به گزارش ایرنا رضا قیصی پور سه شنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی پنج واحد کارگاهی در ناحیه صنعتی شهر دارخوین از توابع شهرستان شادگان در جمع خبرنگاران بیان کرد:ایجاد کارگاه های کوچک تولیدی در اهواز در اشتغالزایی تاثیر خوبی داشته است؛ در این طرح سالن های کوچک در مساحت 200 متر و با هزینه کم در اختیار سرمایه گذاران قرار داده می شود.
وی با اشاره به آغاز احداث پنج کارگاه تولیدی در ناحیه صنعتی دارخوین در شهرستان شادگان بیان کرد: اعتبار این کارگاه ها 12 میلیارد و 872 میلیون ریال است و برنامه ریزی شده که از فضای این کارگاه ها در بخش صنایع جانبی خرما با توجه به تولید بالای محصول خرما در شادگان استفاده شود؛ این کار می تواند به صادرات خرما با کیفیت بالا رونق بخشد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان عنوان کرد: همچنین مقرر شده از فضای این کارگاه ها برای تولید محصولات صنایع دستی و یا در حوزه نفت و گاز استفاده شود.

** فولاد شادگان ظرفیتی برای کاهش بیکاری در این منطقه
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی پنج کارگاه تولیدی در ناحیه صنعتی دارخوین بیان کرد: وجود کارخانه فولاد در شادگان زمینه ای برای تولید محصولات مختلف در خوزستان و کاهش بیکاری در این منطقه است؛ در حال مذاکره با کارخانه فولاد شادگان و شرکت های مرتبط با آن هستیم تا از جوانان بیکار این منطقه در این کارخانه به عنوان نیروی کار استفاده شود.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های کلان و کوچک در شادگان در حال انجام است افزود: با توجه به ظرفیت کشاورزی به ویژه در بخش تولید خرما در شادگان، می توان با ایجاد کارگاه در بخش صنایع جانبی این محصول استفاده کرد.
وی گفت:تالاب شادگان، شیلات و دامپروری در این شهرستان هر کدام به تنهایی ظرفیت های مهم اقتصادی و اشتغال هستند که باید بیشتر و بهتر از این ظرفیت ها استفاده کرد.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:یک شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی در شهرستان شادگان وجود دارد که ظرفیت های مهم اقتصادی در این منطقه هستند، و رونق بخشیدن به این 2 مرکز می تواند در کاهش بیکاری شادگان بسیار تاثیر گذار باشد.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی پنج کارگاه تولیدی در ناحیه صنعتی دارخوین از توابع شادگان با 12 میلیارد و 827 میلیون ریال با حضور جمعی از مسئولان محلی و استان آغاز شد.
در استان خوزستان 71 ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد.
دارخوین از توابع شهرستان شادگان در سال 1387 تبدیل به شهر شد؛ شادگان در جنوب خوزستان واقع است.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.