محمد همتیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت تدبیر وامید با حرکتی جهادی و غیرقابل وصف در پنج سال گذشته برای کاهش آمار بیکاری در سمنان تلاش کرد و آحاد جامعه قدردان زحمات این دولت خدمتگذار هستند.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات ارزشمند دولت یازدهم در این دولت هم برای افزایش رونق کسب وکار در استان سمنان تداوم می یابد.
وی اضافه کرد: در سال 95، با ارایه تسهیلات چهار هزار و 40 میلیارد ریالی بیش از چهار هزار شغل در سمنان ایجاد شد و با رویکرد مثبت دستگاه های اجرایی استان این روند برای سال 96 هم در حال اجرا است.
معاون استانداری سمنان اظهار داشت: برنامه ششم توسعه دستگاه های اجرایی استان های کشور را مکلف به اتخاذ تدابیری حکیمانه برای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری می کند و باید دستگاه های اجرایی استان برای اجرای دقیق این برنامه مهم بیشتر تلاش کنند.
همتیان گفت: باید با توجه بیش از پیش به واحدهای تولیدی و صنعتی غیرفعال و اتخاذ تدابیری راهبردی برای ارایه تسهیلات، رفع مشکلات بازار فروش و نقدینگی و به روزسازی تجهیزات صنعتی برای اشتغالزایی در استان تلاش کرد.
وی تصریح کرد: همدلی مثبت و قابل توجهی بین دستگاه های اجرایی استان برای کاهش نرخ بیکاری وجود دارد و امیدواریم با اتخاذ تدابیر راهبردی در سال 96 نیز آمار اشتغال استان نسبت به سال قبل افزایش چشمگیر یابد.
به گزارش ایرنا، در دولت است.
آمار مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 85 طرح با سرمایه گذاری 80 هزار میلیاردی با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از چهار هزار و 40 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.