به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر یکشنبه در نشست اعضای شورای اداری استان اظهار کرد: محقق شدن اعتبارات ملی به این استان نیازمند حضور مستمر مدیران دستگاه های اجرایی در وزارتخانه های متبوعه خود است و باید با قدرت چانه زنی بتوانیم سهم بیشتری از منابع ملی در اختیار وزارتخانه ها به استان اختصاص دهیم.
وی افزود: بدون شک یکی از شاخص های ارزشیابی عملکرد دستگاه ها نیز همین موضوع است و ارگان هایی که بتوانند اعتبارات ملی بیشتری در استان جذب کنند، از امتیاز بالاتری برخوردار خواهند شد.
استاندار ایلام با اشاره اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان تاکید کرد: در ماه های اخیر تلاش دامنه داری برای محقق شدن این منابع با رایزنی با وزارتخانه ای مختلف و همچنین مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفت که در نتیجه آن حدود 156 میلیارد تومان از این اعتبارات احیاء شده است.
سلیمانی دشتکی از محقق شدن بخش قابل توجهی از اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: همچنین اعتبارات تملک دارایی های استان در نتیجه تلاش های صورت گرفته 15 میلیارد تومان افزایش یافت و به 30 میلیارد تومان رسید، ضمن اینکه اعتبار اربعین استان در لایحه بودجه سال آینده دیده شده و قرار است از این محل نیز 20 میلیارد تومان به استان اختصاص یابد.
وی تخصیص اعتبار قابل توجه برای عملیات اجرایی سد سیکان را از دیگر موفقیت های مدیریت ارشد استان برشمرد و افزود: درحالیکه تنها یک میلیون تومان در سال جاری به این پروژه اختصاص یافته بود، این مقدار در بودجه سال آینده به رقم 50 میلیارد تومان افزایش یافته که نویدبخش سرعت بخشی در اجرای این طرح زیربنایی است.

** تخصیص 112 میلیارد تومان برای تکمیل شبکه های آب و برق

استاندار ایلام تخصیص 112 میلیارد تومان برای تکمیل شبکه های آب و فاضلاب و برق ، 16 میلیارد تومان برای ادامه روند اجرایی بیمارستان 361 تختخوابی و 60 میلیارد تومان برای فرهنگسرای بزرگ شهر ایلام را از دیگر توفیقات استان عنوان کرد که در نتیجه رایزنی با مسئولان وزارتخانه ها حاصل شده است.
سلیمانی دشتکی با انتقاد از تکمیل نشدن سند آمایش سرزمینی استان از دستگاه های مسئول و بویژه سازمان برنامه و بودجه استان خواست با توجه با تاثیرگذاری این سند در برنامه ریزی بلند مدت برای توسعه، هرچه زودتر این سند را آماده کند.

** تخصیص 700 میلیارد تومان از محل طرح اشتغال فراگیر به استان ایلام

وی یادآور شد: یکی از اصلی ترین برنامه های دولت دوازدهم برای رونق کسب و کار طرح اشتغال فراگیر و توسعه روستایی است که در همین راستا نیز حدود 31 هزار میلیارد تومان به استان های مختلف تخصیص یافته که سهم ایلام از این مقدار 2،59 درصد معادل بیش از 700 میلیارد تومان است که باید بتوانیم با ارائه طرح های کارشناسی و دارای توجیه اقتصادی این منابع بسیار مهم مالی را جذب کنیم.
استاندار ایلام از عموم مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست با توجه به الزام قانونی مبنی بر بکارگیری 30 درصد مدیران از میان بانوان نسبت به انتخاب بانوان توانمند در حوزه های مختلف مدیریتی بهره بگیرند ضمن اینکه استفاده از جوانان دارای خلاقیت را به عنوان مشاوران خود به منظور تربیت مدیران آینده کشور و استان در دستور کار قرار دهند.
سلیمانی دشتکی بهره گیری از نگاه مشورتی رسانه ها را از سوی مدیران اجرایی خواستار شد و اظهار کرد: رسانه ها در بسیاری مواقع به عنوان سوپاپ اطمینان نظام عمل می کنند ولی اهالی رسانه نیز باید از بیان مسائلی که واقعیت نداشته و نوعی تهمت بوده و با آبروی افراد بازی می کند، پرهیز کنند.

