در ادامه عزل و نصب های بسیار زیاد دولت ترامپ، وی اعلام کرد مشاور اقتصادی کاخ سفید به زودی کناره گیری می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت «کوین هاست» مشاور اقتصادی کاخ سفید به زودی از دولت وی کناره گیری می کند.

ترامپ در توئیتی نوشت: «کوین هاست که برای من و دولت کارهای چشمگیری انجام داده، به زودی دولت را ترک خواهد کرد. مشاور اقتصادی جدید کاخ سفید را بعد از بازگشت از سفر خود به اروپا معرفی خواهم کرد. می خواهم از کوین برای همه تلاش هایش قدردانی کنم. او یک دوست واقعی است.»

هاست 57 ساله که پیش از پیوستن به دولت، در زمینه مطالعات سیاست اقتصادی در موسسه کارآفرینی آمریکا فعالیت می کرد، از اقدام ترامپ در کاهش مالیات حمایت کرده بود.

او به عنوان یک تقویت کننده برای سیاست های تجاری ریاست جمهوری، تحلیل های اقتصادی مثبتی را ارائه داد. با وجود شک و تردیدهای اولیه تندروها در حلقه اطرافیان ترامپ که از حمایت پیشین وی از مهاجرت به دلیل محرک رشد اقتصادی، ناراحت بودند، هاست به سرعت پیشرفت کرد.

اما نفوذ هاست در جناح چپ به واسطه رئیس جمهوری که تصمیم گیری های سیاسی اش بر اساس احساسات بود تا تجزیه و تحلیل های دقیق آماری تضعیف شد. پست او از موضع در سطح کابینه که توسط روسای جمهور پیشین قرار داشت، تضعیف یافت.

این نخستین باری نیست که یکی از کارکنان یا افراد کابینه ترامپ از تیم رئیس‌ جمهور آمریکا جدا می‌ شود. کاخ سفید از زمانی که وی در ژانویه 2017 زمام امور را به دست گرفت؛ شاهد عزل و نصب‌ های زیادی بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.