به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان اظهار​ کرد: سهمیه این استان برای اشتغال در سال جاری هشت هزار شغل در نظر گرفته شده بود.
وی هدف گذاری برای ایجاد اشتغال در این استان را نیز 10 هزار شغل عنوان کرد و اظهار کرد: در این شاخص نیز نسبت به هدف گذاری 70 درصد محقق شده است.
وی افزود: دستگاه های اجرایی استان تهعد داده بودند که نسبت به سهمیه و هدف بیشتر اشتغال ایجاد کنند، دستگاه ها ایجاد اشتغال 14هزار و 538 شغل را تعهد کردند که تاکنون 50 درصد آن محقق شده است.
وی اعتبارات و تسهیلات این استان در حوزه اشتغال را 11 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: دستگاه ها و بانک ها باید تلاش کنند این اعتبارات را جذب و منجر به شغل کنند.
استاندار خراسان شمالی گفت: باید با تلاش در راستای اشتغال زایی تا سال 1400 نرخ بیکاری در این استان تک رقمی شود تا بتوانیم این نرخ را به زیر5 درصد استان برسانیم.
صالحی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی معطل اعتبارات و تسهیلات نباشند افزود: دستگاه ها در این راستا تلاش کنند تسهیلات در بخش اشتغال به اندازه کافی وجود دارد و در ای زمینه ما پیگیر خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد اشتغال در بحث هنر نیز تاکید کرد و گفت: خراسان شمالی استانی قدیمی و با فرهنگ است در زمینه های مختلف از جمله موسیقی مقامی ظرفیت دارد.
استاندار خراسان شمالی گفت: این استان باید در بحث اقتصاد هنری در کشور پایلوت شود در این زمینه توسط دستگاه های مرتبط با هنر اقدام شود.
استان 863 هزا نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که این استان به عنوان قطب دامپروری و کشاورزی در کشور محسوب می شود.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.