به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روزیکشنبه در نشست هماهنگی همایش ملی آئین های عزاداری سنتی بوشهر افزود: عمده هدف برگزاری این همایش، معرفی آیین های عزاداری بوشهر در پایتخت است که باید با یک برنامه ریزی و کار کارشناسی به این هدف ارزشمند دست پیدا کنیم.
وی اظهارداشت: پس از انتخاب حوزه هنری بوشهر، به عنوان دبیرخانه این همایش، باید کارگروه‌های دبیرخانه نیز با محوریت حوزه هنری تشکیل و فراخوان مقاله همایش شود.
خورشیدی ادامه داد: بهره مندی از همه ظرفیت های موجود در بوشهر و تهران برای برگزاری باشکوه این همایش امری ضروری است .
وی گفت: از دستگاه های اجرایی استان نیز انتظار داریم علاوه بر همکاری با دبیرخانه، زمینه جلب مشارکت برای برگزاری این همایش را فراهم کنند.
خورشیدی افزود: برگزاری مطلوب این همایش می تواند فرصت خوبی برای معرفی استان بوشهر در تمام زمینه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و هنری باشد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت: عزاداری بوشهر یک سری اشعار معقول و منطقی دارد و جز برترین عزاداری ها در کشور است.
عباس برزگرزاده افزود: تهیه مقاله، کتاب و مستند بخشی از آثار تولیدی برای این همایش ملی است که در کنار تهیه مجموعه سخنرانی های همایش، آثاری ماندگار از این رویداد مهم فرهنگی استان به یادگار می ماند.
وی بیان کرد: زمان برگزاری این همایش دقیقا مشخص نشده اما تاریخی که مد نظر است نیمه دوم ماه محرم یا نیمه اول مهرماه است.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز گفت: اقداماتی از سوی نهاد برای برگزاری همایش در تهران صورت گرفته و با تشکیل کارگروه ها فرایند انجام این اقدام ها سرعت بخشی می شود.
امید پارسایی فر ادامه داد: امید است که با همکاری دستگاه های اجرایی استان همایشی در خور شان و منزلت ائمه اطهار (ع) و آداب و سنن بوشهر برگزار شود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.