی جابجایی‌ های بسیاری صورت گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.