علی گلمرادی جمعه در نشست شورای اشتغال بندرماهشهر با اشاره به ضرورت شناسائی نقاط بیکاری در بخش های مختلف استان گفت: در شهرستان بندرماهشهر ظرفیت های عظیمی از جمله بنادر، صنایع پتروشیمی و شیلات وجود دارد که اگر این ظرفیت ها خوب مدیریت می شد با ظرفیت فعلی و آمار بالای بیکاری مواجه نبودیم .
گلمرادی در ادامه با اشاره به راه اندازی فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در آینده گفت : عده ای به بهانه آلودگی می خواهند مردم را از این امکانات محروم کنند .
وی در ادامه گفت: در صورت ملزم ساختن صنایع پتروشیمی به خرید داخلی و سپرده گذاری درآمدهای صنایع پتروشیمی در بانک های استان می توان امیدوار بود در آینده مشکل بیکاری در این منطقه رفع شود.
گلمرادی با تاکید بر لزوم توسعه شهرک های صنعتی خاطرنشان کرد: شهرک های صنعتی مستقر در نقاط دوردست کشور برای تامین نیاز صنایع پتروشیمی پویا هستند غافل از اینکه شهرک های صنعتی موجود در این منطقه راکد مانده و همین مسئله آمار بیکاری را افزایش داده است.
نماینده مردم در خانه ملت از توسعه حمل و نقل ریلی در استان خوزستان خبر داد و گفت: راه اندازی راه آهن بندرامام به خرمشهر و بصره در آینده نزدیک می تواند به رونق اقتصادی و تسهیل مراودات تجاری نقش موثری داشته باشد.
وی ادامه داد: بندر خشک امیدیه نیز از دیگر موارد توسعه در دست اقدام است که موافقت های ضمنی وزیر نیز اخذ شده است و در صورت نهایی شدن خط راه آهن ماهشهر به امیدیه به توجیه اقتصادی این طرح کمک می کند .
وی اضافه کرد: شهرک انرژی می تواند کمک بسیاری به اشتغال منطقه کند و خط راه اهن ماهشهر به بوشهر نیز با موافقت ضمنی وزیر مواجه شد که ضرورت دارد طرح توجیهی آن آماده شود و جایی که مجلس می تواند کمک کند حتما ورود خواهیم کرد.
گلمرادی در پایان با تاکید بر استفاده مطلوب از ظرفیت ها موجود در شهرستان عنوان کرد: باید ریسک پذیر باشیم چرا که ظرفیت های خوبی داریم و برای فعال سازی آنها تلاش می کنیم.
وی گفت: راه نجات توسعه بخش خصوصی است چرا که دولت با 70 هزار میلیارد ریال نمی تواند زیرساخت اشتغال زایی را به تنهایی مهیا کند.
9858/7165
خبرنگار: آمنه محتشمی ** تنطیم : حمیدرضاترابی فرد **
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.