به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد سوری روز سه شنبه در گردهمایی بزرگ هیات های مذهبی و کانون مداحان شهرستان پلدختر اظهار کرد: هدف از عزاداری امام حسین (ع) رضای خدا و برای خدا باشد زیرا در غیر این صورت عزاداری بی حاصل است.
وی افزود: در عزاداری ها تقویت نظام ، رهبری و مرجعیت در برنامه ها قرار گیرد.
امام جمعه پلدختر همچنین گفت : هیات های مذهبی باید ارزش ها را فراموش نکنند زیرا چنانچه ارزش ها فراموش شود عزاداری ها اثرگذاری نداشته و خدمت برای امام حسین (ع) محسوب نمی شود.
حجت الاسلام سوری خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) در زمان جنگ و ظهر عاشورا نماز را برپا داشتند بنابر این هیات های مذهبی مردم را به اهداف اصلی عزاداری سوق بدهند تا ارزش هایی مانند نماز ضایع نشده و از هوای نفس و شهوات پیروی نشود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر نیز گفت: هدف از تشکیل گردهمایی هیات های مذهبی و مداحان ، بیان آسیب های هیات های مذهبی در ماه محرم و آسیب شناسی مداحی ها توسط مداحان است.
حجت الاسلام علی صیادی افزود: هیات های مذهبی در ماه محرم در برگزاری عزاداری ها با نیروی انتظامی همکاری کنند و برنامه ها و مصوبات این نیرو را در برپایی مراسم ها رعایت کنند.
وی افزود: دشمنان درصدد ایجاد چالش و وارد کردن آسیب های جدی در عزاداری ها هستند و مسئولان هیات های مذهبی لازم است این مسئله را مد نظر قرار داده و به آن توجه کنند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر دشمن شناسی را لازمه کار مسئولان هیات های مذهبی دانست و گفت: مسئولان هیات های مذهبی شناساندن دشمن را در برنامه های خود جای دهند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است .
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
/6060/7272
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.