رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در حال تهیه سند توسعه شهرستان‌های استان اردبیل هستیم تا زمینه برنامه‌ریزی هدفمند تا سال 1400 در سطح استان فراهم آید.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، داود شایقی در نشست استاندار اردبیل با معاونین و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: استاندار اردبیل و معاونین در اولین سرکشی به ادارات و نهادهای استان با حضور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از نزدیک با این مجموعه و توان کارشناسی و مدیریتی آن آشنا شده و ما نیز به عنوان بازوی اجرایی در مسیر توسعه استان قطعا کمک‌کار استاندار اردبیل در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت معاونت‌های متعدد و شکل‌گیری جلسات مختلف در سطح استان با محوریت تولیدی و اقتصادی، فنی و عمرانی و توسعه فرهنگی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: ما نیز به عنوان یک مشاور امین در کنار مجموعه‌ دستگاه‌های اجرایی استان هستیم تا با صداقت و توان کارشناسی بتوانیم کمک‌کار مجموعه مدیریتی استان باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در همین مدت سه ماهی که استاندار اردبیل به این استان آمده‌اند و در 12 هفته‌ای که پیگیر مسایل استان بودند بیش از 10 هفته به شکل مستمر در تهران و با سازمان برنامه و بودجه پیگیر پروژه‌های مهم و اساسی استان بودیم تا فرآیند خوبی را در بودجه سال آینده در اجرای این پروژه‌ها شاهد باشیم.
شایقی ادامه داد: استاندار اردبیل در پیگیری پروژه راه‌آهن با ایجاد تعهد و قبول یک ریسک بزرگ اعلام کردند که در مدت سه سال باید این پروژه با همه سختی که در مسیر اجرا دارد تکمیل و به بهره‌برداری برسد که در همین مدت کوتاه علاوه بر 75 میلیارد تومان اعتبار مصوب راه‌آهن 100 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز به این پروژه تخصیص خواهد یافت.

دبیر شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: استاندار اردبیل تاکید کرده که به جای 100 میلیارد تومان کار باید 300 میلیارد تومان تعهد ایجاد کنیم تا در تخصیص منابع اعتباری مسئولان کشوری موظف به پرداخت این رقم اجرایی باشند.
شایقی بیان کرد: علاوه بر راه‌آهن ما از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیر احداث بزرگراه‌هایی بودیم که پیش از این تنها یک بزرگراه آن هم بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر دارای ردیف اعتباری بود که قرار شد در بودجه سال آینده با پیگیری‌هایی که استاندار اردبیل انجام داد در جدول 20 بودجه سال آینده بزرگراه اردبیل – سرچم، نمین – آستارا از اعتبار مناسبی برخوردار خواهد بود.
وی تصریح کرد: به رغم آنکه در بودجه سال آینده در حوزه راه و راه‌آهن با کاهش 20 تا 80 درصدی اعتبارات روبرو هستیم اما بودجه راه‌آهن استان اردبیل با 22 درصد افزایش به 105 میلیارد تومان می‌رسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: هر چند تکمیل راه‌آهن اردبیل هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد اما این حرکت خوبی در پیگیری اعتبارات برای راه‌آهن و راه‌های استان است که ما در سه ماه گذشه با پیگیری‌های مستمر موفق شدیم این منابع را برای راه و راه‌آهن استان اردبیل در بودجه مصوب کنیم.
شایقی به اهمیت موضوع اشتغال در سال مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره و اظهار کر: ما اشتغال را از چهار محور شامل تسهیلات رونق تولیدف اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی و عشایری و صندوق توسعه ملی پیگیری می‌کنیم و امیدواریم با توجه به بیکاری 65 هزار نفر در این استان هر سال فرصت اشتغال برای 20 هزار نفر را فراهم کنیم.
عضو شورای اشتغال استان اردبیل حمایت همه‌جانبه دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف را در تحقق این هدف متعالی با کمک و برنامه‌ریزی معاونین استاندار یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید با مسئولیت‌پذیری، ریسک‌پذیری و جرات و توان تصمیم‌گیری که در استاندار اردبیل وجود دارد به سمتی حرکت کنیم تا از این فرصت طلایی برای توان‌افزایی بیشتر در مسیر توسعه استان بهره لازم را ببریم.
شایقی ادامه داد: همه همکاران ما به عنوان کمک کار و بازوی ارزشمند و مشاوری صادق در کمک و همراهی استاندار اردبیل و معاونین هستند تا با یک شرایط تعاملی همه‌جانبه بتوانیم کارها را به سرعت به پیش ببریم.
وی بازدیدهای مستمر استاندار اردبیل را از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف یادآور شد و بیان کرد: ما در هفته گذشته با بازدیدی که از محدوده مناطق پیشنهادی آزاد تجاری داشتیم سعی کردیم تا در دیدارها و نشست‌هایی که در بیله‌سوار، گرمی و پارس‌آباد داشتیم کار را با دقت بیشتر به پیش ببریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل‌ افزود: ما به دور از حاشیه بلکه با یک نگاه منطقی و کارشناسی تلاش می‌‌کنیم تا با انعطاف‌پذیر کردن قوانین و مقررات بدون قانون‌شکنی به کمک و همراهی مسئولان استانی در مسیر پیشبرد اهداف توسعه استان حرکت کنیم.
شایقی در ارتباط با اشتغال روستایی و تدوین سند اشتغال برای 129 روستا و 10 شهرستان خاطرنشان کرد: ما از ظرفیت 13 مشاور استانی در قالب 6 منطقه و عقد قرارداد با 6 مشاور سعی می‌کنیم تا برنامه آمایش و سند توسعه شهرستان‌های استان را تهیه و تدوین کنیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.