کره شمالی به آمریکا هشدار داد بیانیه مشترک به امضا رسیده توسط ترامپ و کیم جونگ اون در خطر تبدیل شده به «یک تکه کاغذ سفید» قرار دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد رسانه دولتی کره شمالی امروز سه شنبه از آمریکا خواست تا «سیاست خصمانه اش» را در قبال کره شمالی پایان دهد، در غیر این صورت توافقنامه های حاصل شده در نشست سنگاپور در سال گذشته شاید «به یک صفحه کاغذ خالی» تبدیل شود.

بیانیه خبرگزاری دولتی کره شمالی، با تاکید بر هشدار مشابه هفته گذشته، بیانیه منتشر شده از زمان شکست دومین نشست میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ماه فوریه در «هانوی» را بازتاب داد.

نشست هانوی که در فوریه جاری برگزارش شد، به دلیل درخواست های آمریکا برای خلع تسلیحات هسته ای کره شمالی و درخواست های کره شمالی برای تعلیق تحریم ها به شکست انجامید.

این خبرگزاری در گزارش خود آورده است: «سیاست متکبرانه و یک جانبه آمریکا هیچگاه در مورد کره شمالی که به حق حاکمیت ارزش می گذارد، عمل نخواهد کرد.»

در این گزارش آمده است: «بیانیه مشترک چهار بندی به امضا رسیده توسط ترامپ و کیم جونگ اون در 12 ژوئن سال گذشته در زمینه تعهد برای یک رابطه جدید «به دلیل اینکه آمریکا به اجرای آن توجه نمی کند، در خطر تبدیل شده به «یک صفحه کاغذ سفید» قرار دارد.

این خبرگزاری همچنین افزود: « ...حال زمان آن است که آمریکا سیاست خصمانه اش را در قبال کره شمالی پایان دهد.»

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه گفت که معتقد است مذاکرات میان دو کره و همچنین میان کره شمالی با آمریکا به زودی از سر گرفته می‌ شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.