حجت الاسلام محمد فتاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردهمایی ویژه اعضا هیات های مذهبی در این زمینه با هدف ارایه آموزش به آنها در شهرستان های مختلف استان از هفته گذشته آغاز شده است.
وی از حمایت مالی هیات های مذهبی این استان در آستانه ماه محرم برای اجرای برنامه های این مناسبت خبر داد و تاکید کرد: اگرچه بیشتر این هیات ها بصورت مردمی و با مشارکت افراد خیر اداره می شوند ولی برای اجرای مطلوب برنامه های ماه محرم به هیات هایی که نیازمند حمایت مالی بوده و در مناطق کم برخوردار ساکن هستند، کمک می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام اضافه کرد: فعالیت هیات های مذهبی استان در ایام ماه محرم و برگزاری آیین های عزاداری ابا عبدالله (ع) توسط این اداره کل رصد می شود و در این زمینه گروه هایی متشکل از اعضا کانون مداحان استان، سازمان تبلیغات و شورای هیات های مذهبی هر شب از آیین های عزاداری سید الشهدا(ع)، ایستگاه های صلواتی و مساجد در مناطق مختلف بازدید می کنند.
حجت الاسلام فتاحی یادآور شد: به منظور کیفیت بخشی به محافل عزاداری اباعبدالله(ع) امسال 360 مبلغ روحانی از حوزه های علمیه قم و ایلام به مناطق مختلف استان اعزام می شون.
وی همچنین از برنامه ریزی های لازم برای برگزاری آیین های ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در این استان خبر داد تا این محافل عزاداری در همه مناطق روستایی و شهری برگزار شوند.
خبرنگار: آزاده خرم** انتشار دهنده: انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.