به گزارش ایرنا، علی درویشی سه شنبه شب در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان تنگستان افزود: در این ارتباط برنامه‌ریزی مناسبی برای توسعه عمرانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر صورت گرفته است.
وی بیان کرد: طرح ‌های عمرانی بر اساس مطالبات مردم در شهرها و روستاها با رویکرد اشتغال اجرا می شود و در این زمینه تکمیل ‌طرح های نیمه تمام استان بوشهر به عنوان اولویت مهم در دستور کار است.
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر افزود: در این ارتباط بیش از 800 میلیارد ریال اعتبار در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته تا در تکمیل طرح های نیمه تمام و افتتاح آنها در هفته دولت و دهه فجر تسریع کنند.
درویشی با اشاره به اینکه یکهزار و 120 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی در آینده نزدیک ابلاغ می شود ادامه داد:‌ با وجود کاهش 50 درصدی اعتبارات استان، در اعتبارات شهرستان‌ها کاهشی رخ نداده است.
درویشی افزود: سال گذشته در مجموع 10 هزار و 950 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در استان بوشهر توزیع شد.
وی ادامه داد: اعتبارات عمرانی در شهرستان‌ها با افزایش روبرو است و سرجمع اعتبارات عمرانی استان بوشهر با ابلاغ ردیف‌های متعدد اعتباری به 13 هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یافته است.
سرپرست فرمانداری تنگستان گفت: برای اجرای 330 طرح عمرانی در این شهرستان 427 میلیارد ریال مصوب شده است.
احمد دشتی افزود: این میزان اعتبار درقالب 20 فصل دربخش های آموزش، بهداشت، میراث فرهنگی و گردشگری، امداد و نجات، فنی وحرفه ای، حمایتی و توانبخشی، آب و فاضلاب، صنعت، معدن و بارزگانی‌، فرهنگ و هنر، خدمات و مالیاتی، ورزش و تفریحات هزینه می‌شود.
سرپرست فرمانداری تنگستان بیان کرد: نظربه اینکه 90درصد طرح های سال گذشته به‌علت تخصیص نیافتن اعتبار از پیشرفت فیزیکی چندانی برخوردار نیست، در کمیته برنامه‌ریزی الزام تخصیص با طرح های نیمه تمام است.
وی ادامه داد: با توجه به اولویت‌هایی که در اجرای طرح های نیمه تمام و قابل بهره‌برداری در شهرستان تنگستان وجود دارد، انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات پیگیری لازم داشته باشند.
دشتی یادآور شد: یکی ازاولویت های مهم تنگستان اجرای طرح آب و فاضلاب است که یکی از معضل های اساسی این شهرستان است.
وی بیان کرد: درجنوب بخش دلوار وضعیت زیرساخت ها و طول شبکه‌های مسیر انتقال آب که بیش از130کیلومتر است به علت فرسودگی بیش از 40 درصد آب در این شبکه هدر می رود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد ساختارجمعیتی شهرستان تنگستان روستایی است افزود: جاده های بیش از 100 روستای شهرستان در بخش مرکزی و بویژه دربخش دلوار سالانه شاهد خسارات مالی وجانی است که در این ارتباط نیاز است با اولویت در کمیته برنامه ریزی اعتبار بیشتری به آن اختصاص یابد.
دشتی افزود: در سالهای گذشته توجه خاصی به مبلمان شهری و روستاهای شهرستان نشده و بیش از 70 درصد معابر و کوچه های شهرها و روستاهای شهرستان خاکی است که باتوجه به موقعیت شهرهای شهرستان تلاش شده اعتبارات خوبی برای آنها در نظر گرفته شود.
دشتی بیان کرد: در مرکز شهرستان باتشکیل شورای جدید اقدامات خوبی درحوزه عمران شهری صورت گرفته که بیش 40هزار مترمربع کوچه و معابر مرکز شهرستان آسفالت شده است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.