** نهضت خدمات رسانی در استان ایلام باید شکل بگیرد

معاون اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: مسابقه و نهضت خدمات رسانی به مردم باید در استان شکل بگیرد.
ایوب درویشی افزود: یکی از برنامه های دولت در استان ها تحقق اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی است که در این راستا تنها در 6 ماه دوم سال جاری 23 جلسه این ستاد در استان تشکیل و 181 مصوبه اتخاذ شد که 75 درصد آنها اجرایی شده است ، ضمن اینکه در نتیجه برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان 332 مصوبه گرفته شده که نویدبخش جنب و جوش و تلاش مضاعف دستگاه برای گره گشایی از مشکلات پیش روی تولید کنندگان است.
وی تاکید کرد: اقتصاد استان اقتصاد کوچکی است درحالیکه ظرفیت برای توسعه بسیار فراهم است، باید فضا را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا کنیم.
معاون اقتصادی استاندار ایلام مرز را از مزیت های بالقوه استان ایلام برشمرد و گفت: امیدواریم منطقه آزاد تجاری مهران هرچه زودتر به تصویب برسد و در کنار این منطقه راه اندازی بازارچه های چیلات و چنگوله و همچنین هلاله شمالی نیز بطور جدی دنبال می شود.

** جذب سرمایه گذار مهم ترین نیاز استان در سال 97

درویشی مهم ترین نیاز استان را جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت شرکت های دولتی و نیمه دولتی و به موازات آن بخش خصوصی توانمند برای به گردش درآوردن چرخ های تولید و صنعت در ایلام بهره بگیریم.
وی یکی از برنامه های دولت در استان ها را طرح اشتغال شهری و روستایی (کارا) عنوان و اضافه کرد: تاکنون در نقاط روستایی استان هفت هزار و 185 نفر و در نقاط شهری نیز 819 نفر برای استفاده از تسهیلات این بخش ثبت نام کرده اند.

** سند جامع عمران مرزهای استان ایلام تدوین می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این جلسه اظهار کرد: سند جامع عمران مرز به طول 430 کیلومتر به منظور شناسایی مزیت های هر نقظه و سرمایه گذاری برای توسعه این مناطق در دست تدوین است که می تواند در رونق بخشیدن به فضای کسب و کار و مبادلات تجاری در این نقاط مرزی تاثیر بسزایی داشته باشد.
احمد کرمی افزود: تدوین طرح جامع ترافیک شهرهای استان و بویژه ایلام با نگاه علمی و کارشناسی و با رویکرد هوشمندسازی کنترل ترافیک شهرها نیز از برنامه های حوزه معاونت عمرانی استانداری در سال 97 است.
وی تاکید کرد: تکمیل مطالعات جداسازی آب های شرب از سایر منابع آبی ، تهیه طرح برای شهرهای تازه تاسیس ، احصاء پروژه های شاخص شهرستان ها به منظور شتاب بخشیدن به اجرای آنها ، تکمیل پروژه های با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی ، توسعه سهم بزرگراهی استان با تکمیل طرح های چهار خطه کردن محورهای مواصلاتی در شهرستان های مختلف از جمله برنامه های استان برای توسعه زیرساخت های عمرانی در سال آینده است.

** 50 درصد طرح امایش سرزمینی استان ایلام تدوین شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام نیز در این نشست گفت: تدوین طرح آمایش سرزمینی استان حدود 50 درصد پیشرفت دارد و تلاش شده در قالب این طرح سیمای شهرستان های مختلف استان در حوزه های گوناگون مشخص شود تا بتوان از طریق این طرح بتوان برای توسعه بلند مدت استان برنامه ریزی کرد.
رحمت الله قیصوری افزود: حدود 47 درصد از سهم استان از محل سه درصد درآمدهای نفتی محقق شده و 29،3 درصد اعتبارات استان از محل توازن نیز در اختیار قرار گرفته است.

** اضافه شدن 140 میلیارد تومانی اعتبار استان ایلام در بودجه 97

وی یادآور شد: حدود 140 میلیارد تومان نیز به بودجه استان با رایزنی های صورت گرفته از سوی مجموعه مدیریتی هنگام ارائه لایحه بودجه به مجلس افزوده شده است، ضمن اینکه اعتبارات هزینه ای استان ایلام نیز در لایحه بودجه سال آینده 2 درصد افزایش یافته است.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.